2026-09-01, 09:18
Medlem
https://www.arbetsvarlden.se/kriminalvardare-gav-bort-hembrant-i-fangelsekoket/
Citat:
En kriminalvårdare riskerar avsked efter att ha försett kollega med två dunkar hembränt via anstaltens centralkök.
Hel rätt att avskeda enligt mig. Vi skall inte ha langare bland fängelsepersonal. Vad säger ni?
Citera
2026-09-01, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67

Hel rätt att avskeda enligt mig. Vi skall inte ha langare bland fängelsepersonal. Vad säger ni?

Hela denna affär stinker. Och inte av hembränt. Varför efterfrågar man hembränd alkohol för att sen när man får spriten tjallar till chefen? Tjallaren borde få kicken och tjejen som fixade dunkarna en muntlig varning. Dessutom, varför ta med sig dunkarna till jobbet? Bättre att lämna över dem hemmavid.
Citera
2026-09-01, 10:01
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67

Avskeda+polisanmäla!!!

Vad är det för idioter som anställer folk nu för tiden???
Citera
2026-09-01, 10:05
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Hela denna affär stinker. Och inte av hembränt. Varför efterfrågar man hembränd alkohol för att sen när man får spriten tjallar till chefen? Tjallaren borde få kicken och tjejen som fixade dunkarna en muntlig varning. Dessutom, varför ta med sig dunkarna till jobbet? Bättre att lämna över dem hemmavid.
Finner det oxå märkligt.
Citera
2026-09-01, 10:22
Avstängd
En kvinna som vanligt och antar det var på en anstalt för män, där ska inte kvinnor få jobba de klarar inte av det har visat sig flera gånger nu
Citera
2026-09-01, 10:26
Medlem
Crabbofixs avatar
Märklig historia när jag läste rubriken tog jag för givet att det involverade fångarna på anstalten
Citera
2026-09-01, 10:29
Medlem
Hmm. På mitt första arbete var det några glada killar som brände sprit på jobbet. Chefen fattade aldrig vad det var som luktade men nog fan märkte många kunder.

Det var goda tider, var fan är samhället på väg när man inte kan langa sprit på jobbet längre. Borde införa en angiverilag där dessa glädjedödare straffas hårt.
Senast redigerad av BakedBakerman 2026-09-01 kl. 10:31.
Citera
2026-09-01, 13:22
Medlem
riktiga ljushuven man anställer inom kriminalvården
Citera
2026-09-01, 15:44
Medlem
Haha det var ju dumt att hålla på sådär på arbetsplatsen. Troligtvis har mottagaren och arbetsgivaren haft en ganska soft relation och mottagaren ska väl "skryta" och visa upp spriten, men då har nog arbetsgivaren anmälningsplikt. Man ska inte lita för mycket på chefen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in