Jag har haft ungefär liknande problem, fast jag kunde sköta studier och jobb med bra resultat när jag var i din ålder. Dock brände jag ut mig av att jag aldrig kunde koppla av.
Så jag klev på SSRI i några år, och sen ADHD-medicin i en handfull år, som lök på laxen. Fan vad mycket sämre jag blev på kuppen!
SSRI gjorde mig till en avstängd idiot, även om det blev lättare att släpa sig upp och gå till jobbet. Men invärtes så blev jag till en död person, och jag gjorde mig mer ovän med folk än någonsin.
Och ADHD-medicinen fick min oro och ångest att skjuta i höjden också. Blev helt slut i nerverna efter några år.
Idag har jag hunnit bli nästan dubbelt så gammal som du, och jag verkar må som bäst om jag kan klara mig utan mediciner. Många av mina ADHD-besvär, och min allmänna psykisk oro har blivit mycket bättre sedan jag slutade med socker, alkohol och kaffe också.
Två andra saker som har hjälpt mig mycket, är att jag har slutat kolla/lyssna på TV och radio, och jag går och lägger mig väldigt tidigt om kvällarna istället.
Hoppas att du kan förlåta dig själv för att du inte fungerar exakt som alla andra. För mig så var det där skon klämde hela tiden.