2026-09-01, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MATochLIVSMEDEL
Ja, har tänkt på detta (sen jag jobbade i kriminalvården). Det som behövs är att täcka grundläggande näringsbehov och det går ju att göra på ett extremt billigt sätt. Havregryn, ris, bönor. Ser inte varför man ska lägga pengar på varierad och "intressant" kost.

Vill fångarna köpa annan mat för pengar de tjänar under sin fängelsetid får de givetvis göra det. Kan också vara ett bra incitament att faktiskt jobba i när man sitter inne.

Det är ju egentligen helt sjukt att man kan begå brott och sen få mat och husrum utan att betala för sig.

Japp.
Och det håller du väl med om att det behövs energi för att orka kaosa ?
Jag hade inte gett nåt som innehåller energi till en farlig fånge.
Det är ju som att kasta bensin på lågorna.
Citera
2026-09-01, 09:23
Medlem
Citat:
Det är ju egentligen helt sjukt att man kan begå brott och sen få mat och husrum utan att betala för sig.

Dom allra flesta har betalat skatt nångång i sitt liv?

Så om jag har arbetat i 40 år och dragit in skatt, sedan hamnar jag för ekobrott får sitta 6 månader så förtjänar jag bönor o ris? Grunden borde väll vara att man kollar på dom som åker in och man får cell och mat efter antal arbetande år. Jag borde ju få oxfilé varje dag jämnfört med en grovt kriminell som aldrig har betalat in någon skatt.
Citera
2026-09-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Dom allra flesta har betalat skatt nångång i sitt liv?

Så om jag har arbetat i 40 år och dragit in skatt, sedan hamnar jag för ekobrott får sitta 6 månader så förtjänar jag bönor o ris? Grunden borde väll vara att man kollar på dom som åker in och man får cell och mat efter antal arbetande år. Jag borde ju få oxfilé varje dag jämnfört med en grovt kriminell som aldrig har betalat in någon skatt.

Beror på skadan du ställt till med med ditt ekobrott.
Har folk gått hungriga och blivit hemlösa pga dig ? Ris och bönor på kåken.

Eller är det enda "problemet" du ställt till med att nån sossetopp inte fått råd med årets lyxbil eller att ett moskébygge inte blev av pga dig ? Oxfilé mm. på kåken.
Citera
2026-09-01, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Alla jävla sossevänsterpajasar i Sverige älskar att tjata om att hårda straff inte hjälper,
för titta på USA blablabla.

Kanske svaret på det är : Jamen då är amerikanska fängelser inte tillräckligt hårda då.

Titta på fångarna i USA. Värsta jävla kroppsbyggarna som har tid och energi att bråka med och våldta andra fångar, bilda gäng och slåss gäng mot gäng.
Då har dom det ganska bra med mat och vatten då, eftersom dom har sån jävla massa energi till allt det ovannämnda. Då är dom inte undernärda.

Lycka till med att försöka samma i El Salvador, liksom.

Så hur vore det om man i Sverige gav fan i att ge mat till de starkaste och vildaste fångarna ?
Skulle inte fanskapen snabbt lugna ner sig?
Har man makt inne på kåken då är det för att man fått äta för bra.
Så varför ge mat till någon som missbrukar sin styrka och energi ?
Vill dom ha mat igen får dom fan lugna ner sig och lyda.

Detta stämmer väl, eller gör det inte det ?

Du kan ju fråga dig själv orkar du hota och trakaserra folk när du är hungrig? Givetvis och det gör fångarna också så din ide är efterbliven som vanligt
Citera
2026-09-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Du kan ju fråga dig själv orkar du hota och trakaserra folk när du är hungrig? Givetvis och det gör fångarna också så din ide är efterbliven som vanligt

Dag ett, visst. Dag två, kanske, men dag tre börjar krafterna garanterat ta slut.
För att inte tala om dag 4.

Svårt att vara hårding om man inte har ätit.
Citera
2026-09-01, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Dag ett, visst. Dag två, kanske, men dag tre börjar krafterna garanterat ta slut.
För att inte tala om dag 4.

Svårt att vara hårding om man inte har ätit.

Bra då är det bara att hoppas att du hamnar i fängelse och blir utan mat några dagar jag har ingen empati för kriminella vänsterfjollor som du
Citera
2026-09-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Bra då är det bara att hoppas att du hamnar i fängelse och blir utan mat några dagar jag har ingen empati för kriminella vänsterfjollor som du

Tack detsamma men jag skulle inte rösta på S,V,C och MP för alla pengar i världen.
Antingen SD eller blankt.
Citera
2026-09-01, 13:48
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ja, har tänkt på detta (sen jag jobbade i kriminalvården). Det som behövs är att täcka grundläggande näringsbehov och det går ju att göra på ett extremt billigt sätt. Havregryn, ris, bönor. Ser inte varför man ska lägga pengar på varierad och "intressant" kost.

Vill fångarna köpa annan mat för pengar de tjänar under sin fängelsetid får de givetvis göra det. Kan också vara ett bra incitament att faktiskt jobba i när man sitter inne.

Du som har jobbat inom kriminalvården borde veta att alla som avtjänar ett fängelsestraff i Sverige är skyldiga att delta i någon form av sysselsättning under normala arbetstider, vilket i regel motsvarar en 40-timmarsvecka.
Citera
2026-09-01, 13:51
Medlem
Suttit inne själv några år, kan säga att maten är helt okej men du får ej mycket. Käka dig mätt på ostmackor
Citera
2026-09-01, 13:51
Medlem
Läste någonstans att de flesta fängelserevolter handlar om maten. Blue väl så när måltiderna blir det enda/roligaste att hänga upp sina dagar på.
Citera
2026-09-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulattletarn
Suttit inne själv några år, kan säga att maten är helt okej men du får ej mycket. Käka dig mätt på ostmackor

Jo men ändå finns det såna där inne som har power att terrorisera andra fångar och plitar, va?
Förtjänar såna mat ?
Citera
2026-09-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Läste någonstans att de flesta fängelserevolter handlar om maten. Blue väl så när måltiderna blir det enda/roligaste att hänga upp sina dagar på.

Det ska vara plitarna som har powern, inte fångarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in