2026-08-31, 12:32
Medlem
StonedMonkeys avatar
Nästan en hel lång
Citera
2026-08-31, 13:03
Medlem
Varför vill ni göra något harmlöst till något livsfarligt?
Att röka tobak utan cigarettfilter som filtrerar bort hundratals gifter är ju sjukt destruktivt.

Vet inte varför det har blivit så vanligt i Sverige medans stora delar av världen så röker man såklart rent. I USA exempelvis är det otänkbart att blanda med tobak och i Amsterdam får du i princip utskällning av coffeshop-personal ifall du ens har ciggpaket på bordet.

Tror dock det grundar sig i att dessa länder har ständig tillgång till perfekt torkat och kurerat weed som enkelt går att röka rent. I Sverige är det ju lite sämre med det (för dom flesta).

Men ha ovanstående i åtanke att tobak med all dess gifter och parfymer har ett speciellt filter av en anledning. Röker du det ofiltrerat så får du i dig hundratals gifter varje bloss. Det är så man får lungcancer, inte av att röka rent weed.

Om man nu absolut måste blanda med tobak så kör iaf på färsk oparfyrmerad rulltobak.
Citera
2026-08-31, 17:04
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Kör en halv vanlig cigg, i ett standard OCB papper, sen tar jag den andra halvan av ciggen och röker den innan jag går in då jag gillar smaken av tobak
Citera
2026-08-31, 17:09
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
1 hel cigg för 0,2 är mycket. Gillar du smaken av tobak? Jag vill helst känna av en smak av hasch när jag röker så använder mindre cigg.
För mycket för vem? Och dom smakar inte så värst mycket cigg. Faktiskt. Om du tror mig eller inte skiter jag faktiskt i.

Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Låter snarare som att du gillar att röka cigg. Jag hade inte klarat att smälla i mig så mycket tobak i en gås.
Nej, det gör jag inte. Sen vad som är för mycket för dig har ju ingen som helst betydelse för mig och mina spliffar, inte sant?
Citera
2026-08-31, 17:26
Medlem
Citat:
Om ni sitter på trevligt hasch och vill nypa av en 0.25a som dos hur mycket tobak droppar ni i? Känns som folk är olika här. 0.5-1 cigg beroende på människa. Jag använder dom längre cigarett-varianterna.
Max halva mängden. Så till 0,25g hasch mellan 0,08-0,12g tobak beroende på vad det är för hasch.
Citera
2026-08-31, 19:58
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nej, det gör jag inte. Sen vad som är för mycket för dig har ju ingen som helst betydelse för mig och mina spliffar, inte sant?
Det verkar ha betydelse eftersom du efterfrågar hur vi andra gör. Och jag svarade.

Antar att du är storrökare även när du inte har braj i.
Citera
2026-08-31, 22:15
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Fy fan för tobak.

Rök biten ren i en bong istället. Dina lungor kommer tacka dig

Eller hur, man kan ju även mecka med grönt.
Citera
2026-09-01, 07:28
Medlem
Ingen. Jag meckar med örter som Damiana istället. Luktar inget och är billigare än tobak.
Citera
2026-09-01, 16:40
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvgrotta
Ingen. Jag meckar med örter som Damiana istället. Luktar inget och är billigare än tobak.
Funkar det bra när man röker hasch? Var köper du detta?
Citera
2026-09-01, 17:30
Medlem
Citat:

Ja, det brinner jämt och fint. Man får krossa det lite mellan fingrarna bara för att det ska gå och rulla ihop lätt. Smakar milt.

Jag köper mitt från ett särskilt ställe där de säljer örter som kamomill och eteriska oljor men borde väl finnas på de flesta hälsobutiker med stort utbud. Sök på nätet vettja!
Citera
2026-09-01, 17:41
Medlem
Nu är det ett par år sen jag rökte sist men min erfarenhet är att jag aldrig blev så bäng som på det allra sista jag kunde hitta av biten (smulorna) som jag sen blandade ut med rejält med tobak för att det öht skulle bli något att röka.
Jämfört med de flesta här blandade jag ut det ordentligt, typ lite mer än en vanlig cigg på en typ 0,25..
Citera
2026-09-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvgrotta
Ja, det brinner jämt och fint. Man får krossa det lite mellan fingrarna bara för att det ska gå och rulla ihop lätt. Smakar milt.

Jag köper mitt från ett särskilt ställe där de säljer örter som kamomill och eteriska oljor men borde väl finnas på de flesta hälsobutiker med stort utbud. Sök på nätet vettja!

Citat:

Tips. Prova torkade rosenknoppar. Smakar lätt blommigt och beter sig väldigt likt tobak, brinner bättre och har mildare rök än damiana. Tycker det blir bra då ca hälften av rökmixen består av rosenknoppar och hälften en blandning av andra blommor och örter, exempelvis damiana, salvia, mynta, blå lotus, rödklöver etc.
Senast redigerad av BakedBakerman 2026-09-02 kl. 15:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in