2026-08-30, 15:06
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
En tillställning med både AfS och vänstertokar är förstås god underhållning. En slags politisk freakshow. Inte helt olikt hur många människor gärna åskådar gyttjebrottning, eller tittar på en trafikolycka.

Det är knappast så att AfS drar publik genom sitt stora folkliga stöd för sina politiska budskap.
För dig som neokonservativ Israel först:are är det förstås provocerande att AFS drar folk.

För ditt gäng är det viktigt att dela upp invandringskritik - som är populär bland en överväldigande majoritet av väljarna - och Israelkritik - som ~80% av svenskarna stämmer in i. Bara med en falsk dikotomi mellan dem har din dröm en chans. Att kombinera de två superpopulära positionerna får den att rasa samman.
Senast redigerad av Nix-registret 2026-08-30 kl. 16:05.
Citera
2026-08-30, 15:07
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, jag gick och kollade på ett par torgmöten som AFS hade både 2018 och 2022. Hade aldrig en tanke på att lägga min röst där, men man ville ju se om det blev nåt rabalder. Fanns alltid ett gäng motdemonstranter som betedde sig som clowner vilket var väldigt underhållande.

Precis. Jag har åsett ett sådant i denna valrörelse också, för några veckor sedan. Det blev inte så mycket bråk, men litet skrik i alla fall.
Citera
2026-08-30, 15:09
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
För dig som neokonservativ Israel först:are är det förstå provocerande att AFS drar folk.

För ditt gäng är det viktigt att dela upp invandringskritik - som är populär bland en överväldigad majoritet av väljarna - och Israelkritik - som ~80% av svenskarna stämmer in i. Bara med en falsk dikotomi mellan dem har din dröm en chans. Att kombinera de två superpopulära positionerna får den att rasa samman.

Det är inte det minsta provocerande. Det är underhållande. Om AfS skulle närma sig Riksdagen, skulle det vara oroande emedan partiet är öppet ryssvänligt och också påstås ha kontakter med Iran. De skulle således kunna bli en fara för rikets säkerhet. Ungefär som V redan är.

Men, ännu så länge är det mest en freakshow.
Citera
2026-08-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missisoppan
Det är ju lantisarna som är naturliga nationalister och instinktivt försvarar hembygden. Men som talare är Kasselstrand ännu inte fullt utvecklad. Han måste studera skådisar och rockstjärnor bättre för att nå ut till publiken.

Lite underligt att en nationalist som Kasselstrand bor i Finland större delen av åren. Men ändå försöker kämpa för ett Sverige åt svenskarna.
Citera
2026-08-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Lite underligt att en nationalist som Kasselstrand bor i Finland större delen av åren. Men ändå försöker kämpa för ett Sverige åt svenskarna.

Familjen tror jag (hans fru är finländsk?)
Citera
2026-08-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Sveriges sämsta nationalist trottsallt
Citera
2026-08-30, 19:03
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, jag gick och kollade på ett par torgmöten som AFS hade både 2018 och 2022. Hade aldrig en tanke på att lägga min röst där, men man ville ju se om det blev nåt rabalder. Fanns alltid ett gäng motdemonstranter som betedde sig som clowner vilket var väldigt underhållande.

Även om jag själv inte skulle lägga min röst på ett parti som AFS så vill jag ändå påstå att partiet har skärpt till sig under de senaste åren. Man (partiledaren Gustav Kasselstrand) tar allt fler debatter och syns och hörs mer än vad han någonsin gjort.

Sedan tror jag att ganska många dras till partiets utrikespolitik. AFS är ett av få partier i Sverige som inte krälar för Israel.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-08-30 kl. 19:10.
Citera
2026-08-30, 19:25
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är inte det minsta provocerande. Det är underhållande. Om AfS skulle närma sig Riksdagen, skulle det vara oroande emedan partiet är öppet ryssvänligt och också påstås ha kontakter med Iran. De skulle således kunna bli en fara för rikets säkerhet. Ungefär som V redan är.

Men, ännu så länge är det mest en freakshow.

Intressant att du gått och blivit konspirationsteoretiker.

Mig veterligen håller AFS en neutral och inte en pro-rysk linje. AFS förespråkar en lösning på kriget genom förhandlingar och diplomati. Det är väl så konflikter och krig normalt brukar lösas?
Citera
2026-08-30, 20:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Intressant att du gått och blivit konspirationsteoretiker.

Mig veterligen håller AFS en neutral och inte en pro-rysk linje. AFS förespråkar en lösning på kriget genom förhandlingar och diplomati. Det är väl så konflikter och krig normalt brukar lösas?

Konspiration? Detta är allmänkunskap sedan länge: https://www.sverigesradio.se/artikel/6969354

Att förespråka förhandlingar och diplomati med Ryssland är verkligen att gå Moskvas ärenden. Moskva har inte upprätthållit något avtal visavi Ukraina och brutit mot så gott som varje konvention. Ingen tänkande människa kan väl tro att det skulle gå att gå in i ett avtal med denna skurkstat?

Det hade man hoppats att någon skulle konfrontera Kasslern med.
Citera
2026-08-30, 20:22
Medlem
Syrons avatar
Nassar är fanatiker och pushar för att synas på sånna här sätt, inget nytt. Folk som är så förstörda av sin ideologi brukar man inte ha svårt att dra in till spektakel.
Citera
2026-08-30, 22:18
Medlem
GanskaRoligts avatar
AFS är en folkrörelse som kommer växa varje val framöver. Kasselstrand briljerar med mikrofonen.
Citera
2026-08-30, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Det är väl så konflikter och krig normalt brukar lösas?
Öh, nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in