Såg på en bar när jag var i Australien en "tävling"?
Kast med dvärg, det var rätt kul att se de små människorna fastnade på en vägg
då de hade lite speciella kläder med kardborre fastsytt på sig.
Ute på vichan i närheten av Alice Springs såg jag på en marknad att de hade en
tävling där de skulle kasta dvärgar så långt som möjligt och landade i en lerpöl.
Pratade lite med en av dvärgarna som sade att det var kul, och på en lördag eftermiddag
hade han fått gratis mat, gratis öl, samt tjänat ihop en hel normal månadslön.
Så åkte han kring i en Toyota Crown till slagskepp men en stor kudde under röven,
tror det var en årsmodell 1990.
Träffade en tjej på krogen för många år sedan som skröt om att ha vunnit VM i något (jag hörde/förstod aldrig vad hon sa), hade druckit några enheter. Följde med henne hem och hade det trevligt, och hon har väldigt många pokaler.
Det visade sig när jag kom hem och googlade att hon hade vunnit VM i någon form av Snöbollskrig i Japan.
Träffade en tjej på krogen för många år sedan som skröt om att ha vunnit VM i något (jag hörde/förstod aldrig vad hon sa), hade druckit några enheter. Följde med henne hem och hade det trevligt, och hon har väldigt många pokaler.
Det visade sig när jag kom hem och googlade att hon hade vunnit VM i någon form av Snöbollskrig i Japan.
Finns väl nån kanadensisk skogshuggarsport där två personer står på samma flytande stock i en sjö och försöker få varandra att trilla av genom att ständigt springa i sidled och sätta stocken i rullning i omväxlande riktningar.
Vilken sport är den konstigaste ni hört talas om? Den får även gärna vara farlig, orsaka skador hos utövarna, för att underhålla oss åskådare. Men den måste inte vara sådan.
Sporter som vi aldrig någonsin hör talas om på Sportnytt eller i etablerad media? Dvs praktiskt taget osynliga sporter för vanligt folk.
Jag blev just medveten om att det finns en sport där två mycket storvuxna och välbyggda män, ska rusa rakt emot varandra och krocka så hårt de kan. Sporten heter "Run It Straight". Vad anser ni om denna sport? Borde den bli en OS gren kanske?