2026-08-31, 17:55
Medlem
Är väl lite wannabe överklass som lyssnar på sånt där och är villiga att betala stora summor för det.

Svårt att förstå hypen när dem inte ens spelar något instrument...

Kan lika gärna gå på klubb
Citera
2026-08-31, 18:00
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Nu höjer vi intelligens nivån ett snäpp, och använder mer än 5%

Ja AI kan göra detta 2026. Jag menar långt innan 2012-2015. Stor skillnad på dom som sjunker spelar instrument och har talang.

Än någon som tar ljud från en dator och sätter ihop

Det var du som nämnde AI, och man kunde inte producera elektronisk dansmusik på det sättet långt innan 2012-2015. Det var - och är i mångt och mycket - fortfarande lika svårt, om inte svårare, än att spela ett ”vanligt” instrument.

Att spela dragspel eller piano är också ”bara att trycka på knappar”, och en dator är lika mycket ett musikinstrument som något annat. Du har uppenbarligen ingen kunskap eller erfarenhet av digital/elektronisk musikproduktion, så bespara oss gärna fler dylika inlägg.

Vad beträffar SHM och fenomenet att bara stå på en scen och spela upp en ”förinspelad konsert”/playback, så tycker jag sådant är jäkligt trist. Det är inget jag personligen skulle betala för.
Citera
2026-08-31, 21:29
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Det var du som nämnde AI, och man kunde inte producera elektronisk dansmusik på det sättet långt innan 2012-2015. Det var - och är i mångt och mycket - fortfarande lika svårt, om inte svårare, än att spela ett ”vanligt” instrument.

Att spela dragspel eller piano är också ”bara att trycka på knappar”, och en dator är lika mycket ett musikinstrument som något annat. Du har uppenbarligen ingen kunskap eller erfarenhet av digital/elektronisk musikproduktion, så bespara oss gärna fler dylika inlägg.

Vad beträffar SHM och fenomenet att bara stå på en scen och spela upp en ”förinspelad konsert”/playback, så tycker jag sådant är jäkligt trist. Det är inget jag personligen skulle betala för.

Nej jag har självklart inte kunskap om det!

Tror du jag både är Dj och krypto dollar miljonär?

Nej jag är bara ett av det.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in