2026-08-28, 20:27
Medlem
De beter sig sämre än djur och skämmer ut sig själva.
Citera
2026-08-28, 20:33
Medlem
Nationalromantiks avatar
Muslimer tycker väl grisar är äckliga? Därför tror jag det var svenskar.
Citera
2026-08-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik

VA? Det är ju just därför menaiterna trakasserade grisarna.
Citera
2026-08-28, 20:48
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Är det bekräftat att det är rikemansungar?
Citera
2026-08-28, 20:54
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Vilken skola, undrar man då?

Om det hade varit "en vinstdrivande" skola hade det väl hörts i valdebatten vid det här laget.
Om det är "en konfessionell" skola kommer vi aldrig mer få höra om detta.

De är från en skola där vinsten kommer lite längre framöver.
Citera
2026-08-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik

Bra argument...

Förstår om du gillar likasinnade.
Citera
2026-08-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell-2.0
Är det bekräftat att det är rikemansungar?

Nej. Bara trollning. Araber och somalier.
Citera
2026-08-28, 20:57
Medlem
En klass från Sjölins gymnasium Södermalm var på Skansen i dag.
Citera
2026-08-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tapetjon
Får känslan att alla som jobbar har en stark värdegrund och det skulle inte passa in i den..
*på Skansen
Citera
2026-08-28, 21:04
Medlem
Hannitys avatar
Vi var på skolutflykter till en djurpark en gång om året när jag gick i grundskolan på 80-talet. Har inget minne av att några barn roade sig med att trackassera djuren. Det framstår som ett helt främmande beteende.
Citera
2026-08-28, 21:05
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Det är inte lågaffektivt bemötande att göra som lärarna och helt ignorera och låta något negativt fortgå. Att inte sätta gränser är inte lågaffektivt bemötande. Är det så man lär ut på lärarutbildningarna så är det en snuttifiering.

Lågaffektivt bemötande kan vara skillnaden mellan liv och död när det handlar om en person med svår funktionsnedsättning, demens eller person i krissituation som är påväg att skada sig själv eller dig. Att använda det som en ursäkt för att inte ha gränser och säga ifrån till fullt friska och vanliga barn är helt galet fel.
Det handlar i kärnan om att du också ska behålla lugnet och inte trigga igång en värre situation, du ska bryta beteendet eller situationen på ett lugnt och icke-dömande sätt. Särskilt eftersom det främst ska användas med personer som faktiskt inte kan förstå konsekvenser eller har inte har förmågan att behärska sina känslor.

Helt vanliga barn kan förstå konsekvenser och kan lära sig att behärska och hantera sina känslor.

Det här handlar om dåliga och lata lärare som inte vågar säga ifrån och det handlar om barn till föräldrar som inte orkar uppfostra sina barn. Vi ska lägga skulden där den främst hör hemma, dvs på lata och oengagerade föräldrar.

Lågaffektivt bemötande är för batikhäxor och kärringar av båda könen. Det är verkligen att ge upp. En örfil och du bryter alla oönskade beteenden, men detta är såklart förbjudet i mesiga Sverige. Vet inte hur många gånger jag fick öronen ryckta i skolan på 80-talet. Nog fasiken gav jag mig direkt då - var ytterst pinsamt men då ägde fortfarande eleverna och jag skamkänslor och lärarna kunde profitera på detta. Nu är barn- och ungdomar snöflingor och skiter i allt vad eget ansvar gäller.

USCH!!! Hatar verkligen barn- och ungdomar!
Citera
2026-08-28, 21:09
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Nej. Bara trollning. Araber och somalier.

Exakt. Förr sa man "mata inte trollen" - men det verkar inte folk fatta.

All jävla skit om "Lidingö", "Lundsberg"... blir bara trött. Jag åkte på en månads avstängning för att ha larvat mig i quiztrådarna, men, men... Hoppas de får betalt iaf!!!!!

Men konstigt att ingen info läckt ut???? Bara det stöder antagandet om rasfrämlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in