Citat:
Ursprungligen postat av
welt
Ja, eller änder som kvackar upprört snarare; en tydlig reaktion på ljusfenomenet på himlen - vare det asteroider eller något annat.
Detta utesluter i min mening att det skulle röra sig om spindelnät, insekter, IR/ljusspegling o dyl.
Jo du har rätt om änder. Hade nog inte ljudet på ordentligt, uppfattade det som hundar och drog slutsatsen att ljuset i bakgrunden var ett hus med hundar.
Fast nu när jag kollar på det igen och lite längre än tidigare så tycker jag "ljusen på himlen" smälter ihop med vad som högst troligen är insekter nära linsen på ett sådant sätt att allt troligen är insekter som reflekterar ljus lite olika beroende på avstånd och vinkel i perspektivet. Men vad är den här svansen? Är det bara en artefakt?
Edit: Jag vet inte hur långt ifrån varandra de olika kamerorna är men jag antar att de är ganska nära för nästa kamera/mikrofon fångar också upp änderna som ljud. När den sen byter till kameran efter det (norra udden) så ser man klart att det regnar. Tänker att då regnade det nog lite på den första kameran med - bara att det var svårare att uppfatta det. Skulle kunna förklara en del artefakter. Får tillägga att man inte ser regn i vattnet på första kameran men kan ju ha varit väldigt lätt och vet inte hur högupplöst det egentligen är på natten.