2026-08-28, 07:45
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Skoja kan man såklart (Obama hade faktiskt humor, men han är den ende president jag kan påminna mig som har haft det. Det säger jag inte för att jag gillar karln, för det gör jag inte.) men man får välja områden med omsorg. Seriös innebär att folk fattar var man drar gränsen.

Det som blir sämre är att folk tappar respekten för presidentämbetet om presidenten beter sig som en jävla apa.

Jag delar inte din syn att folklighet gör att folk tappar respekten för presidentämbetet utan precis tvärtom. Det handlar ju inte om något flum där presidenten viftar med armarna och springer omkring, utan om kaxiga, personliga markeringar som görs med pondus. Att trollningarna är en ganska ny typ av humor som man tidigare inte sett från presidenter, förändrar egentligen inte detta.

Joe Biden gjorde saker såsom Rainbow Flag-jippon i Vita Huset som objekt försämrade anseendet för USAs president betydligt mer.

Citat:
(Och ja, jag är en pretentiös vänstermänniska, och skäms inte det minsta för det. Det är liksom inte ett motargument som biter på mig.)

Så du tycker att pretentiös är en bra egenskap? Klär man sig i svart, skaffar de fulaste glasögonen i hela affären och sätter sig i en TV-soffa och börjar navelskåda det tråkigaste samtalsämnet man kan komma på (typ "sydostasiatiska jordbrukares queernormer ur ett meta-historiskt arbetarperspektiv" eller något), då är man typ en bra människa enligt dig, eller?
Citera
2026-08-28, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Han vill verkligen sabotera USA.
Ja - där gjorde han Amerika mindre igen - Tjafs om ord är verkligen inte stort. Eller hans vision att USA skulle äga Kanada - nu har minskat till ett namnbyte av en sjö.
Citera
2026-08-28, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Under Joe Biden byttes många namn till vänsternamn. Inom marxismen kallas detta för "kulturhegemoni" - man vill förskjuta normalen vänsterut.

Trump svarar bara på detta kulturkrig och ändrar några andra namn högerut, så att det ska jämna ut sig.

Visst kan man tycka att namnbyte är en onödig kostnad men det är ju ärligt talat bara en piss i Mississippi för ett land med 350 miljoner invånare.

Om vi ska tala klartext så handlar ju detta bara om en knäpp på näsan i handelsbråket med Canada som nu sänker sig själva genom att svara med likadana tullar gentemot USA. Trots att alla vet att Canada är betydligt mer beroende av USA än vad USA är beroende av Canada. Canada sätter stolthet framför vad som är bäst för deras land. Det är därför mest de som förlorar på detta trams, inte USA.

Vilka geografiska namn bytte namn under Bidens tid?
Citera
2026-08-28, 07:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Under Joe Biden byttes många namn till vänsternamn. Inom marxismen kallas detta för "kulturhegemoni" - man vill förskjuta normalen vänsterut.

Trump svarar bara på detta kulturkrig och ändrar några andra namn högerut, så att det ska jämna ut sig.

Visst kan man tycka att namnbyte är en onödig kostnad men det är ju ärligt talat bara en piss i Mississippi för ett land med 350 miljoner invånare.

Om vi ska tala klartext så handlar ju detta bara om en knäpp på näsan i handelsbråket med Canada som nu sänker sig själva genom att svara med likadana tullar gentemot USA. Trots att alla vet att Canada är betydligt mer beroende av USA än vad USA är beroende av Canada. Canada sätter stolthet framför vad som är bäst för deras land. Det är därför mest de som förlorar på detta trams, inte USA.

Du kan kalla just denna grej för en piss i Mississippi men det handlar ju om att Trump lägger ner orimligt mycket tid och energi på massa trams som inte gynnar vanligt folk.

Världens mäktigaste person borde prioritera sin tid och lägga den på viktiga saker. Det hade i alla fall jag tyckt om jag bodde i USA.
Citera
2026-08-28, 07:54
Medlem
Citat:
Jag delar inte din syn att folklighet gör att folk tappar respekten för presidentämbetet utan precis tvärtom. Det handlar ju inte om något flum där presidenten viftar med armarna och springer omkring, utan om kaxiga, personliga markeringar som görs med pondus. Att trollningarna är en ganska ny typ av humor som man tidigare inte sett från presidenter, förändrar egentligen inte detta.

Joe Biden gjorde saker såsom Rainbow Flag-jippon i Vita Huset som objekt försämrade anseendet för USAs president betydligt mer.

Så du tycker att pretentiös är en bra egenskap? Klär man sig i svart, skaffar de fulaste glasögonen i hela affären och sätter sig i en TV-soffa och börjar navelskåda det tråkigaste samtalsämnet man kan komma på (typ "sydostasiatiska jordbrukares queernormer ur ett meta-historiskt arbetarperspektiv" eller något), då är man typ en bra människa enligt dig, eller?

Så du anser att Trump har pondus?😅

För oss normala framstår han som grovt efterbliven. En pinsamhet för den civiliserade världen.
Citera
2026-08-28, 08:04
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Vad bytte Joe Biden på? Har du några exempel?
Citera
2026-08-28, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Väldigt ödmjukt ändå, han kunde ju valt Lake Trump eller Lake Donald
Jag föreställer mig att det är därför han inte bytte namn på den största sjön, Lake Superior. Nu kan den bli Lake Trump.
Citera
2026-08-28, 08:08
Medlem
Ratads avatar
Är det ingen i administrationen som kan begära en utredning om hans frontallobsdemens? Några miljoner skattebetalare kanske ska starta en folkrörelse och donera några tusen dollar för att bekosta den?
Citera
2026-08-28, 08:11
Avslutad
Lågstadienivå-taktiker av Trump.
Citera
2026-08-28, 08:15
Medlem
Sextiopluss avatar
Han har väl två år kvar? Hoppas de väljer någon med hjärna och inte bara munväder.
Citera
2026-08-28, 08:16
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Tankar om detta?

Kan en president ensam byta namn på geografiska platser på det här sättet?

https://www.tv4.se/just-nu/23MvZvYkU5FP4n5Kfrcz5E/trump-byter-namn-pa-sjo-efter-kanadabrak

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/donald-trumps-doper-om-ontariosjon-i-handelsbraket-med-kanada/

Pellejönspresidenten har slagit till igen (det är vad jag tänker).

Och nej, geografiska namn regleras inte via lagstiftning och det är inte presidenter som sitter och gör kartor. Inte ens pajaspresidenter...

Det allra viktigaste med hela löjligheten är att det återigen återspeglar i vilket läge USA nu befinner sig (nåt man kunde kalla "raskt förfall" på svenska) och kapaciteten och den störda mentala kapaciteten på den pellejöns de vill ha som president.

Om nån skulle påstått åt mig att det kunde gå så här för USA när jag växte upp så skulle jag ansett ifrågavarande person vara utflippad. Nu är det USA som flippat ut istället, med en totalt utflippad president i spetsen. Det finns stunder när jag behöver knipa mig för att inse att det faktiskt är sant...
Citera
2026-08-28, 08:21
Medlem
guderis avatar
Har inte Trump fattat att provinsen Ontario är döpt efter sjön och inte tvärtom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in