Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkatt
Skoja kan man såklart (Obama hade faktiskt humor, men han är den ende president jag kan påminna mig som har haft det. Det säger jag inte för att jag gillar karln, för det gör jag inte.) men man får välja områden med omsorg. Seriös innebär att folk fattar var man drar gränsen.
Det som blir sämre är att folk tappar respekten för presidentämbetet om presidenten beter sig som en jävla apa.
Jag delar inte din syn att folklighet gör att folk tappar respekten för presidentämbetet utan precis tvärtom. Det handlar ju inte om något flum där presidenten viftar med armarna och springer omkring, utan om kaxiga, personliga markeringar som görs med pondus. Att trollningarna är en ganska ny typ av humor som man tidigare inte sett från presidenter, förändrar egentligen inte detta.
Joe Biden gjorde saker såsom Rainbow Flag-jippon i Vita Huset som objekt försämrade anseendet för USAs president betydligt mer.
Citat:
(Och ja, jag är en pretentiös vänstermänniska, och skäms inte det minsta för det. Det är liksom inte ett motargument som biter på mig.)
Så du tycker att pretentiös är en bra egenskap? Klär man sig i svart, skaffar de fulaste glasögonen i hela affären och sätter sig i en TV-soffa och börjar navelskåda det tråkigaste samtalsämnet man kan komma på (typ "sydostasiatiska jordbrukares queernormer ur ett meta-historiskt arbetarperspektiv" eller något), då är man typ en bra människa enligt dig, eller?