2026-08-28, 10:38
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

Avtalet du hänvisar till har exakta koordinater som anger var gränserna går och det spelar ingen som helst roll om Trump så skulle ha döpt om det till "Trumps oljepöl". Det samma gäller förstås Lake Ontario.

Det han håller på med är rent sandlådebeteende och i praktiken har det ingen som helst effekt, annat än att de antagligen får spendera en jävla massa pengar på att uppdatera en massa kartor, böcker, nätsidor o.s.v. eftersom staten tack vare psykbrytet bör använda den nya benämningen. Resten av världen bryr sig inte, förstås

Skall man resa till usa så får man kolla så orten inte bytt namn precis.

Flygplatserna byter ju namn. Man kan ju hamna varsomhelst om det är nytt namn.

Från JFK till JDT i florida.
Citera
2026-08-28, 11:05
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Så lake ontario kommer heta lake america i amerikanska appar, kartor och benämningar men det kommer inte påverka resterande världen?
Det skulle vara om Google map skulle visa sig lydigare än tidigare men sannolikt lär det vara som med Östersjön, Baltic sea, Lake NATO, Baltijskoje more,
att vi får lokala översättningar fortsatt.
Citera
2026-08-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
MAGA-dåren får nog svårt att hitta nåt exempel då han verkat dragit skitsnacket ur röven. Helt sjukt att det finns så korkade typer som försvarar Trumps alla idiotiska tilltag.....

Precis som du skriver har han dragit detta ur röven, han kommer dessutom inte att svara mig. Det är nämligen så det fungerar i MAGA:

Släng ur er en lögn, vilken som helst, en lögn som dessutom saknar källa och/eller citat. Hoppas sedan att motståndarna inte faktagranskar påståendet och debatterar tillbaka. Om de gör så och påvisar att ditt påstående är fel, bemöt inte detta utan ignorera det och hoppa i stället till nästa lögn om ett helt orelaterat ämne.
Citera
2026-08-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Tankar om detta?
Kan en president ensam byta namn på geografiska platser på det här sättet?

https://www.tv4.se/just-nu/23MvZvYkU5FP4n5Kfrcz5E/trump-byter-namn-pa-sjo-efter-kanadabrak

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/donald-trumps-doper-om-ontariosjon-i-handelsbraket-med-kanada/

Det var väl ett svar till Kanadas mediebolag CBS som uppmanade sina journalister att inför 25 års minnet av terrorattacken mot USA 9/11 undvika att kalla attacken för terroristattack.

Citat:
Ahead of the 25th anniversary of 9/11, CBC journalists were reportedly told to avoid describing the attacks as “terrorist attacks.

Det råder inte precis vänskap mellan USA och Kanada i dagens läge. Sen kan man tycka det är lite löjligt att starta ett ordkrig. Men i detta fall var det ju Kanada som började genom att vägra kalla det som hände 9/11 för en terrorattack.
Citera
2026-08-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har sagt det tidigare men jag tror att Trump kommer låta hugga in sig själv i Mount Rushmore innan mandatperioden är över.

Jag tror du har rätt. Dessutom gör han sett ”Ballroom Style”, dvs han inhämtar inga tillstånd, han håller beslutet inom en liten lojal krets och han startar arbetet utan att på förhand sökt tillstånd eller gjort anmälan hos förvaltande myndighet. Allt för att de inte skall hinna stoppa honom. Helt plötsligt, precis som med Östra Vingen av VH så vaknar Amerikanerna bara upp till ett redan raserat Mount Rushmore.

Trump svar på detta lär bli: Ops I Did it again!
Citera
2026-08-28, 11:29
Medlem
Citat:
Tankar om detta?

https://www.tv4.se/just-nu/23MvZvYkU5FP4n5Kfrcz5E/trump-byter-namn-pa-sjo-efter-kanadabrak

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/donald-trumps-doper-om-ontariosjon-i-handelsbraket-med-kanada/
Jag skäms faktiskt när jag ser en sådan sak. 🫢 Hade han varit så gammal som han låter, som ett femårigt barn, så hade man kunnat tillrättavisa honom, men nu är han så gammal att jag undrar hur han har kunnat bli så naiv. Han måste ha drabbats av någon ålderssjukdom, för han uppträder som en idiot.
Citera
2026-08-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Han verkar samtidigt väldigt omedveten om att Amerika är hela kontinenten. Han verkar tro att Amerika endast är USA.
Jag tror faktiskt att du har rätt. I hans lilla värld så är Amerika = USA. Fråga småbarn, som inte börjat skolan, så får du samma svar. Trumps kunskap ligger på en femårings nivå.
Citera
2026-08-28, 11:40
Medlem
Citat:
Tankar om detta?

Uppenbarligen, han har väl redan gjort det med den f.d Mexikanska golfen.
Jag tycker också vi skall hedra honom, Har vi inte nåt område vi kan döpa till Trump land. Ukraina borde döpa om Chernobyl till Trumpland. Kanske nån psychiatrist avdelning kan få Trumps namn.

Ärligt talat verkar karln vara helt vrickad.
Citera
2026-08-28, 11:53
Medlem
Oh-be-wans avatar
Skitball att google kommer visa "Golf of America" för jänkarna, hela resten av världen kommer säga Golf of Mexico. Jänkarna som är helt värdelösa på geografi, kommer tillslut kunna ännu mindre geografi än de redan kan, dessutom komma med direkt felaktiga namn.

Sämste presidenten i världshistorien blir idiotens arv. Men han blev i alla fall snuskigt rik på marknadsmanipulationen. Alltid något. Men allt det är dålig karma som kommer drabba honom och hans familj. Kanske försvinner ur världshistorien också, vem vet.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2026-08-28 kl. 11:55.
Citera
2026-08-28, 12:06
Medlem
Allt skall kallas Amerika nu i Trumps universum.
#TrumpClown 🤡
Citera
2026-08-28, 12:43
Medlem
Varför bry sig när intarii ändå är amerikanskt?
Typ som att döpa om kebnekaise till mount sweden
Citera
2026-08-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Flygplatsen här i Las Vegas hette McCarren airport (LAS), sedan bestämde fanskapet att den skulle heta "Harry Reid airport" istället... Vafan, vad är ens Harry Reid för en jävel? Har aldrig hört talas om det namnet förutom på den förbannade flygplatsen. Alla hatar namnbytet och många skyltar med det gamla namnet är kvar.

Ska man nu genomgå ett namnbyte så kunde den väl ha hetat "Las Vegas international airport" istället.

Vem fan är McCarren för jävel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in