Citat:
Ursprungligen postat av
Johnnynator
Det problemet är ju löst och nu har jag tatt 1mg dagligen i drygt 2v utan biverkningar. Hur lång tid tog det innan du fick biverkningar? Och positiva effekter för den delen?
Då jag själv inte är i behov av återväxt så tänker jag köra fin enbart, supersmidigt såhär långt. Tolkar det som att du själv faktiskt tappat en del hår när du började med minoxidil och därmed var i behov av återväxt
Som sagt var så reagerade jag väldigt mycket på fin i positiv och negativ bemärkelse. De negativa kom smygande och var något som jag själv först noterade två månader in. Var på den tiden rejält fit och hade en diet som jag behövde följa rätt strikt. Men jag kände liksom då att erektionerna inte blev stenhårda. Sexlusten var dock prima än och jag det gick ändå utmärkt att ligga, problemet var liksom inte speciellt stort, så jag fortsatte med behandlingen. Efter drygt sex månader märkte jag att sexlusten minskat en del och stundtals hade jag t.om problem att få upp generalen. Här valde jag också att avbryta behandlingen. Som sagt så kom sexlust och starka erektioner tillbaka ganska snabbt. Testade sen igen någon månad senare och bara efter ett par veckor kände jag av försämring av erektion, vilket fick mig att åter avbryta behandlingen. Notera att detta också är något som kan skilja sig åt avsevärt från person till person. Vissa erfar aldrig några problem. För andra kan det funka felfritt i flera år tills det plötsligt inte gör det längre. Och för andra kan problemen uppmärksammas väldigt tidigt. Tror de flesta kan acceptera något svagare erektioner till fördel av att ha kvar hår på huvudet, men när sexlusten drabbas kommer man behöva fatta ett beslut om vad man egentligen värdesätter.
Vad gäller det positiva effekterna som noterade jag nya babyhår på hårlinjen redan efter drygt sex veckor(!!!). Hade annars kort hår och var tunnhårig överlag, så förändringarna noterades väldigt snabbt. Noterade helt klart en fastare hårbotten efter drygt tre månader och efter sex månader när jag valde att avbryta var det riktigt bra; som att jag aldrig tappat hår där i första taget. Vill åter poängtera att de positiva effekterna jag hade helt klart ligger i överkant av vad man kan förvänta sig.