Citat:
Ursprungligen postat av
Magnum
Vilket kan ha skett även i detta fall då fronten bröts av och gled över bergskammen och föll ner. Den kan naturligtvis inte röra sig framåt hur länge som helst över ett stup. Så småningom kollapsar den av sin egna tyngd.
Du kan heller inte hävda vetenskapliga bevis på något du sett vid något enstaka tillfälle. Var du verkligen på plats? Hur många ställen och hur många gånger?
Hej!
Min spaning är observationer över lång tid på faktiska glaciärer i Sverige och Europa i samband med olika vandringar och exkursioner. Hur de minskat i omfattning och volym och inte ett enstaka kalvtillfälle. Jag hävdade inte att mina observatrioner bör ligga som grund för några djupare vetenskapliga analogier utan snarare kompletterar de artiklar glacielogerna mf.l. publicerat angående ämne minskande kontintalis och glaciärer.
Har du observerat motsatsen? Hur många gånger?
Helt ärligt - jag får en känsla att du förminskar min argumentation för att jag inte var på plats i Nepal vid vår tids värsta lerskred och
såg det? Det är många vetenskapliga betinglser jag själv inte observerat, det betyder inte att de inte "finns" eller "inte gäller".