2026-08-25, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secretary
Hur kommer det sig att man kan ha en känsla av att vara snäll bara genom att vara? Särskilt när det inte alls stämmer överens med andras uppfattning om en som person. Andras uppfattning är den rakt motsatta.
Love this! Fråga: vilken kroppsställning intar du när bara är? Är du ensam?
Citera
2026-08-25, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Love this! Fråga: vilken kroppsställning intar du när bara är? Är du ensam?

Ingen specifik kroppsställning och ensam. Jag kan sitta och titta på tv och dricka en kopp.
Citera
2026-08-25, 13:35
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Rent objektivt utifrån mitt beteende stämmer snällheten inte riktigt med hur jag är. Men jag känner mig ändå snäll, innerst inne.

Det finns inget sånt. Ens beteenden är också den man är. Så för att vara en snäll person så behöver du ha gjort snälla saker. Det räcker inte att du endast vill göra snälla saker men håller dom i ditt inre. Så gör inte en snäll person.
Citera
2026-08-25, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Det finns inget sånt. Ens beteenden är också den man är. Så för att vara en snäll person så behöver du ha gjort snälla saker. Det räcker inte att du endast vill göra snälla saker men håller dom i ditt inre. Så gör inte en snäll person.

Jag är medveten om detta, och pratar om en känsla. Jag känner mig så himla snäll ibland, helt utan anledning.
Citera
2026-08-25, 13:53
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Hur kommer det sig att man kan ha en känsla av att vara snäll bara genom att vara? Särskilt när det inte alls stämmer överens med andras uppfattning om en som person. Andras uppfattning är den rakt motsatta.
Du är alltså en elak person som är snäll innerst inne? Jo, det känner jag igen.
Citera
2026-08-25, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du är alltså en elak person som är snäll innerst inne? Jo, det känner jag igen.

Jag skulle inte kalla mig elak. För det mesta är jag bara. Men visst kan jag bli elak ibland, särskilt förr, men jag försöker undvika det.
Citera
2026-08-25, 14:10
Medlem
One2Manys avatar
Vi sammanfattar TS: "Jag är ett otrevligt, otacksamt rövhål, men jag känner mig snäll innerst inne bara genom att vara, men jag är aldrig snäll mot någon"

Ingen självinsikt, ingen självkännedom, ingen intrapersonell intelligens.

Ingen människa ser sig själv som skurken i historien. Hitler tyckte med största sannolikhet att han var en god människa.
Citera
2026-08-25, 14:29
Medlem
Du är mild inuti, du bär inte på raseri, avund eller illvilja. Samtidigt är du inte så speciellt social misstänker jag och har gjort val som varit bra för dig eller uttryckt dig på ett sätt som andra sett som burdust.
Då skulle jag säga att de flesta som svarat i tråden har fel om dig. Du är inte inställsam och falsk, vilket onda människor är.
Du har ingen fasad och tänker mest på dina egna behov men du är också mest solitär och hänger själv?
Inuti går du inte omkring och vill skada andra.
Då skulle jag säga att du är snäll men inte social, samt att du inte riktigt klickar med andra, men inte pga elakhet.
En person som kan brusa upp eller bete sig ohyfsat men som inte går omkring och försöker skada andra heller.
Och innerst inne känner sig snäll men det kommer inte ut.
Citera
2026-08-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ingen specifik kroppsställning och ensam. Jag kan sitta och titta på tv och dricka en kopp.
Jag tror att du är snäll innerst inne men det syns inte utanpå. Därför misstolkar andra dig. Kan du träna på olika ansiktsuttryck framför spegeln och fota ett där du ser snäll ut?
Citera
2026-08-25, 18:38
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Men det är så jag känner.

Men dina känslor och dina intentioner upplevs inte av andra människor. Sluta vara dum i huvudet och bli snäll istället.
Citera
2026-08-25, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Men dina känslor och dina intentioner upplevs inte av andra människor. Sluta vara dum i huvudet och bli snäll istället.

Det vet jag naturligtvis. Poängen var lite att det är lite lustigt att jag kan känna mig så snäll bara genom att sitta och vara neutral, och dessutom har en historia av att inte direkt vara snäll.
Citera
2026-08-25, 18:43
Medlem
Vem fan är snäll bara genom att vara? Det är inget jävla naturtillstånd. Man blir det via sociala inlärning av åtminstone basalt slag. Småbarn är inte "snälla" per se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in