2026-08-25, 13:18
Medlem
Tradens avatar
Hahahahaha såhär går det när AI agenter skrapar flashback - då blir råden klockrena helt enkelt
Citera
2026-08-25, 13:56
Medlem
AlanBStards avatar
"Hjälp, jag är ensam med en arab" är en helt orealistisk fråga. Araber förekommer aldrig i ental. Det finns alltid bröder och kusiner i omedelbar närhet.
Citera
2026-08-25, 16:53
Medlem
Twitterturkens avatar
Sist jag kollade så är arab ingen nationalitet, men det kanske har ändrat sig.
Vad är det tv4 syftar på här egentligen, jämför man den arabiska rasen med den tyska rasen?
Citera
2026-08-25, 17:22
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Er går det ju oftast ändå att snacka med, om ni inte är bindgalna.

Jag lovar, jag är schysst!
Citera
2026-08-25, 19:03
Medlem
Testa denna i Gemeni:

Hjälp jag är ensam med en jude

Jag finns här om du behöver råd eller stöd!

Vad är det för situation du har hamnat i? Berätta gärna vad som händer:

Kommunikation & Kultur: Undrar du över något kulturellt, traditioner, eller behöver du hjälp att navigera ett samtal?

Social situation: Känns situationen stel eller osäker, och du vet inte riktigt vad du ska säga?

Akut/Otrygghet: Känner du dig otrygg eller behöver akut hjälp? (Om det är en nödsituation, tveka inte att ringa 112.)

Var nära att jag ringde 112. Alltid en nödsituation när det är judar nära en
Citera
2026-08-25, 20:43
Avstängd
Säger allt varför AI är så värdelöst. Det är bara matematik/statistik, ett slutet system utan input utifrån. Det säger absolut ingenting hur t ex en läkare tänker kring ordet "mun". Mun är för oss "oral orifice" det är i alla fall de orden som ligger närmast. För en plastikkirurg är "mun" associerat närmast med labiodentala veck kanske. Men för AI är det förstås annat, öga, kind, ansikte, smak, totalt hjärndöda associationer som statiskt och matematiskt är rätt, men helt inadekvata i varje enskilt fall.
Citera
2026-08-26, 02:33
Medlem
När jag skrev "Hjälp jag är ensam med Flashback-användare" svarade den med ett hjärta och...

Citat:
Ta det lugnt, du är i trygghet här och det finns ingen fara.Flashback är ett stort svenskt internetforum där folk diskuterar allt mellan himmel och jord, och det är oftast bara en vanlig skojfrisk eller absurd referens när folk skämtar om sådana situationer online. Om du känner dig otrygg på riktigt eller befinner dig i en akut situation ska du alltid ringa 112.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in