2026-08-25, 07:08
Medlem
€va Knut$$on
Boende på Sörviksvägen 1 (Taxihuset) hälsar på hos manlig vän (B€ngt M.) boende på Badviksvägen 2 (Bagerilägenheterna plan 2) och hittas där avliden (Mord?)
Mannen, likadeles lägenhetsinnehavaren B€ngt är häktad för Mord.

Det är typ 30m mellan husen. Hittar ingen Facebooksida för B€ngt…någon?
Citera
2026-08-25, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Ja, och det är inte alltid lägenheterna är officiellt uppdelade i mindre lägenheter även om det i praktiken är enskilda enheter.
Tittar man på namnen på alla som står skrivna i det huset så blir det rätt omgående uppenbart att det inte handlat om en massa individer som tillhör samma familj.

Ange vilken adress EXAKT du talar om!
Citera
2026-08-25, 07:37
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
€va Knut$$on
Boende på Sörviksvägen 1 (Taxihuset) hälsar på hos manlig vän (B€ngt M.) boende på Badviksvägen 2 (Bagerilägenheterna plan 2) och hittas där avliden (Mord?)

Nu börjar det bli lite klarhet om de inblandade.
Hur säker är Du på uppgiften?
Jag kan dock inte hitta någon B*engt på Bad*viksvägen?
Citera
2026-08-25, 07:41
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajsan80
När jag söker på den här B*ngt på Facebook dyker det upp ganska många personer. På Facebook stod det att han bor i Kungsbacka och är från Göteborgstrakten, eller något åt det hållet.

Sen kom jag på det.
Förra året, när jag åkte buss nr 732, satt det ett par mitt emot mig under hela resan. Jag fick direkt intrycket att de var tillsammans. Det var något med dem som fångade min uppmärksamhet, även om jag inte riktigt kunde sätta fingret på vad. Jag minns att jag satt och observerade dem ganska mycket.

Jag fick känslan av att de hade träffats senare i livet. Kvinnan verkade väldigt förtjust i honom och lutade sig mot honom nästan hela tiden. Mannen var väldigt storvuxen, ganska stilig och hade ett väldigt lugnt uttryck. Han såg nästan ut som någon som levt ett rätt hårt liv. Hon däremot såg mer ut som en helt vanlig äldre kvinna. Ändå var det tydligt att de hade någon slags kemi mellan sig.
Det var helt enkelt något lite ovanligt med dem.

Och nu när jag såg bilden på Facebook slog det mig att det faktiskt kan vara samma man. I så fall är det ganska troligt att han bor i Åsa nu.

Är man 60 år och hyr ett litet rum på 20 kvadrat ovanför en butik så kanske man inte lyckats så bra här i livet. Just saying....
Citera
2026-08-25, 08:51
Medlem
Redigerat inlägg med rätt adress på den (sannolikt) avlidna:

€va Knut$$on
Boende på Sörviksvägen 1 (Taxihuset) hälsar på hos manlig vän (B€ngt M.) boende på STENVIKSVÄGEN 2, PLAN 2, andra dörren från gatan sett (Bagerilägenheterna) och hittas där avliden (Mord?)

B€ngts profil:
https://www.merinfo.se/person/%C3%85sa/Bengt-Rune-G%C3%B6ran-Mattiasson-1961/bobbw-21d5u
Citera
2026-08-25, 09:55
Medlem
Citat:
Redigerat inlägg med rätt adress på den (sannolikt) avlidna:

€va Knut$$on
Boende på Sörviksvägen 1 (Taxihuset) hälsar på hos manlig vän (B€ngt M.) boende på STENVIKSVÄGEN 2, PLAN 2, andra dörren från gatan sett (Bagerilägenheterna) och hittas där avliden (Mord?)

B€ngts profil:
https://www.merinfo.se/person/%C3%85sa/Bengt-Rune-G%C3%B6ran-Mattiasson-1961/bobbw-21d5u
Är detta verifierat? Att det är EK som är död? Det var i så fall min vilda gissning i ett tidigare inlägg.
Citera
2026-08-25, 10:39
Medlem
Dessa lägenhet är inte byggda 1932 😅 de är hyfsat nya!
Kanske huset som även finns på tomten är byggt 1932 🤔 men inte lägenheterna uppe på bageriet
Citera
2026-08-25, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Är man 60 år och hyr ett litet rum på 20 kvadrat ovanför en butik så kanske man inte lyckats så bra här i livet. Just saying....

Det är bostadsrättslägenheter så det är kanske inte helt konstigt att man väljer det i den åldern 🤔

Sök på Stenviksvägen 2. Åsa, så får ni upp vilka som bor i dessa lägenheter
På Facebook kan man då hitta en man med samma namn som en av personerna som bor i en av dessa lägenheter i åldern som media nämner som bor i Kungsbacka
Senast redigerad av Pocha-Hontas 2026-08-25 kl. 10:48.
Citera
2026-08-25, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocha-Hontas
Det är bostadsrättslägenheter så det är kanske inte helt konstigt att man väljer det i den åldern 🤔

Sök på Stenviksvägen 2. Åsa, så får ni upp vilka som bor i dessa lägenheter
På Facebook kan man då hitta en man med samma namn som en av personerna som bor i en av dessa lägenheter i åldern som media nämner som bor i Kungsbacka

Det är inte Bostadsrätter. De ägs och hyrs ut av de som äger fastigheten som helhet.
Likväl som de hyr ut bageriets lokaler till Dahls Bageri.
Ja, B€ngt M. bor där på plan två som jag skrev i förra inlägget.
Citera
2026-08-25, 11:43
Medlem
Länk till ”Mordlägenheten” i googlemaps på Bagerihuset, Stenviksvägen 2

https://maps.app.goo.gl/hkpprCy1ecQANWYw8?g_st=ic
Citera
2026-08-25, 11:57
Medlem
Citat:
Det är inte Bostadsrätter. De ägs och hyrs ut av de som äger fastigheten som helhet.
Likväl som de hyr ut bageriets lokaler till Dahls Bageri.
Ja, B€ngt M. bor där på plan två som jag skrev i förra inlägget.

Okej, märkligt 🤔 jag frågade en som bor i en utav lägenheterna som sa att det är bostadsrättslägenheter?
Citera
2026-08-25, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocha-Hontas
Okej, märkligt 🤔 jag frågade en som bor i en utav lägenheterna som sa att det är bostadsrättslägenheter?

J€ns och C@tarina L@rsson äger hela fastigheten. Bor inte kvar där längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in