Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Det är lite både ock. Jag tycker vissa moderatorer är övernitiska. Tex. i religionsforumet så verkar det ibland vara brist på religionskunslap och intresse för ämnet. Moderatorerna papperskorgar trådar pga det enligt dem är oklar frågeställning. Detta är en lite annan sak, men att papperskorga en tråd är ungefär som att bedöma den som ot direkt i starten.
Sen hamnar vissa trådar i sidodiskussioner som ändå berör ämnet. Jag har flera gånger fått ot-raderade inlägg fastän jag varit seriös. Om det uppstår en intressant tangerande diskussion till trådens huvudtema så tycker jag inte det ska raderas. Det borde finnas nåt sätt att förgrena en tråd från en annan så att det framkommer att de är relaterade.
Jag vill inte ha mera godtyckliga åtgärder från moderatorer. Det har redan länge varit så att de förstört en hel del genom godtyckliga bedömningar. Mitt deltagande på forumet har minskat pga att jag i en period såg hela trådar tas bort som jag hade satt ner engagemang i. Känslan var lite samma som när mediehusen började hårdmoderera inlägg. Man ville inte engagera sig och bli cancellerad. Det var bortkastat.
Samma fenomen har allts drabbat flashback i någon mån. Det är illa. Så även om iden om trådförstörare är god på ett plan så tror jag det landar i något dåligt.
Då bör du ge exmpel på hur det du kritiserar kan förbättras, istället för att, som nu, tyckas vilja genom ditt inlägg att den inte införs. Dvs, konstruktivt bidra, istället för förhindrande.
T.ex så här; tillämpning av regelverk på forumet behöver bli bättre, inte att denna regel i sig inte behövs. För det gör den. Tillämpningen förbättras på olika vis, t.ex genom att Admins kontrollerar moderatorer bättre än vad de gör, och inte är rädda för att ge dem reprimander eller stänga av dem.