2026-08-21, 20:15
Medlem
Wyrdkins avatar
Ska även ge er minderåriga en historielektion.

1989 beslutade S regeringen att helt strypa asylinvandringen. Detta kallades för luciabeslutet. Sen vann borgerliga valet och Liberalernas krav var att beslutet revs upp.
2026-08-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Ska även ge er minderåriga en historielektion.

1989 beslutade S regeringen att helt strypa asylinvandringen. Detta kallades för luciabeslutet. Sen vann borgerliga valet och Liberalernas krav var att beslutet revs upp.
Det var precis där dåvarande FP tappade det samt lämnade soffan när NyD kom till studion.
2026-08-21, 20:19
Medlem
Man vill inte rösta på L för man minns Björklund. Kommer fira när partiet åker ut.

Den fähunden sålde sig för personlig vinning.

Finns inget jag föraktar mer.
2026-08-21, 20:26
Medlem
Graavargs avatar
L har fört en totalt misslyckad politik i fyra år.

L skulle fixa skolan, men satte räven att vakta hönsgården. Det blidde inget, förstås. Trots båda ministerposterna på departement och därmed 100% kontroll.

L skulle (enkelt) fixa klimatmålen trots sänkt bränsleskatt. Det var bara lögn, lögn och lögn, och nu ligger Sverige riktigt risigt till och vi kommer alla att få betala.

Arbetsmarknaden ska vi inte ens tala om, där har det gått så skit att L själv har försökt hålla sig undan. Inledningsvis var det gubben med korven... äsch då, det var ju förstås killen vid grillen (Tidö har ju "bruden med korven", från KD), men han avgick och gick och gömde sig. Nu är det Britz, från Svenskt näringsliv. Ifall ni inte visste det, för han syns ju inte heller...

Nån som vet vilken Liberalernas femte ministerpost är? Jo, jämställdhetsministern...

Varför i helvete skulle nån rösta på ett så TOTALT misslyckat parti? För Tidös skull? Herregud, t.o.m. Tidö-anhängare har ju litet självrespekt...

Fast nu kom jag på att jag ju egentligen vill att Tidö dör och begravs med en påle genom hjärtat, så den idén aldrig vaknar till liv igen. Så jag tar tillbaka allt ovanstående och uppmanar alla Tidöiter, eller åtminstone alla Tidöidioter, att stödrösta på L för fulla muggar. Det är Världens Bästa Parti! Promise!
2026-08-21, 20:29
Moderator
Strix m/94s avatar
Det får allt räcka med en tråd i detta ämne.

Tråd låst.

Strix/Mod
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in