2026-08-21, 16:04
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Rösta inte på fascisternakramare Tidö som blåste svenska arbetare på akassan, högkostnadsskyddet, välfärden, osv. Blåste alla att dom skulle aldrig samarbeta med SD, men man sålde sina principer för lite makt.
Egoister och narcissister som nazzar alltid är kommer aldrig bry sig om den vanliga människan. Tvärtom skickar man barn mot sin död, förtrycker dom som råkade vara annorlunda och sprider hat mot minoriteterna i samhället. En skam för Sverige är rassarna, går inte bli mindre svensk än så.
SD och andra ultrakapitalister, ultrakonservativanationalister är ett hot mot Sveriges samhälle och dess moderna levnadssätt. Mina hbtqvänner känner att högern är ett hot och inte muslimerna som högern försöker peka ut och markera hela tiden. Det är allt projicering. Extremhögern vill ha vit sharia i princip.

Varför vill du rösta på ett antikristet parti som kallar sig kristet? Kd är emot Jesus värderingar, och gör emot allt Jesus ville när dom samarbetar med SD eller överhuvudtaget kör högerpolitik som sparkar på sjuka och svaga i samhället. Hela Jesus liv gick ut på att hjälpa dom svaga och utstötta. Kd verkar inte fatta vad Jesus var och stod för överhuvudtaget och tror att Jesus var en fascistisk mobbare och egoist som sparkade på sjuka och svaga i samhället. Jesus wept.
Kom inte och predika om du inte älskar din näste. Jag kommer rösta på SD för din och min skull.
Citera
2026-08-21, 16:08
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Jag behöver ingen valkompass för att rösta!
Citera
2026-08-21, 16:19
Medlem
SD - 76%
KD - 75%
M. - 68%
L. - 68&
C. - 42%
S. - 24%
V. - 21%
Mp - 14%
Citera
2026-08-21, 16:48
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag behöver ingen valkompass för att rösta!
Varför då?
Citera
2026-08-21, 17:04
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Varför då?

Därför jag vet vad jag ska rösta på så den gör ingen nytta!
Citera
2026-08-21, 17:16
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Därför jag vet vad jag ska rösta på så den gör ingen nytta!
Det kan ju åtminstone vara en kontroll att kompassen pekar som den bör.
Vad jag vet är det bäst att rösta på högerblocket för att de vill fixa svensk sjukvård, låta privata aktörer slippa byråkratier, låta svenskar kalla sig svenskar.
Vad visar ens valkompassen för dig? Min pekar SD vilket den borde.
Citera
2026-08-21, 17:19
Medlem
De påstår att jag håller med KD till nästan 100%, men det är inte alls sant. Jag avskyr dem som pesten. AFS verkar inte ens finnas med i dem? Vilket skämt.
Citera
2026-08-21, 17:25
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Det kan ju åtminstone vara en kontroll att kompassen pekar som den bör.
Vad jag vet är det bäst att rösta på högerblocket för att de vill fixa svensk sjukvård, låta privata aktörer slippa byråkratier, låta svenskar kalla sig svenskar.
Vad visar ens valkompassen för dig? Min pekar SD vilket den borde.

Jag har inte gjort den!
Citera
2026-08-21, 17:25
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Valkompass i all ära, men testa denna:

https://partikarta.se/

https://myimgs.org/image/MujMr4PN
Intressant! Jag hamnar i kvadranten nere till vänster. Där finns inget parti. Inte konstigt att jag inte vet vem jag ska rösta på. Ligger tydligen längst från C. Ekonomiskt vill jag minska klyftorna men är samtidigt relativt konservativ. Köper inte M’s och C’s ekonomiska politik. Att skära ner på A-kassan är inget annat än grymt.
Citera
2026-08-21, 17:30
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Jag har inte gjort den!
Kan du inte bara lägga 5 min på att klicka igenom den? Då får vi reda på om den fungerar för dig med, eller om den alltid pekar höger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
16 frågor..om inte gör den. Era sympatier är?
https://valkompass.com/kompass/riksdag2026

Jag blev mycket förvånad. Alla frågor tyckte jag var väl definierade och högst aktuella inför valet. Endast typ 2 frågor fick jag tänka till 10 sekunder innan jag svarade. Inte engagerat mig så mycket i deras olika valplattformar.
Den relativt klara vinnaren för mig, var ett oväntat parti som jag inte var speciellt bekant med i allt de vill.
Det var nämligen KD. Så logiskt sett borde det bli mitt val. 90% av mina svar sympatiserar med deras partiprogram enligt valkompassen..
Vad får ni för resultat?

Den verkar riggad till SDs fördel...
Citera
Avstängd
Alla ”valkompasser” är styrd av Vänsterextrema och i synnerhet media som pumpar ut dem innan valen.

Så vänsterextrema kan säga åt folket att rösta på vänsterextrema.

Finns inget annat syfte med denna sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in