2026-08-20, 14:49
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Babbe-radarn ger fullt utslag även här.
Verkar vara en kedje effekt det där, populärt tydligen!
Citera
2026-08-20, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Är du inte läskunnig? Han körde vidare med sin buss som om ingenting hade hänt. Hoppas han får sparken.

Det är ju det jag påtalar, det är du som inte jan läsa. Han svänger in med bakpartiet på bussen när han försöker komma iväg och sen smiter han. Tror du detta är det normala att göra för en svensk chaufför? 100% chans att det är en kulturberikare som använder ett sätt att agera som han är van vid från sitt hemland.
Senast redigerad av brakfesten009 2026-08-20 kl. 15:08.
Citera
2026-08-20, 15:30
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Det är ju det jag påtalar, det är du som inte jan läsa. Han svänger in med bakpartiet på bussen när han försöker komma iväg och sen smiter han. Tror du detta är det normala att göra för en svensk chaufför? 100% chans att det är en kulturberikare som använder ett sätt att agera som han är van vid från sitt hemland.

Har inga planer på att ta någon busschaufför i försvar, men det krävs inte jättemycket för att en busskur ska ge vika. Det är inte ens säkert att chauffören har märkt att bussen tog i med bakpartiet.

Ingen ursäkt, men eventuellt en förklaring till smitningen.
Citera
2026-08-20, 15:37
Medlem
Det hörs ett jäkla skrapande och smällande inne i bussen, var så säker. Han hade kanske också passagerare med sig som blev rädda och konfunderade. Detta gav han alltså blanka fan i och gasade i stället bara på och drog därifrån.
Citera
2026-08-20, 15:37
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Ännu en Arab? Så uppe i 5 busskörande araber med även denna gubbe eller?

Han var väl från Bosnien som körde in i busskuren?
Citera
2026-08-20, 15:45
Avstängd
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Men smitning då? Kan du även relativisera det?

Tycker inte jag har relativiserat eller förminskat något. Försökte bara se lite nyktert på saken istället för att utgå från att busschauffören frontalkrockat. Men absolut kan jag väl "relativisera" smitningen...

Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Har inga planer på att ta någon busschaufför i försvar, men det krävs inte jättemycket för att en busskur ska ge vika. Det är inte ens säkert att chauffören har märkt att bussen tog i med bakpartiet.

Ingen ursäkt, men eventuellt en förklaring till smitningen.

Det är väl säkerhetsglas i busskurerna som mer eller mindre pulvriseras även vid lätt belastning?

Busschauffören har uppenbart klantat till det. Tror dock inte att han märkt något. Har han prånglat sig ut mellan andra bussar har han med största sannolikhet haft uppsikt på trafiken och vinken lär ju varit betydande vilket styrks av att det var bakpartiet som tog i busskuren.

Det är väl också rimligt att tro att det handlar om en "dragspelsbuss" och dom är väl närmare 20 meter långa?

Att smita medvetet med resenärer och kollegor som vittnen verkar urbota korkat, men man vet ju aldrig. Det känns dock mindre troligt i min värld.

Gissar att det hela handlar om en rejäl skopa oaktsamhet.
Citera
2026-08-20, 16:53
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Lite väl mycket olyckor med bussar senaste tiden
Citera
2026-08-20, 16:54
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Kan lika bra va en tjock svenne gubbe med thai fru som har supit innan han ska köra bussen.
Citera
2026-08-20, 17:08
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Tycker inte jag har relativiserat eller förminskat något. Försökte bara se lite nyktert på saken istället för att utgå från att busschauffören frontalkrockat. Men absolut kan jag väl "relativisera" smitningen...

Det är väl säkerhetsglas i busskurerna som mer eller mindre pulvriseras även vid lätt belastning?

Busschauffören har uppenbart klantat till det. Tror dock inte att han märkt något. Har han prånglat sig ut mellan andra bussar har han med största sannolikhet haft uppsikt på trafiken och vinken lär ju varit betydande vilket styrks av att det var bakpartiet som tog i busskuren.

Det är väl också rimligt att tro att det handlar om en "dragspelsbuss" och dom är väl närmare 20 meter långa?

Att smita medvetet med resenärer och kollegor som vittnen verkar urbota korkat, men man vet ju aldrig. Det känns dock mindre troligt i min värld.

Gissar att det hela handlar om en rejäl skopa oaktsamhet.

Såklart inte omöjligt att det handlar om en ledbuss med tanke på hur många sådana som trafikerar sträckan. Man ska dock ha med sig att en ledbuss inte har ett lika stort utsväng på bakpartiet som en vanlig 2 axlig eller boggie-buss har.
Citera
2026-08-20, 18:08
Medlem
För sådär 40 år sedan var busschaufför rätt välbetalt. Ett uniformsyrke. Men de hamnade sedan i kommunal istället för transport, lönerna dök. Sedan kom EU med yrkeskompetens-beviset, har idag blivit så dyrt att knappt någon tar de tunga behörigheterna som privatperson. Antingen "får" de behörigheten genom transportlinjen på gymnasiet eller så är det via arbetsförmedlinen när de i övrigt är oanställningsbara. Samhället betalar. Lägg därtill att busschafförer ofta har rätt grisiga arbetscheman ihop med lite skral lön. Rätt många av dem är tämligen oerfarna för det är ett jobb man accepterar tillfälligt tills nåt bättre dyker up. Ofta är bussbolag sk "vandrarhem".
Citera
2026-08-20, 18:18
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Kan lika bra va en tjock svenne gubbe med thai fru som har supit innan han ska köra bussen.

Bussarna har väl alkolås?

Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Lite väl mycket olyckor med bussar senaste tiden

Tre stycken bara idag, den här, Odenplan och Strandvägen......
Senast redigerad av halaltarzan 2026-08-20 kl. 18:25.
Citera
2026-08-20, 18:21
Medlem
Inte lätt att ratta buss när turbanen faller ner över ögonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in