Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjamannen87
Men smitning då? Kan du även relativisera det?
Tycker inte jag har relativiserat eller förminskat något. Försökte bara se lite nyktert på saken istället för att utgå från att busschauffören frontalkrockat. Men absolut kan jag väl "relativisera" smitningen...
Citat:
Ursprungligen postat av
Turphiee
Har inga planer på att ta någon busschaufför i försvar, men det krävs inte jättemycket för att en busskur ska ge vika. Det är inte ens säkert att chauffören har märkt att bussen tog i med bakpartiet.
Ingen ursäkt, men eventuellt en förklaring till smitningen.
Det är väl säkerhetsglas i busskurerna som mer eller mindre pulvriseras även vid lätt belastning?
Busschauffören har uppenbart klantat till det. Tror dock inte att han märkt något. Har han prånglat sig ut mellan andra bussar har han med största sannolikhet haft uppsikt på trafiken och vinken lär ju varit betydande vilket styrks av att det var bakpartiet som tog i busskuren.
Det är väl också rimligt att tro att det handlar om en "dragspelsbuss" och dom är väl närmare 20 meter långa?
Att smita medvetet med resenärer och kollegor som vittnen verkar urbota korkat, men man vet ju aldrig. Det känns dock mindre troligt i min värld.
Gissar att det hela handlar om en rejäl skopa oaktsamhet.