2026-08-19, 21:40
Medlem
Gauls avatar
Jag vill återskapa Green Crush x Sprite som de säljer nu på McDonalds. Det är Sprite Zero med green apple syrup. Monin kostar över 100 kr och innehåller dessutom socker. Här är ingredienserna från den syrup som Donken använder. Finns det något liknande till ett rimligt pris?

Citat:
Sirap med smak av gröna äpplen
Vatten, naturligt äppelaromämne med andra naturliga aromämnen, naturligt äppelaromämne, stabiliseringsmedel: xantangummi, surhetsreglerande medel: citronsyra, färgämne: kopparklorofyllin, livsmedelsfärgämne: safflor, konserveringsmedel: kaliumsorbat.
Citera
2026-08-19, 23:30
Medlem
Sirap från monin används överallt på cafeer. De har en smak med grönt äpple, men andra ingredienser. Till exempel innehåller monin minst 10% juice från grönt äpple. Har inte själv smakat. Märket finns lite överallt.
Citera
2026-08-20, 08:24
Medlem
fjollciggs avatar
Det är busenkelt att koka egen sockerlag, och vill du att lagen ska smaka äpple så tärnar du bara några äpplen och låter koka med. Men hur man gör sockerfri sockerlag vete tusan.

Kan det funka med Fun Light Cloudy Apple? Jag brukar blanda Crispy Pear med mineralvatten. Smakar precis som päronsoda.
Citera
2026-08-20, 17:57
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaul
Jag vill återskapa Green Crush x Sprite som de säljer nu på McDonalds. Det är Sprite Zero med green apple syrup. Monin kostar över 100 kr och innehåller dessutom socker. Här är ingredienserna från den syrup som Donken använder. Finns det något liknande till ett rimligt pris?

Citat:
Ursprungligen postat av Vitaminbrist
Sirap från monin används överallt på cafeer. De har en smak med grönt äpple, men andra ingredienser. Till exempel innehåller monin minst 10% juice från grönt äpple. Har inte själv smakat. Märket finns lite överallt.

Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Det är busenkelt att koka egen sockerlag, och vill du att lagen ska smaka äpple så tärnar du bara några äpplen och låter koka med. Men hur man gör sockerfri sockerlag vete tusan.

Kan det funka med Fun Light Cloudy Apple? Jag brukar blanda Crispy Pear med mineralvatten. Smakar precis som päronsoda.

Jag ska pröva fun light.
Citera
2026-08-20, 18:31
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Jag ska pröva fun light.

Berätta gärna hur det blev!
Citera
2026-08-22, 16:03
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Berätta gärna hur det blev!

Det blev inte alls bra! Jag får nog punga upp för Monin.
Citera
2026-08-22, 16:15
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Det blev inte alls bra! Jag får nog punga upp för Monin.

Jävla Fun Light!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in