2026-08-20, 20:21
Medlem
Utpressning är naturligtvis aldrig okej, men att utpressa någon som ljuger låter ju skumt imo.
Otrohet är inte ett lagbrott.

Hon har själv valt att vara otrogen (av vilken anledning som helst). För mig personligen, gäller det även att sexchatta, till att vilja ligga runt med andra när man är i ett förhållande.

Fattar inte folk idag att man diskuterar problemet (det man saknar) med sin partner, så man eventuellt kan lösa problemet? Annars så gör man slut innan man ens börjar söka efter bekräftelse från andra!

Sambon förtjänar så mycket bättre och jag hoppas att han dumpat henne!
Citera
2026-08-20, 20:27
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Fattar inte folk idag att man diskuterar problemet (det man saknar) med sin partner, så man eventuellt kan lösa problemet? Annars så gör man slut innan man ens börjar söka efter bekräftelse från andra!

Visst.

Men nu vet vi att folk är otrogna av alla möjliga anledningar.
Det behöver inte vara att man saknar någonting som är så stort att man vill lämna hela relationen. Många vågar heller inte göra slut om det finns en lång och stor investering i förhållandet, och att man riskerar att bli ensam, i synnerhet om man är förbi ungdomen.

Det är bara att gå ut på en kontaktsida på nätet för att se alla otrogna och vad de anger för skäl till otroheten/till att de söker någonting vid sidan av.
Citera
2026-08-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Visst.

Men nu vet vi att folk är otrogna av alla möjliga anledningar.
Det behöver inte vara att man saknar någonting som är så stort att man vill lämna hela relationen. Många vågar heller inte göra slut om det finns en lång och stor investering i förhållandet, och att man riskerar att bli ensam, i synnerhet om man är förbi ungdomen.

Det är bara att gå ut på en kontaktsida på nätet för att se alla otrogna och vad de anger för skäl till otroheten/till att de söker någonting vid sidan av.

Det vet jag, men varför ens vara i ett förhållande om man inte är nöjd med den man har valt att leva med? Man borde inte ens vilja "ha någon vid sidan av". Även om man nu vore intresserad, borde man inte fråga sin respektive om det är okej eller berätta att man vill ha ett öppet förhållande?

Om man nu riskerar att bli ensam, så får man faktiskt skylla sig själv om partnern inte är med på grejen. I ett sunt förhållande kommunicerar man.
Citera
2026-08-20, 20:38
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Det vet jag, men varför ens vara i ett förhållande om man inte är nöjd med den man har valt att leva med? Man borde inte ens vilja "ha någon vid sidan av". Även om man nu vore intresserad, borde man inte fråga sin respektive om det är okej eller berätta att man vill ha ett öppet förhållande?

Om man nu riskerar att bli ensam, så får man faktiskt skylla sig själv om partnern inte är med på grejen. I ett sunt förhållande kommunicerar man.

Hög moral fungerar sällan i kärleksrelationer.
Folk blir bombade i huvudet och stannar eller är otrogna av alla möjliga skäl.

Det bästa man kan göra är att ha en misstänksam natur och själv ta reda på hur det ligger till, och då kunna lämna fältet öppet för att kunna ta ett informativt beslut om förhållandet i fråga.
Citera
2026-08-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Det bästa man kan göra är att ha en misstänksam natur och själv ta reda på hur det ligger till, och då kunna lämna fältet öppet för att kunna ta ett informativt beslut om förhållandet i fråga.
Sant, därför är jag för komplicerad att leva med.
Senast redigerad av Essem 2026-08-20 kl. 20:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in