Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Varför bedriver Björn Hagberg en kampanj mot socialtjänsten i sverige?
Nej detta är verkligen inte första gången denne startar kampanjer mot socialtjänsten där allting misstolkas till det sämre, ärenden beskrivs felaktig, underlag och beslutsording motsvarar inte alls hur socialtjänsten arbetar.
Är det verkligen lämpligt med tanke på invandrarhysterin vi hade om att man i sverige omhändertar barn?
Till skillnad från Björn vill jag ändå tro det bästa om folk (vi uppmanas så i luithers katekes som ligger till grund för hela vårt lands kultur), tolka allt till det bättre och försvara även Hagberg till motsatsen bevisats.
Så jag vill ju gärna tro att Björn Hagberg själv anser sig vara offer för myndighetsmissbruk i ett tidigare ärende och i egenskap av rättshaverist (det är bara en liten del av autister som inte fattar att man inte skall skriva sitt eget namn på ett anonymt forum, ni har alla sett dom förut, ibland med bild) har fastnat i ämnet.
Problemet här är bara att sedan jag sist rättade björn i ett ärende så har jag lärt mig att kampanja mot svenska socialtjänsten för att undergräva svenska myndigheter är tydligen något som ryssland sysslat med.
Därför är jag inte längre säker på att Björn och några skribenter till är några rätthaverister som fastnat i en loop.
Det kan ligga mer bakom.
De som skriver inlägg, men det kan också handla om människor som ger information till dessa.
Utan insyn i hur socialtjänsten behandlar dokumentationsplågan som genomsyrar samtliga svenska myndigheter såsom läkare, lärare, barnskötare och vårdbiträden har jag väldigt svårt att se att just socialtjänsten skulle ha något frikort????
Det är till 100 % socialtjänstens eget fel att det bedrivs en så kallad "kampanj" mot dem. De har själva skapat detta genom att under decennier fuska bakom sekretessmuren när det gäller livsavgörande beslut för enskilda familjer.
Många invandrarfamiljer, som till skillnad mot svenska familjer inte sitter tysta av rädsla, har i grunden helt rätt i sin kritik gällande bristande rättssäkerhet. Men vad gör då statsministern och politiken?
Jo, man plockar tacksamt fram några enstaka uppenbara felaktigheter eller extremfall och stämplar sedan all kritik mot socialtjänsten som fientlig "desinformation". Det är ett bekvämt sätt att fly från det faktiska problemet.
Om socialtjänsten verkligen fungerade så fläckfritt som det påstås skulle vi inte se externa utredningar och granskningar tillsättas i kommun efter kommun. Fler och fler börjar nu förstå att det som pågår bakom sekretessen är en av de värsta rättssäkerhetsskandalerna i modern tid, där otaliga LVU-beslut visat sig vara både sakligt felaktiga och direkt olagliga.
Det är precis därför som kritiken växer och det handlar inte om någon "utländsk påverkan", utan om att även granskande medier och public service nu börjat blottlägga missförhållandena på allvar.