2026-08-18, 22:47
Medlem
När man läser kommentarer på Riks, Henrik Jönsson, Aron Flam m fl som att Sverige är sjukt", "Sjuka 
Sverige", "Bara i Sverige” så har jag full förståelse att folk inte vill ha detta parti i en regering.

Deras väljare verkar mentalt leva kvar i 1980-talet och kommer aldrig att bli nöjda förrän landet ser ut som det gjorde då.

Partiet kommer att försvinner i takt med boomergenerationen känns det som.
Citera
2026-08-18, 23:11
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
När man läser kommentarer på Riks, Henrik Jönsson, Aron Flam m fl som att Sverige är sjukt", "Sjuka 
Sverige", "Bara i Sverige” så har jag full förståelse att folk inte vill ha detta parti i en regering.

Deras väljare verkar mentalt leva kvar i 1980-talet och kommer aldrig att bli nöjda förrän landet ser ut som det gjorde då.

Partiet kommer att försvinner i takt med boomergenerationen känns det som.

Då har du missat att SD är enormt stora på tiktok där ungdomen hänger.
Citera
2026-08-19, 00:54
Medlem
MollanTigerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuelssonlirar
Varje gång man ser någon LGBTQ video eller någon video med någon svart person så kommer de in så sjukt många kommentarer hur rädda blev.

Eller om någon kommer ut som vegan så ska någon vit medelålders SD man alltid skryta om att den äter rå kött eller något i sin källare

Varför är det så?

Varför måste muslimer vara så jävla lättkränkta över sin sagobok att de måste skrika, vandalisera, misshandla, stalka, våldta och plundra? Och försök inte kontra med nån enfaldig relativisering genom att säga ”inte alla muslimer…” för det fattar jag redan men de fördömer inte heller skiten.

Varför hatar muslimer HBTQ-personer?

Och varför blir du så kränkt av vita medelålders män som röstar på SD? Är du färgad själv eller vad är problemet?

Om du är vit, varför hatar du din egen ras?

Oavsett vilken hudfärg du väljer att hata på så är du de facto rasist.😂🤡
Citera
2026-08-19, 07:39
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Du menar att han jagar efter tonåring den där korta lilla dvärgnazisten? Ska vi säga så? Moget? Knappast. Men som sagt offerkoftan är det som brunhögern älskar bäst och så får dom lyxen att leva på swish. Jag påstår att du som skriver om årtionden så är det knappast SD som är ensamma om att ha det svårt i livet många har det. Kvinnoprästmotståndare. Ska gråta över att dom inte får prästvigas i Svenska Kyrkan? Och nej det här är inte whataboutism det är att försöka få dig att förstå att SD är inte några särskilt utvalda "offer" i samhället.
Fast vem tror du får problem, den som skriver på Facebook att den ska rösta på socialdemokraterna eller den som skriver att den ska rösta på SD?

Ja SD tramsar en del, jag vill förtydliga att jag inte är SD. Men jag ser helt klart att de särbehandlas och det är väl inte lika illa som tidigare. Jag syftar då inte på att de inte är välkomna på Pride eller liknande utan viktigare saker såsom att MSM motarbetat dem i årtionden och t ex vissa fått sparken från arbeten pga sin politiska åsikt. Det är inte ok.
Senast redigerad av Reverend.Camden 2026-08-19 kl. 08:07.
Citera
2026-08-19, 09:25
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
har med den lågga intelligennsen att göra tror jag!

😂
Citera
2026-08-19, 09:28
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du menar att att SDare inte varit utsatta för att andra grupper såsom de du nämner tidigare varit utsatta? Du relativiserar och försöker flytta lfokus och därmed få det att se ut som att det inte hänt.

DU relativiserar. Kom tillbaka när SD:are fängslats, torterats eller skjutits pä öppen gata.

Än så länge har jag bara sett lasermän och aktivklubbar som härjar runt.
Citera
2026-08-19, 09:33
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ang Nick och Jessica kanske du ska ta del av deras version också innan du dömer dem.

Det är ju bara deras version som alla har fått se, då Nickeliten lade upp videon själv.
Citera
2026-08-19, 09:44
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
DU relativiserar. Kom tillbaka när SD:are fängslats, torterats eller skjutits pä öppen gata.

Än så länge har jag bara sett lasermän och aktivklubbar som härjar runt.
Ja det för är mörka kapitel men är de verkligen representativa för den gemene SDaren?
Citera
2026-08-19, 12:48
Medlem
Skulle inte säga jag som sd-väljare är lättkränkt men det hettar till fort.
Anledningen är att jag haft rätt om samhället i 20 år och det gör en bitter när samhället man vill ska fungera väl förstörs av folk som hittar på en egen verklighet.

Sen i ditt exempel glömmer du bort principen om den kokta grodan.
En liten grej vi bjuder på betyder ingenting, men om vi hela tiden bjuder, så är vi plötsligt körda en dag, eller varje fall passerat PNR, och där är vi nu..

Citat:
Ursprungligen postat av samuelssonlirar
Varje gång man ser någon LGBTQ video eller någon video med någon svart person så kommer de in så sjukt många kommentarer hur rädda blev.

Eller om någon kommer ut som vegan så ska någon vit medelålders SD man alltid skryta om att den äter rå kött eller något i sin källare

Varför är det så?
Citera
2026-08-19, 13:10
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Om 90% av media sparkar på ett parti, SD, så blir man efter några år ganska lättkränkt och letar efter signaler att man fortfarande blir sparkad på.

Inte något konstigt. Om en pappa beter sig illa mot sina barn så blir barnen till slut rädda för honom även om han är snäll.

Jomshof verkar ha blivit mest sparkad av alla. Han borde ta hjälp att chilla annars tillför han inte SD något.
Citera
2026-08-19, 16:10
Medlem
Citat:
Fast vem tror du får problem, den som skriver på Facebook att den ska rösta på socialdemokraterna eller den som skriver att den ska rösta på SD?

Ja SD tramsar en del, jag vill förtydliga att jag inte är SD. Men jag ser helt klart att de särbehandlas och det är väl inte lika illa som tidigare. Jag syftar då inte på att de inte är välkomna på Pride eller liknande utan viktigare saker såsom att MSM motarbetat dem i årtionden och t ex vissa fått sparken från arbeten pga sin politiska åsikt. Det är inte ok.

Vad svamlar du om? SD sympatisörer är inte alls portade från Pride. Om dom vill gå med en SD tröja på sig så får dom det. Din sjuka whataboutism biter inte på mig.
Citera
2026-08-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Låg intelligens och styrs av känslor. Så är det med konservativa och liknande världen över.
Ja. Högerextremister har större amygdalor.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in