2026-08-24, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Något man omöjligen kan stötta. Tidsfråga innan USA pulls the plug.

Efter 7 oktober så är det nog många som instämmer med Ben-Gvir mellan skål och vägg. Jag är en av dem.
Citera
2026-08-24, 18:37
Medlem
Graavargs avatar
Israel har hittills idag dödat/mördat 7 människor i Gaza, av vilka två var barn.

Det är inte så många som Ben-Gvir önskar, men det är ungefär det dagliga medeltalet dödsoffer. Alla förstås obeväpnade och majoriteten civila, ungefär 30% barn.

Så där ja, nu kan trådens sionister igen gå igång på hur underbart och fantastiskt bra det är att obeväpnade, svältande människor dödas.

Let it rip, visa hurudana ni egentligen är...
Citera
2026-08-24, 18:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Något man omöjligen kan stötta. Tidsfråga innan USA pulls the plug.

det är ju nishpartier, (även om man tyvärr får ge dem att de hade rätt...) var försig kom de aldrig in i knesset. (och de 3 högerpartierna är ju inte eniga sinsemellan heller).

så jag tror inte vi behöver oroa oss, judar är ju dåliga att anpassa sig till det antisemiter och inavlade klistrar på dem.
Citera
2026-08-24, 18:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Israel har hittills idag dödat/mördat 7 människor i Gaza, av vilka två var barn.

Det är inte så många som Ben-Gvir önskar, men det är ungefär det dagliga medeltalet dödsoffer. Alla förstås obeväpnade och majoriteten civila, ungefär 30% barn.

Så där ja, nu kan trådens sionister igen gå igång på hur underbart och fantastiskt bra det är att obeväpnade, svältande människor dödas.

Trist att hamas gör allvar av arabförbundets utrotningskrig mot israel antar jag, tror du de kommer lägga ner vapen och ge upp som palestinerna , israelerna , usa , eu osv har kommit övreens om?
Citera
2026-08-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg

Tänk att det skall vara så svårt för Hamas att kapitulera efter sin förintelseinvasion av Israel. Det kommer ju dödas Hamasterrorister så länge det finns Hamasterrorister att döda, och risken är aldrig noll att det bara är Hamasterroristen som stryker med i attacken. Men men, kanske om omvärlden utsatte Hamas för hårdare tryck att lägga ner sina vapen. Tror faktiskt att jag aldrig sett en s k Palestinavän på Flashback starta trådar och masshitposta inlägg om att Hamas bör kapitulera för palestiniernas skull.
Citera
2026-08-24, 20:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Tänk att det skall vara så svårt för Hamas att kapitulera efter sin förintelseinvasion av Israel. Det kommer ju dödas Hamasterrorister så länge det finns Hamasterrorister att döda, och risken är aldrig noll att det bara är Hamasterroristen som stryker med i attacken. Men men, kanske om omvärlden utsatte Hamas för hårdare tryck att lägga ner sina vapen. Tror faktiskt att jag aldrig sett en s k Palestinavän på Flashback starta trådar och masshitposta inlägg om att Hamas bör kapitulera för palestiniernas skull.
Att döma av ditt spammande om hur bra Israel är samt alla andra likasinnade på.FB kan man luras att tro att en majoritet av svenskarna gillar Israel.
I själva verket är det precis tvärtom; ca 69% av svenska folket är negativt inställda till Israel idag
Flashbacks politiska ämnen verkar ha blivit en ekokammare för fanatiker eller trollarméer.

On topic
Vad är Hamas? Några beväpnade amatörer i sandaler..
Trams att fokusera på dem - när det istället handlar om att sionisterna vill fördriva och/eller utrota ett par miljoner invånare från en landremsa som de vill kunna kolonisera fritt
Israel behöver mera mark till sina bosättningar helt enkelt. Det har eskalerat även på Västbanken och när invånarna där till slut tar till vapen för att försvara sin egendom kommer de också att bli kallade för "terrorister" .
Samt södra Libanon och Syrien osv osv.
Citera
2026-08-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Att döma av

Så du tycker inte Hamas skall kapitulera och överlämna sig för hängning så att Gaza kan byggas upp igen. Well, well, ren ondska kallar jag den inställningen, men så stöttar du ju terrorism också.
Citera
2026-08-24, 20:15
Avstängd
Citat:
Så du tycker inte Hamas skall kapitulera och överlämna sig för hängning så att Gaza kan byggas upp igen. Well, well, ren ondska kallar jag den inställningen, men så stöttar du ju terrorism också.
Det är ju du som stöttar terrorism och kolonialism
Meningslöst att diskutera med en fanatiker.
Citera
2026-08-24, 20:17
Medlem
Citat:
Det är ju du som stöttar terrorism och kolonialism
Meningslöst att diskutera med en fanatiker.

Nej. Hamas invaderade Israel för att mörda, våldta och kidnappa. Israel försvarar sig mot detta genom kriget i Gaza. Exakt så ser historieskrivningen ut för alla som inte är inavlade efterblivna palestruntfanatiker.

Ja, det är meningslöst för dig att diskutera eftersom du måste ljuga för att få din verklighet att gå ihop.
Citera
2026-08-24, 20:20
Avstängd
Citat:
Nej. Hamas invaderade Israel för att mörda, våldta och kidnappa. Israel försvarar sig mot detta genom kriget i Gaza. Exakt så ser historieskrivningen ut för alla som inte är inavlade efterblivna palestruntfanatiker.

Ja, det är meningslöst för dig att diskutera eftersom du måste ljuga för att få din verklighet att gå ihop.
Jag är definitivt ingen Palestinaaktivist och jag har även israeliska vänner men det som Israel sysslar med i Levanten kan ingen normalt funtad människa sympatisera med.
Citera
2026-08-24, 21:18
Medlem
Citat:
Jag är definitivt ingen Palestinaaktivist och jag har även israeliska vänner men det som Israel sysslar med i Levanten kan ingen normalt funtad människa sympatisera med.

Det är väldigt svårt att avgöra vad man kan sympatisera med eller ej eftersom du inte anger det. Att Israel har rätt att värja sig mot Hamas angrepp genom motoffensiven i Gaza är definitivt något de allra flesta håller med om.
Citera
2026-08-24, 21:23
Medlem
Citat:
Det är väldigt svårt att avgöra vad man kan sympatisera med eller ej eftersom du inte anger det. Att Israel har rätt att värja sig mot Hamas angrepp genom motoffensiven i Gaza är definitivt något de allra flesta håller med om.

Varenda opinionsundersökning visar dock på motsatsen. I princip hela världen är i full gång att vända Israel ryggen, på grund av hur dom behandlar främst dom civila palestinierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in