2026-08-19, 15:30
Avstängd
Det ska de ju?

Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Visst har polariseringen ökat. SD-regeringen har framgångsrikt jobbat för att invandrare ska känna sig så ovälkomna i Sverige som möjligt. "Stick tillbaka till Mogadishu!" är inte ett budskap som förenar. Samtidigt har man sparkat på de som lever på samhällets botten och köpt "knäckebrödskonst" åt sig själva för tiotusentals kronor på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2026-08-19, 16:43
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Ja man kan isåfall bara hoppas på extraval.
Samtidigt är det knappast okänt för S att sälja sin själ för makten.
Om inte KD går över och bildar regering med S och C.
Att C växer är helt jävla obegripligt
Ja att C växer är ju helt obegripligt, om nu någon tror stenhårt på opinionsundersökningarna.
Kd, S, M kan ju bilda majoritet om alternativet (rödgrön röra) och/eller nyval.
Låter kanske osannolikt men men....kanske inte.
Mycket hellre det än en ren Vänsterregering!

Hade jag varit Maggan hade jag ringt KD + M och styrt ihop ett Regeringsalternativ.
Blixtsnabbt! Tror denna kompromiss hade varit bäst för Sverige som helhet.
Senast redigerad av Henselon 2026-08-19 kl. 17:15.
Citera
2026-08-19, 18:27
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Varför tror ni vänstermedia ger utrymme till AFS, Örebropartiet etc? Ju fler idioter som röstar på dem, ju längre ifrån är de vad de vill uppnå.

Är inte han som leder Örebropartiet gammal vänsteraktivist? Han gör mer för vänstern nu än han gjorde som aktiv inom vänstern.
Citera
2026-08-19, 19:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Hur då? SD är regeringsunderlagets största parti och de facto det parti som fått igenom mest av sin politik. Och se bara på hur undflyende Tuffe-Uffe varit mot alla SD-ledamöters pantade uttalanden. Han vågar inte kritisera för han vet att han är beroende av SD. Jag tycker inte det är fel att kalla det för en SD-regering.

Det är helt fel eftersom ett parti i regering har ministrar. Alla regeringen som inte har egen majoritet är beroende av andra partier, men det innebär inte att dessa andra partier sitter i regeringen. Att SD skulle fått igenom sin politik är inget som en majoritet SD-väljare skulle skriva under på. Att du som inte är SD-väljare tror dig kunna avgöra det blir bara fånigt.

Citat:
Att partierna är oense innebär ju att Tuffe-Uffes snack om vänsterspöket bara är skräckpropaganda. Det blir en mittenregeringen där Centern stoppar allt Vänstern vill. Och hela Sverige drar en lättnadens suck om Tidölagets planer på 1 000 miljarder i kärnkraftssubventioner skrotas. Pengarna kan användas till annat.

Hur ska det kunna skapas el när det inte blåser då om man nu menar allvar med att elektrifieringen båda ska eskalera och skyndas på?

Vindkraftsproduktionen 2025 38,8 TWh är i princip exakt samma som bruttoexporten 38,6 TWh. Med andra ord vindkraften med sin ojämna produktion kan inte nyttiggöra industrins behov. De vill inte ha stora mängder el i bland och inget däremellan. De vill ha el regelbundet. Att lösa det går inte med vindkraft eftersom det inte spelar någon roll hur många vindkraftverk man har när det inte blåser. Däremot blir det rent skadligt att ha för mycket när det blåser.
Citera
2026-08-19, 19:41
Medlem
Exemplarisk.s avatar
En röst på Örebropartiet är en värdefull röst, inte bortkastad som en röst på Tidö. Perfekt tillfälle att rösta in Allard samtidigt som L åker ut och vi får plötsligt ett mycket mer intressant politisk läge.
Citera
2026-08-19, 19:50
Medlem
Queutards avatar
Inte så konstigt. Invandringen har ökat, inte minskat. Elskatten höjdes istället för att sänkas – tre gånger. "Sverige"-vännerna vurmade hellre för sioniststaten och Zelenskyj än Sverige.

Arbetslösheten rakade i höjden, i motsatt trend till Europa i övrigt. Tillväxten har legat kring nollan. Statsskulden växer.

Till råga på allt har dessa jävla stollar valt att driva massiv vänsterpolitik, till exempel att expandera lagen om hets mot folkgrupp och sexköpslagen. Alldeles i veckan babblade man om "mäns våld mot kvinnor" och föreslog en sosselag om "femicid" som sin egen.

Stolleriet har även tagit sig uttryck i fanatiskt motstånd mot vindkraft, samt att motarbeta övergången till elbilar. Sverige har halkat ännu längre efter Europa men framförallt Kina, som bygger ut frenetiskt.

Inte heller byggde man kärnkraft, och elpriset är högre nu än vid tillträdet.

Tala gärna om för mig varför i helvete man ska rösta på såna jälva idioter.
Citera
2026-08-19, 19:51
Medlem
Obegripligt att folk röstar på V och MP som vill ge goda förutsättningar till gängkriminalitet och skjutningar.

Att folk inte förstår.

Jävla skit att M fick igenom sänkt akassa. Alla som hatar att jobba och ta ansvar, kommer rösta S nu i hopp om höjd akassa. Vi pratar ett stort antal människor.

Jag hade gärna behållit hög ersättning via akassan och behållit nuvarande regering. M har fått gängkriminella att överge Sverige, då det blivit jobbigt att vara kriminell i vårt avlånga land.

Hoppas på ett mirakel att M och högern vinner. Men det ser mörkt ut.
Citera
2026-08-19, 20:04
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Obegripligt att folk röstar på V och MP som vill ge goda förutsättningar till gängkriminalitet och skjutningar.

Att folk inte förstår.

Jävla skit att M fick igenom sänkt akassa. Alla som hatar att jobba och ta ansvar, kommer rösta S nu i hopp om höjd akassa. Vi pratar ett stort antal människor.

Jag hade gärna behållit hög ersättning via akassan och behållit nuvarande regering. M har fått gängkriminella att överge Sverige, då det blivit jobbigt att vara kriminell i vårt avlånga land.

Hoppas på ett mirakel att M och högern vinner. Men det ser mörkt ut.
M, KD+ S är de enda som kan styra upp detta dårhus. "Take it or leave it".
Jag drar oavsett, jag hör inte hemma här och.....
Citera
2026-08-19, 20:42
Medlem
Galejans avatar
Tio procents skillnad en månad innan valet? Haha, loppet är kört för er. Det är bara att böja knä inför Daniel Hellden och Miljöpartiet. Valsegern är säkrad och Tidölaget kommer att få ta sitt övervakningssamhälle i pappkartongen på väg ut.

Grädden på moset hade varit ifall SD dessutom gör ett riktigt dåligt val. Tretton procent eller något sånt. Jag hade ärligt talat garvat mig harmynt. Och allt tyder på att SD kommer att backa. Ert samhälle är på väg rakt ner i soptunnan och jag skrattar så att jag kiknar.
Citera
2026-08-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Tio procents skillnad en månad innan valet? Haha, loppet är kört för er. Det är bara att böja knä inför Daniel Hellden och Miljöpartiet. Valsegern är säkrad och Tidölaget kommer att få ta sitt övervakningssamhälle i pappkartongen på väg ut.

Grädden på moset hade varit ifall SD dessutom gör ett riktigt dåligt val. Tretton procent eller något sånt. Jag hade ärligt talat garvat mig harmynt. Och allt tyder på att SD kommer att backa. Ert samhälle är på väg rakt ner i soptunnan och jag skrattar så att jag kiknar.
Tror inte riktigt att du kommer att få din våta 13 % SD-dröm uppfylld fullt ut, däremot är det inte osannolikt att sd backar och att Jimmie är slut. Och är Jimmie slut så är sd inte slut kanske, men marginaliserade.
Citera
2026-08-19, 20:54
Medlem
Jag arbetar på ett av Sveriges största företag. Det finns inte en kvinna där som är mamma som ej öppet säger de röstar SD. Jag tror mörkertalet är enormt då många kvinnor vänt men kanske inte är direkt dessa som utfrågas. Jag tror ändå vänstersidan får majoritet men om de lyckas få ihop hela gruppen är en annan fråga.
Citera
2026-08-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är helt fel eftersom ett parti i regering har ministrar. Alla regeringen som inte har egen majoritet är beroende av andra partier, men det innebär inte att dessa andra partier sitter i regeringen. Att SD skulle fått igenom sin politik är inget som en majoritet SD-väljare skulle skriva under på. Att du som inte är SD-väljare tror dig kunna avgöra det blir bara fånigt.

Varför skulle bara SD-väljare få yttra sig om hur mycket av sin politik SD fått igenom? Varför jag bry mig ett jota om vad "en majoritet SD-väljare" tycker istället för att titta på de faktiska sakförhållandena? För övrigt tror jag inte att SD:s partistyrelse skulle hålla med dig om att SD inte fått igenom sin politik. Jag tror de håller med mig när jag säger att SD fått igenom enormt mycket.

Citat:
Hur ska det kunna skapas el när det inte blåser då om man nu menar allvar med att elektrifieringen båda ska eskalera och skyndas på?

Ja, den invändningen var ny. Tänk att ingen tänkt på det förrän nu. Det blåser ju inte alltid!

Citat:
Vindkraftsproduktionen 2025 38,8 TWh är i princip exakt samma som bruttoexporten 38,6 TWh. Med andra ord vindkraften med sin ojämna produktion kan inte nyttiggöra industrins behov.

Förnybart stod för 55,1 % av elkonsumtionen i Tyskland första halvan av 2026: https://www.umweltbundesamt.de/en/topics/climate-energy/renewable-energies/renewable-energies-in-figures

Över 40 % av Australiens elproduktion var förnybar 2025: https://www.energy.gov.au/energy-data/australian-energy-statistics/renewables

I konservativa Texas var andelen 37 % (en fördubbling mot läget för tio år sedan): https://environmentamerica.org/texas/center/media-center/new-data-texas-gets-more-than-one-third-of-electricity-from-renewables/

I Kalifornien var andelen över 60 %: https://www.gov.ca.gov/2025/07/14/in-historic-first-california-powered-by-two-thirds-clean-energy-becoming-largest-economy-in-the-worl d-to-achieve-milestone/

Hur är detta möjligt? Tänk om inte solen skiner och det inte blåser!!! Hur ska det då gå!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in