2026-08-17, 16:35
Medlem
Han är misstänkt för grovt brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor som flera andra som besök lägenheten.
Citera
2026-08-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjonke97
Sannolikt häktad i sin frånvaro.

Nej han är inte häktad i sin frånvaro, han är anhållen och blir det häktningsförhandling sker den troligen på onsdag i Örebro tingsrätt
Citera
2026-08-17, 16:45
Medlem
35-åringen på addressen verkar ha suttit inne tidigare. 8 bilar + helikopter skickas knappast för att ta in någon festdeltagare på förhör.
Citera
2026-08-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattfrans123
Han är misstänkt för grovt brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor som flera andra som besök lägenheten.

Detta?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-bomblarmet-i-orebro-tre-personer-begars-haktade
Citera
2026-08-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaghan
35-åringen på addressen verkar ha suttit inne tidigare. 8 bilar + helikopter skickas knappast för att ta in någon festdeltagare på förhör.

Världsklass, fan vilken bra kommentar 😂😂😂
Citera
2026-08-17, 18:03
Medlem
Citat:
Detta?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-bomblarmet-i-orebro-tre-personer-begars-haktade

Ja
Citera
2026-08-17, 18:08
Medlem
Citat:
I onepice ligans ögon är alla brottslingar, men du får tro vad du vill, jag vet sanningen och vill du fortsätta spekulera och hitta på massa trams så kör på.

Jag lägger upp vad han blev häktad för på onsdag så ser vi vem som har rätt
Citera
2026-08-17, 18:40
Medlem
Citat:
I onepice ligans ögon är alla brottslingar, men du får tro vad du vill, jag vet sanningen och vill du fortsätta spekulera och hitta på massa trams så kör på.

Du har säkert rätt om brottet men har han suttit tidigare är han brottsling i många ögon.
Citera
2026-08-17, 19:25
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

"Festdeltagare". Fina pojkar va? Kända brottslingar och hittats droger, vapen, sprängmedel.

Citat:
Nationella bombskyddet tillkallades och kunde sedan säkra föremålet.

Efter bomblarmet är en man misstänkt för grovt brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor och grovt vapenbrott.

Han och två andra män är nu enligt Nerikes Allehanda häktade för grovt narkotikabrott i samband med händelsen.
Citera
2026-08-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Om det är det det gäller, känns det inte som en en bofast de tagit

Förmodligen inte.. Ljusterö är nog ett bra ställa att ''vila'' på.
Citera
2026-08-17, 21:28
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Pågående insats på Ljusterö i Stockholm

/ Moderator
Citera
2026-08-19, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiacalen