2026-08-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Tack för inbjudan!

Har det kommit något?
Citera
2026-08-16, 17:09
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Har det kommit något?

Lugn. Det kommer, som jag skrev. Den perfekta woke-martyren för vänstern.
Citera
2026-08-16, 17:17
Medlem
Citat:
Lugn. Det kommer, som jag skrev. Den perfekta woke-martyren för vänstern.

Varför tar det sådan tid tror du? SVT och SR har ju rapportering dygnet runt.
Citera
2026-08-16, 17:36
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Varför tar det sådan tid tror du? SVT och SR har ju rapportering dygnet runt.

Det handlar om det fortsatta kulturkriget och det bedrivs på kultursidorna och inte så mycket på nyhetsplats. Frågan om Arday är naturligtvis störst i Storbritannien och jag noterar att det nu finns en nystartad brittisk kampanj, ”Stand in solidarity with Jason Arday”. Just så, okritiskt support för en kämpe mot rasismen som dog martyrdöden p.g.a. högerkrafternas ondska.

Jag är övertygad att Ardays namn kommer att nämnas tillsammans med George Floyd i USA, d.v.s. den tidigare fängelsedömde som togs av polisen när han försökte prångla ut falska sedlar. han hade ett digert brottsregister bestående av narkotikabrott och stölder med åtta fllande domar samt för väpnat rån som ledde till fem års fängelse. Men ras trumfar allt så Floyd blev en martyr för vänstern i hela västvärlden.

Arday var ju ingen brottsling (utom möjligen forskningsfusket?) men min poäng är som sagt att ras trumfar det mesta!
Citera
2026-08-16, 17:38
Medlem
Citat:
Det handlar om det fortsatta kulturkriget och det bedrivs på kultursidorna och inte så mycket på nyhetsplats. Frågan om Arday är naturligtvis störst i Storbritannien och jag noterar att det nu finns en nystartad brittisk kampanj, ”Stand in solidarity with Jason Arday”. Just så, okritiskt support för en kämpe mot rasismen som dog martyrdöden p.g.a. högerkrafternas ondska.

Jag är övertygad att Ardays namn kommer att nämnas tillsammans med George Floyd i USA, d.v.s. den tidigare fängelsedömde som togs av polisen när han försökte prångla ut falska sedlar. han hade ett digert brottsregister bestående av narkotikabrott och stölder med åtta fllande domar samt för väpnat rån som ledde till fem års fängelse. Men ras trumfar allt så Floyd blev en martyr för vänstern i hela västvärlden.

Arday var ju ingen brottsling (utom möjligen forskningsfusket?) men min poäng är som sagt att ras trumfar det mesta!

Är det brittisk statsmedia som arrangerar kampanjen?
Citera
2026-08-17, 08:11
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Twitter är ju fullt av kommentarer som denna:

I samma tråd sammanfattas det rätt bra:

”This guy drowned in his own bullshit as far as Im concerned. Didn't wish it on him or want it for him but I think he brought it on himself.

It's the people who humoured him and enabled his charade who have his blood on their hands”

Källa: https://x.com/mustinandr21126/status/2088353863229485120?s=61&t=LEMPwsqsIpojaHdhbOhNEg

Till slut blir lögnerna för svåra att leva med. Skämmes de som ”för godhetens skull” spelat med och uppmuntrat, tyvärr lär det fortsätta.

Ser en hel del likheter med medias roll när det kommer till självmorden som följde i Metoo-kampanjen.
Citera
2026-08-22, 12:32
Medlem
Frontlinjens avatar
Som Kawesa fast han han tog livet av sig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in