2026-08-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonim
En killgissning är att det kan ha varit nån form av rånförsök eller liknande av BO. Kanske BO slängde iväg nån form av skällsord om det är en somalier som det ryktas om. Det är ju bostadsbrist i stan så jag tror det bor skötsamma taxiförare där som inte håller på med allehanda substanser och som kan vara somalier. BO var kanske på Åkare för att festa/droga och sen dyker MGM upp i slutet av sitt skift på väg hem och tumult..... har inga belägg för detta.. bara killgissning.

Jag vet att det sitter 4 pers misstänkta för mordet på 34 åringen . Det var inget rånförsök, heller inga negrer. MGM var välkänd redan tidigare av Polisen , han var en av Kirunas alla pundare, även om han försökte ta sig ur både kriminalitet och missbruk så rörde han sig i bajs kretsar. Snubben fick plikta med sitt liv , vilket ingen ska behöva göra överhuvudtaget, men nu föll lotten så för honom .
Citera
2026-08-18, 17:24
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saraleander
Jag vet att det sitter 4 pers misstänkta för mordet på 34 åringen . Det var inget rånförsök, heller inga negrer. MGM var välkänd redan tidigare av Polisen , han var en av Kirunas alla pundare, även om han försökte ta sig ur både kriminalitet och missbruk så rörde han sig i bajs kretsar. Snubben fick plikta med sitt liv , vilket ingen ska behöva göra överhuvudtaget, men nu föll lotten så för honom .

Du menar BO?
Citera
2026-08-18, 22:59
Medlem
Citat:

Och mgm är? Även bo
Citera
2026-08-18, 22:59
Medlem
Vilken 34 åring och vad fan snackar du om?
Du pratar om något helt annat och har noll koll.
Varför hålla på att sprida en massa desinformation?

BO var bara 31 år och MGM (häktad) är en 27årig somalie. Ensam gärningsman.
En annan missuppfattning som folk också verkar ha är att BO skulle bo på platsen där mordet skedde, men det stämmer inte. Han har aldrig någonsin bott där. Bara haft bekanta där i.o.m att han rört sig med folk i alla olika kretsar.

Det som hänt är tragiskt och BO var älskad utav många. Familj, vänner, kollegor och bekanta saknar honom väldigt mycket.

Citat:
Citera
2026-08-19, 04:32
Medlem
stigenhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FAFOswe
Han har aldrig någonsin bott där. Bara haft bekanta där i.o.m att han rört sig med folk i alla olika kretsar.

Det som hänt är tragiskt och BO var älskad utav många. Familj, vänner, kollegor och bekanta saknar honom väldigt mycket.

Vad jobbade BO med?
Har du någon aning vad som föranledde det mycket tragiska att han togs av daga?

Tack för att du delar de första vettiga inlägget i hela tråden.
Citera
2026-08-19, 09:28
Medlem
Han hade ett vettigt jobb inom byggbranschen i flera år, var duktig och alla omtyckte honom där också.
Citera
2026-08-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirr25
Han hade ett vettigt jobb inom byggbranschen i flera år, var duktig och alla omtyckte honom där också.

Det hindrar ju dock inte folk från att ta dåliga beslut. Verkar som upprinnelsen till allt har varit en knarkskuld.
Citera
2026-08-19, 17:32
Avstängd
Outlaw&Folkhems avatar
En negadiefvel. Otippat.
Citera
2026-08-19, 17:48
Medlem
Som jag förstår det så har dom varit bekanta via gemensamma vänner och rykt ihop rejält vid detta tillfälle pga att någon av dom/båda sneat totalt i fyllan (och det ena då har lett till det andra och slutligen det tragiska mordet). Exakt varför och vad som egentligen hände vet jag inte. Kan bara föreställa mig på ett ungefär hur saker kan ha gått till.

BO hade f.ö skärpt till sig de senaste åren och även löst saker med folk som han tidigare haft konflikter med. Men något han ändå kunde göra (som vilken vanlig svensson som helst) var att festa till det med alkohol då och då, fast han egentligen kanske inte borde det pga sin diabetes och det som för mycket alkohol tyvärr lätt kan leda till under fel förutsättningar. Och som tillägg på detta så var han också en naturligt stor, stark och envis kille.

Så otroligt olyckligt att det skulle sluta såhär.
Sorgligt och orättvist minst sagt att bli bragd om livet av en idiot och ofrivilligt lämna detta jordeliv på åkare också av alla ställen. Han förtjänade så mycket mer och hade också så mycket mer att ge. BO kan av oss som känner honom beskrivas som en rolig, godhjärtad (stort hjärta), lojal, generös, kreativ, spontan, känslig, lite kaosig och finurlig kille som haft det tufft emellanåt, men som aldrig tappade sin gnista trots svårigheter, mindre bra beslut och motgångar. Han var också alltid sig själv, ville väl och var tacksam och njöt av allt det goda som livet hade att erbjuda. Allt från vänskap och kärlek till god mat, en fin utsikt över landskap, musik, massa äventyr och hobbies. Han uppskattade livet.

Må han vila i frid nu och visa respekt. Vi är många som sörjer. Alla tankar går till nära och kära.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrich-zachariaz
Det hindrar ju dock inte folk från att ta dåliga beslut. Verkar som upprinnelsen till allt har varit en knarkskuld.
Citera
2026-08-19, 19:36
Medlem
Citat:
Som jag förstår det så har dom varit bekanta via gemensamma vänner och rykt ihop rejält vid detta tillfälle pga att någon av dom/båda sneat totalt i fyllan (och det ena då har lett till det andra och slutligen det tragiska mordet). Exakt varför och vad som egentligen hände vet jag inte. Kan bara föreställa mig på ett ungefär hur saker kan ha gått till.

BO hade f.ö skärpt till sig de senaste åren och även löst saker med folk som han tidigare haft konflikter med. Men något han ändå kunde göra (som vilken vanlig svensson som helst) var att festa till det med alkohol då och då, fast han egentligen kanske inte borde det pga sin diabetes och det som för mycket alkohol tyvärr lätt kan leda till under fel förutsättningar. Och som tillägg på detta så var han också en naturligt stor, stark och envis kille.

Sorgligt och orättvist minst sagt att bli bragd om livet av en idiot och ofrivilligt lämna detta jordeliv på åkare också av alla ställen. Han förtjänade så mycket mer och hade också så mycket mer att ge. BO kan av oss som känner honom beskrivas som en rolig, godhjärtad (stort hjärta), lojal, generös, kreativ, spontan, känslig, lite kaosig och finurlig kille som haft det tufft emellanåt, men som aldrig tappade sin gnista trots svårigheter, mindre bra beslut och motgångar. Han var också alltid sig själv, ville väl och var tacksam och njöt av allt det goda som livet hade att erbjuda. Allt från vänskap och kärlek till god mat, en fin utsikt över landskap, musik, massa äventyr och hobbies. Han uppskattade livet.

Må han vila i frid nu och visa respekt. Vi är många som sörjer. Alla tankar går till nära och kära.

Vilka är dom?
Citera
2026-08-19, 20:19
Medlem
Citat:

Det är väl det jag hört också, det blir tjafs och nån snear. Verkar inte ha varit planerat utan det spårade där och då.
Citera
2026-08-20, 18:10
Medlem
Ingen som sitter på mer info? Vem är det som nu blivit häktad? Namn på MGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in