Som jag förstår det så har dom varit bekanta via gemensamma vänner och rykt ihop rejält vid detta tillfälle pga att någon av dom/båda sneat totalt i fyllan (och det ena då har lett till det andra och slutligen det tragiska mordet). Exakt varför och vad som egentligen hände vet jag inte. Kan bara föreställa mig på ett ungefär hur saker kan ha gått till.
BO hade f.ö skärpt till sig de senaste åren och även löst saker med folk som han tidigare haft konflikter med. Men något han ändå kunde göra (som vilken vanlig svensson som helst) var att festa till det med alkohol då och då, fast han egentligen kanske inte borde det pga sin diabetes och det som för mycket alkohol tyvärr lätt kan leda till under fel förutsättningar. Och som tillägg på detta så var han också en naturligt stor, stark och envis kille.
Så otroligt olyckligt att det skulle sluta såhär.
Sorgligt och orättvist minst sagt att bli bragd om livet av en idiot och ofrivilligt lämna detta jordeliv på åkare också av alla ställen. Han förtjänade så mycket mer och hade också så mycket mer att ge. BO kan av oss som känner honom beskrivas som en rolig, godhjärtad (stort hjärta), lojal, generös, kreativ, spontan, känslig, lite kaosig och finurlig kille som haft det tufft emellanåt, men som aldrig tappade sin gnista trots svårigheter, mindre bra beslut och motgångar. Han var också alltid sig själv, ville väl och var tacksam och njöt av allt det goda som livet hade att erbjuda. Allt från vänskap och kärlek till god mat, en fin utsikt över landskap, musik, massa äventyr och hobbies. Han uppskattade livet.
Må han vila i frid nu och visa respekt. Vi är många som sörjer. Alla tankar går till nära och kära.
Citat:
Ursprungligen postat av
Henrich-zachariaz
Det hindrar ju dock inte folk från att ta dåliga beslut. Verkar som upprinnelsen till allt har varit en knarkskuld.