2026-08-16, 12:39
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Känner att det här börjar spåra ur , men jag är inte desperat efter varken relation, sex eller barn. Jag kommer inte skaffa barn om jag inte hittar en synnerligen bra mamma-kandidat. Får jag inga barn så var det så det var menat och skrivet och då accepterar jag det. Det är Gud som bestämmer allt, inte vi människor. Jag tror på ödet och att allt är förutbestämt. Jag har ingen som helst drift att föra mina gener vidare, men det hade varit kul att ha familj om det bleve en fin familj. Men det är något jag börjat känna först långt efter 40-strecket.

Hur länge har WT-bruden bott där? Om du har känt henne i nåt år, så är det stor skillnad jämfört med om hon flyttade in för två veckor sedan?

Annars, rent generellt säger jag, kör på. Försök göra henne på smällen så snabbt som möjligt!!!

Att hon är lite WT är bara en fördel eftersom det minskar risken att hon är totalt feministhjärntvättad. Om hon dessutom kan samarbeta med nuvarnade barns pappa, så vet du att hon troligtvis kommer vara en ok mamma till ditt barn också.

Och om det visar sig att det inte funkar, tex för att du skulle föredra "nån äldre och mer välutbildad" brud. Så vet du redan att hon kan vara en fungerande mamma i en delad vårdnad.
Och så blir du samtidigt garderad, för att din framtida, välutbildade och icke-WT kvinna skulle vara nåt år äldre än 30 och med en fertilitet som en 65-åring när våra mammor blev på smällen.

För efter 30 så rasar kvinnors fertilitet numera (och ännu snabbare sedan pandemin) så du bör nog i första hand tänka på dig själv om du vill sätta ett barn till världen. Och ta vara på varje chans som ges, där du har koll på att mamman kan vara samarbetsvillig i en delad vårdnad.

Men, å andra sidan finns också stora chanser att hon, i sin ålder, faktiskt kommer att fungera kanon som din kvinna också. Det kan mycket väl tänkas att hon trots allt är intelligent nog att uppskatta din ålder, mognad och erfarenhet för vad den är, nämligen en stor tillgång.

Och vad gäller det där med att hon har vissa halstatueringar och annat, och vad din familj och släkt skulle säga. Det är så vanligt med tatueringar nu för tiden, att dom kan inte säga så mycket. Dessutom, om hon är ung och söt både till utseende och sätt, så kommer hon förmodligen inte att uppfattas som "trashig" ändå.

För jag skulle vilja påstå att WT sitter ännu mera i beteendet än i de yttre attributen som tatueringar och liknande.
Senast redigerad av busy-signal 2026-08-16 kl. 12:45.
Citera
2026-08-16, 14:45
Medlem
Weitzmanns avatar
Citat:
Känner att det här börjar spåra ur , men jag är inte desperat efter varken relation, sex eller barn. Jag kommer inte skaffa barn om jag inte hittar en synnerligen bra mamma-kandidat. Får jag inga barn så var det så det var menat och skrivet och då accepterar jag det. Det är Gud som bestämmer allt, inte vi människor. Jag tror på ödet och att allt är förutbestämt. Jag har ingen som helst drift att föra mina gener vidare, men det hade varit kul att ha familj om det bleve en fin familj. Men det är något jag börjat känna först långt efter 40-strecket.

Det kommer spåra ur, samtidigt så har du fått väldigt många bra beskrivningar kring vad som väntar. Med utgångspunkten att tro på ödet och att allt är förutbestämt kontra aktivitet föder aktivitet så vet jag inte ens varför du ställer din fråga från början.
Det låter nästan som du egentligen vill vara barmhärtig över just henne. Tycker du synd om henne?
Citera
2026-08-16, 14:54
Medlem
"Jag tror hon är en smula intresserad av mig". På vilket sätt har hon visat det mer än att ha varit normalt trevlig?
Citera
2026-08-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Varför kan du inte dejta nån du är intresserad av på riktigt istället?

De som intresserar mig och som jag vill ha, vill inte ha mig. Jag har för mycket bagage och låg social status. Dessutom försöker jag inte ens dejta pga att jag vet att: se det första jag skrev.
Citera
2026-08-16, 23:17
Medlem
Jag väljer att inte svara på icke uppbyggliga kommentarer där det spekuleras om min uselhet.

Jag har många bra sidor och egenskaper men ni verkar utgå ifrån att jag är ett loser socfall som väger 160 kg och är oskuld.
Citera
2026-08-17, 14:29
Medlem
Citat:
De som intresserar mig och som jag vill ha, vill inte ha mig. Jag har för mycket bagage och låg social status. Dessutom försöker jag inte ens dejta pga att jag vet att: se det första jag skrev.

Vad tråkigt att du upplever det så. Är det baserat på din erfarenhet att du dragit den slutsatsen eller är det bara ett antagande?

Vad är det för typ av kvinnor som intresserar dig?
Citera
2026-08-17, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Vad tråkigt att du upplever det så. Är det baserat på din erfarenhet att du dragit den slutsatsen eller är det bara ett antagande?

Vad är det för typ av kvinnor som intresserar dig?

Givetvis är det baserat på min erfarenhet. Tack ändå för din omtanke.

Svårt att svara på sista frågan.
Citera
2026-08-18, 09:26
Medlem
Creaturs avatar
I en annan tråd:
Jag är en 28-årig tjej, ensam med barn. Där jag bor finns en man ca 50 som jag pratat med några gånger. Vi har börjat bli kompisar litegrann, han är rätt trevlig. Men nu på sista tiden tycker jag han kollar på mig på ett annat sätt, klär av mig med blicken liksom. Ska jag låtsas som inget eller borde jag undvika honom?
Citera
2026-08-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
I en annan tråd:
Jag är en 28-årig tjej, ensam med barn. Där jag bor finns en man ca 50 som jag pratat med några gånger. Vi har börjat bli kompisar litegrann, han är rätt trevlig. Men nu på sista tiden tycker jag han kollar på mig på ett annat sätt, klär av mig med blicken liksom. Ska jag låtsas som inget eller borde jag undvika honom?

Hon skyler inte sin kropp med onödigt mycket kläder så du behöver inte oroa dig.
Citera
2026-08-18, 17:08
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Hon skyler inte sin kropp med onödigt mycket kläder så du behöver inte oroa dig.
Okej, då var det inte hon som skrev i den tråden. Nu tror jag dock jag hittade henne i en annan tråd.
"Jag är en 28-årig tjej, ensam med barn. Där jag bor finns en man ca 50 som jag pratat med några gånger. Vi har börjat bli kompisar litegrann, han är rätt trevlig. Jag funderar på om jag skulle försöka inleda en relation med honom. Han ser ganska okej ut och skulle nog också kunna ge lite stabilitet till min son Apollo som är lite stökig. Jag ser till att visa mer hud när vi ses nu. Jag märker att han kollar, men det verkar inte ha nån effekt. Borde jag gå mer rakt på, eller är han ett hopplöst fall?"
Citera
2026-08-18, 22:31
Medlem
Citat:
Givetvis är det baserat på min erfarenhet. Tack ändå för din omtanke.

Svårt att svara på sista frågan.

Okej. Jag hoppas ändå du träffar nån du är intresserad av på riktigt. Har svårt att tro att det inte skulle vara möjligt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in