Citat:
Känner att det här börjar spåra ur , men jag är inte desperat efter varken relation, sex eller barn. Jag kommer inte skaffa barn om jag inte hittar en synnerligen bra mamma-kandidat. Får jag inga barn så var det så det var menat och skrivet och då accepterar jag det. Det är Gud som bestämmer allt, inte vi människor. Jag tror på ödet och att allt är förutbestämt. Jag har ingen som helst drift att föra mina gener vidare, men det hade varit kul att ha familj om det bleve en fin familj. Men det är något jag börjat känna först långt efter 40-strecket.
Hur länge har WT-bruden bott där? Om du har känt henne i nåt år, så är det stor skillnad jämfört med om hon flyttade in för två veckor sedan?
Annars, rent generellt säger jag, kör på. Försök göra henne på smällen så snabbt som möjligt!!!
Att hon är lite WT är bara en fördel eftersom det minskar risken att hon är totalt feministhjärntvättad. Om hon dessutom kan samarbeta med nuvarnade barns pappa, så vet du att hon troligtvis kommer vara en ok mamma till ditt barn också.
Och om det visar sig att det inte funkar, tex för att du skulle föredra "nån äldre och mer välutbildad" brud. Så vet du redan att hon kan vara en fungerande mamma i en delad vårdnad.
Och så blir du samtidigt garderad, för att din framtida, välutbildade och icke-WT kvinna skulle vara nåt år äldre än 30 och med en fertilitet som en 65-åring när våra mammor blev på smällen.
För efter 30 så rasar kvinnors fertilitet numera (och ännu snabbare sedan pandemin) så du bör nog i första hand tänka på dig själv om du vill sätta ett barn till världen. Och ta vara på varje chans som ges, där du har koll på att mamman kan vara samarbetsvillig i en delad vårdnad.
Men, å andra sidan finns också stora chanser att hon, i sin ålder, faktiskt kommer att fungera kanon som din kvinna också. Det kan mycket väl tänkas att hon trots allt är intelligent nog att uppskatta din ålder, mognad och erfarenhet för vad den är, nämligen en stor tillgång.
Och vad gäller det där med att hon har vissa halstatueringar och annat, och vad din familj och släkt skulle säga. Det är så vanligt med tatueringar nu för tiden, att dom kan inte säga så mycket. Dessutom, om hon är ung och söt både till utseende och sätt, så kommer hon förmodligen inte att uppfattas som "trashig" ändå.
För jag skulle vilja påstå att WT sitter ännu mera i beteendet än i de yttre attributen som tatueringar och liknande.
Senast redigerad av busy-signal 2026-08-16 kl. 12:45.
Senast redigerad av busy-signal 2026-08-16 kl. 12:45.