2026-09-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueberrypie100
Man måste väl kunna prata om saker som vuxna människor men han jag träffade tidigare som det hade kunnat bli nåt mer beter sig rätt omoget nu faktist och flyr istället för att reda ut saker...
Ja, om man har haft en relation. Man kan inte förvänta sig att ett ONS vill "reda ut" saker.
Citera
2026-09-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
Ja, om man har haft en relation. Man kan inte förvänta sig att ett ONS vill "reda ut" saker.

Vi var väl inte tillsammans men enligt mig var det inte bara ett ons iaf , jag skulle snarare säga att vi typ dejtade eller var på väg mot ett seriöst dejtande. Vi pratade dagligen i flera månader innan vi ens träffades och det var inget snuskprat eller några avklädda bilder vi skickade till varandra. Och sexet var inte nåt kallt och känslor snarare tvärtom jag vet inte hur han fungerar men jag har bara sex med nån jag känslor för iaf annars kan det vara. Det var dessutom han som tog inutiativ till att kyssas när vi hade sex , varför han gjorde det vet jag inte men det var väl trevligt. Begriper mig intw på män iaf dpm är märkliga varelser som säger att dom vill ha nåt seriöst och när msn väl öppnar upp sig och visar känslor och ger dom sex så blir dom rädda och flyr och påstår att dom känner sig inte redo för ett färhållande/dejta eller känner sig kvävda osv. Är fruktansvärt less på män som beter som pojkar och väldigt less på folk som bara vill ligga runt jag har inte lust att slösa bort resten av mitt liv på ons jag vill ha nåt seriöst förhållande istället problemet är bara det att män numera kan påstå att dom vill ha nåt seriöst fast dom egentligen bara vill ligga. Men det sägs att män blir kära i det dom ser och kvinnor blir kära i det dom hör och därför måste män säga att dom vill ha nåt seriöst för att ens få ligga annars får dom nog inte så mycket ragg.
Citera
2026-09-22, 21:23
Medlem
Citat:
Och sexet var inte nåt kallt och känslor snarare tvärtom jag vet inte hur han fungerar men jag har bara sex med nån jag känslor för iaf annars kan det vara.
Så på några månader har du fått starka känslor för två olika män innan ni ens har träffats?

Citat:
Det var dessutom han som tog inutiativ till att kyssas när vi hade sex , varför han gjorde det vet jag inte men det var väl trevligt.
Ja, det är trevligt. Livet är inte Pretty Woman. Man kan kyssas utan att några som helst känslor är inblandade. Det är faktiskt väldigt vanligt.

Citat:
Begriper mig intw på män iaf dpm är märkliga varelser som säger att dom vill ha nåt seriöst och när msn väl öppnar upp sig och visar känslor och ger dom sex så blir dom rädda och flyr och påstår att dom känner sig inte redo för ett färhållande/dejta eller känner sig kvävda osv.
Du är väl för på.

Citat:
Är fruktansvärt less på män som beter som pojkar och väldigt less på folk som bara vill ligga runt jag har inte lust att slösa bort resten av mitt liv på ons jag vill ha nåt seriöst förhållande istället problemet är bara det att män numera kan påstå att dom vill ha nåt seriöst fast dom egentligen bara vill ligga.
Sluta ligg med dem första gången ni träffas då.

Citat:
Men det sägs att män blir kära i det dom ser och kvinnor blir kära i det dom hör och därför måste män säga att dom vill ha nåt seriöst för att ens få ligga annars får dom nog inte så mycket ragg.
Det är enkelt att filtrera ut såna män om man inte ligger med alla första gången man ses.
Citera
2026-09-22, 22:12
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Men kära du, släpp alla tankar på honom och gå vidare. Det är ju ganska tydligt att han inte är intresserad av nåt mer med dig utan att han sagt det brutalt rakt.
Vill du ha nån som är mer kelig och nära och framförallt vill ses och inte bara ha dig som eventuell backup om han inte hittar nåt annat så gå vidare direkt! Han är absolut inte det du verkar leta efter.

Herregud vilken gayboy, hans testosteron kanske är galet låga som det är för många småpojkar idag. Knulla 1-2ggr i månaden? Kul kul
Citera
2026-09-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
Så på några månader har du fått starka känslor för två olika män innan ni ens har träffats?

Ja, det är trevligt. Livet är inte Pretty Woman. Man kan kyssas utan att några som helst känslor är inblandade. Det är faktiskt väldigt vanligt.

Du är väl för på.

Sluta ligg med dem första gången ni träffas då.

Det är enkelt att filtrera ut såna män om man inte ligger med alla första gången man ses.

Första killen jag träffade i maj fick jag starka känslor för ja och jag har väl fortfarande känslor för honom.

Ja så kanske det är för vissa personer men för mig som har asperger så betyder såna saker mycket , jag kysser inte nån och håller handen osv med nån man jag inte har känslor för och det gjorde jag och den första killen. Jag ser saker rätt svart vitt och jag vet att många andra som har asperger också gör det , antingen tycker jag om nån jättemycket eller så tycker jag inte om personen alls och jag vet rätt snabbt om jag tycker om nån eller inte och nej jag är inte psykiskt sjuk innan nån börjar prata om borderline bla bla bla , jag har bara asperger och add och har perioder av depression och ångest mest på höst och vinter.

Det är väl inte för på att vilja veta om man ska fortsätta ses efter en dejt eller inte ? Killen jag träffade gav mig mixade signaler , ena dagen öppnade han inte snap på 18 h och nästs dag var han flörtig och verkade vilja ses igen och skickade selgie och var allmänt gullig då ät det väl inte konstogt att jag funderar varför han håller på som han gör. Hans beteende efter dejten gjorde mig stressad och osäker och då hörde jag av mig mer för att få tydlighet och då backade han och sa att vi inte klickar riktigt och att han kände sig "jagad". Jag tror dock att han snarare kände att det gick för fort och att han inte var redo för ett förhållande och därför valde han att backa han påstod iaf att han ville ha nåt seriöst och han verkade seriös men han var väl som alla andra män antar jag som bara vill ligga.

Jag ville ju ligga med honom och han ville tydligen ligga med mig så varför skulle vi vänta då vi hade ju redan väntat med sex 2 månader innan vi ens träffades. Vi skrev dagligen i 2 månader innan vi ens träffades, inget prat om sex överhuvudtaget dom dagarna, sen kände väl båda attraktion och kåthet helt enkelt när vi träffades och därför hade vi sex.

Andra killen som tråden mest handlar om var jag inte förälskad i , han såg bra ut men var inte mer än det, jag träffade väl mest honom för att komma över den första killen han var snäll och såg bra ut men som sagt första killen var jag kär i och har fortfarande starka känslor för men nu blir det inget mer med nån av killarna skulle jag nog tro.
Citera
2026-09-25, 00:37
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Första killen jag träffade i maj fick jag starka känslor för ja och jag har väl fortfarande känslor för honom.

Ja så kanske det är för vissa personer men för mig som har asperger så betyder såna saker mycket , jag kysser inte nån och håller handen osv med nån man jag inte har känslor för och det gjorde jag och den första killen. Jag ser saker rätt svart vitt och jag vet att många andra som har asperger också gör det , antingen tycker jag om nån jättemycket eller så tycker jag inte om personen alls och jag vet rätt snabbt om jag tycker om nån eller inte och nej jag är inte psykiskt sjuk innan nån börjar prata om borderline bla bla bla , jag har bara asperger och add och har perioder av depression och ångest mest på höst och vinter.

Det är väl inte för på att vilja veta om man ska fortsätta ses efter en dejt eller inte ? Killen jag träffade gav mig mixade signaler , ena dagen öppnade han inte snap på 18 h och nästs dag var han flörtig och verkade vilja ses igen och skickade selgie och var allmänt gullig då ät det väl inte konstogt att jag funderar varför han håller på som han gör. Hans beteende efter dejten gjorde mig stressad och osäker och då hörde jag av mig mer för att få tydlighet och då backade han och sa att vi inte klickar riktigt och att han kände sig "jagad". Jag tror dock att han snarare kände att det gick för fort och att han inte var redo för ett förhållande och därför valde han att backa han påstod iaf att han ville ha nåt seriöst och han verkade seriös men han var väl som alla andra män antar jag som bara vill ligga.

Jag ville ju ligga med honom och han ville tydligen ligga med mig så varför skulle vi vänta då vi hade ju redan väntat med sex 2 månader innan vi ens träffades. Vi skrev dagligen i 2 månader innan vi ens träffades, inget prat om sex överhuvudtaget dom dagarna, sen kände väl båda attraktion och kåthet helt enkelt när vi träffades och därför hade vi sex.

Andra killen som tråden mest handlar om var jag inte förälskad i , han såg bra ut men var inte mer än det, jag träffade väl mest honom för att komma över den första killen han var snäll och såg bra ut men som sagt första killen var jag kär i och har fortfarande starka känslor för men nu blir det inget mer med nån av killarna skulle jag nog tro.

Du är ung och behöver och du behöver mogna när det kommer till känslor. Sådant här är livet. Du kommer glömma båda inom något år.

De flesta killar i din ålder är inte mogna. Gissar att du är i 20-årsåldern.
Citera
2026-09-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Du är ung och behöver och du behöver mogna när det kommer till känslor. Sådant här är livet. Du kommer glömma båda inom något år.

De flesta killar i din ålder är inte mogna. Gissar att du är i 20-årsåldern.

Så värst ung är jag inte men jag tar dejting och relationer seriöst. Jag bryr mycket om den jag dejtar och eftersom jag har asperger så blir killen nästan som ett specialintresse för mig men jag stalkar inte eller är besatt jag blie helt enkelt bara väldigt förälskad och vill prata mycket med den jag tycker om. Killen jag träffade i våras är 26 jag är lite äldre. Den andra killen är 34. Jag upplever att män mognar först i 30 års åldern , jag har haft kontakt med män som varit runt 25-35 års åldern mest och många män beter sig små pojkar runt 25-30 års åldern och sånt trams orkar jag inte , jag tror faktist att vissa män behöver en rejäl utskällning av någon tjej för att mogna och för att fatta att dom inte kan bete sig hur som helst jag tänker inte vara någons hushållerska eller mamma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in