2026-08-21, 20:09
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nu ligger ju huset det handlar om här nära Målilla och inte nära Emmaboda.
Har jag skrivit att kåken ligger nära Emmaboda?
Citera
2026-08-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Vill ju inte peka ut någon oskyldig, men om man kollar Vimmerby Tidnings fastighetsaffärer så finns det en sådan överlåtelse som passar in, och fastigheten ligger lite ensamt i slutet av en grusväg utifrån de flygfoton jag kollat på Eniro. En med tyskt namn fick den i gåva 2024, gissningsvis av sina föräldrar. Men det finns absolut ingenting att hitta om mannen på nätet, förutom just fastighetsaffären, så det blir mycket spekulation. Men i så fall skulle det vara Hägelåkra 3:32.

Opinionsundersökning: Jämför de här två fotona tagna från olika vinklar, hur stor sannolikhet är det att det är samma farstukvist?

Bild 1
Bild 2
Citera
2026-08-21, 20:45
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Tysk eller "tysk"?
Citera
2026-08-21, 23:05
Medlem
Mellan tummen och pekfingret skulle jag säga att det är ganska troligt. Väldigt lika trädetaljer på trappan. Om det är i Målilla skulle det väl också förklara att ingen av oss i Kalmar län hade noterat det hela. Målilla är ändå länets varmaste bonnhåla. Kan de bo 1000-1500 personer där eller något? Så sannolikheten att det skulle mördas flera personer där är väl ungefär nära noll. Hade polisen stått och vaktat ett hus i någon av centralorterna antar jag nog ändå att någon skulle märkt det.

Att det då också tydligen stämmer in på att det är tysken som äger gården gör det väl ännu mera troligt.

Skulle jag gissa vidare så är det Dagens Kalmar/Vimmerby som snokat rätt på det hela. Det är väl en tre-fyra mil mellan Målilla och Vimmerby där de har sitt kontor. Det är troligen inte Expressen som skickat ner någon till mörkaste Småland.

Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Opinionsundersökning: Jämför de här två fotona tagna från olika vinklar, hur stor sannolikhet är det att det är samma farstukvist?

Bild 1
Bild 2
Citera
2026-08-22, 06:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Har jag skrivit att kåken ligger nära Emmaboda?

Du skrev att din bekant bor i området där huset finns och att din bekant bor i Emmaboda.
Citera
2026-08-22, 07:46
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du skrev att din bekant bor i området där huset finns och att din bekant bor i Emmaboda.
Nej det gjorde jag inte.

Jag reagerade på en användare som skrev att kåken var ett "idylliskt trähus" eftersom min bekant hade hört att det "idylliska trähuset" i själva verket var ett ruckel/ödehus.

Sen svarade jag på en annan användare som frågade var kåken låg...det visste jag inte men skrev att min bekant bor i trakterna av Emmaboda...End of story.
Citera
2026-08-22, 21:01
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Kalmar, 2026-08-14: Person häktad i sin frånvaro misstänkt för mord på okänd person

Ny rubrik: Hemlig 33-åring efterlyst för mord i Kalmar – offret ännu oidentifierat (2026-08-14)

/Moderator
Citera
2026-08-22, 23:57
Medlem
BombaySaphires avatar
Hus i Hultsfreds kommun kopplas till turistmordet: ”Polisen har vaktat dygnet runt”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/hus-i-hultsfreds-kommun-kopplas-till-turistmordet-polisen-har-vaktat-dygnet-runt
Citera
2026-08-25, 22:00
Medlem
Nu finns mer information vart kvinnan hittats går att läsa i tidningen Dagens Hultsfred idag. Det är område Målilla som både hus och sjön ligger där kvinnan hittats.
Citera
2026-08-25, 22:02
Medlem
https://www.facebook.com/share/p/18FXvPt1vV/
Citera
2026-08-25, 22:29
Medlem
Nedsänkt i sjön mhm vilken jävla gris.
Citera
2026-08-26, 11:40
Medlem
https://www.dagenskalmar.nu/nyheter/krim/e/323572/uppgifter-mordade-kvinnan-hittades-i-sjo-utanfor-malilla/

Citat:
Nu kan vi berätta mer uppgifter om fallet. Den 7 augusti fick blåljuspersonal larm om en drunkning i Hesjön. Enligt en initierad källa ska räddningstjänsten ha hittat den mördade tyska kvinnan i vattnet med tydliga tecken på att någon försökt förankra kroppen i sjön.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in