Citat:
Ursprungligen postat av
belloq
Vill ju inte peka ut någon oskyldig, men om man kollar Vimmerby Tidnings fastighetsaffärer så finns det en sådan överlåtelse som passar in, och fastigheten ligger lite ensamt i slutet av en grusväg utifrån de flygfoton jag kollat på Eniro. En med tyskt namn fick den i gåva 2024, gissningsvis av sina föräldrar. Men det finns absolut ingenting att hitta om mannen på nätet, förutom just fastighetsaffären, så det blir mycket spekulation. Men i så fall skulle det vara Hägelåkra 3:32.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blackmonk
Om man söker på den adressen så får man fram en M@r1us P@sew@ld men i på
BILDs sida så verkar efternamnet börja med S? Undrar om det är samma person. Den verkar extremt hemlig. Enda jag hittar via google är just om att han
fått överta huset
Bra!
- Uppgiften om att mannen fått överta huset stämmer ju med Expressens uppgifter.
- Dessutom stämmer bilden som Expressen har blurrat med detta som jag hittat:
Hittat ett Facebook-konto, facebookadressen är fortfarande M@rius P@sew@ld men namnet är ändrat till 'M@rius Schulz':
Facebook M@rius Schultz / M@rius P@sew@ld
Mannen längst till vänster på kontots profilbild stämmer med Expressens blurrade bild:
Montage:
https://i.ibb.co/JwG7CMtT/Expr-fb.png
Facebookbilden (publicerad 2016):
Facebook-bilden, mannen längst till vänster.
Expressens bild:
Expressens bild, blurrad
Expressens artikel:
Här i
Expressen 21 aug .
Kanske någon känner för att kolla ägaruppgifterna med Lantmäteriet: fastigheten Hägelåkra 3:32 i Hultsfreds kommun, men jag tror att man kan lita på uppgifterna om ägarbytet (
Vimmerby tidning 2024-10-24 med samma fastighetsägarnamn), där Expressens blurrade bild (som finns på Facebook-konto) förstärker identitetsuppgiften avseende 33-åringen.
Visserligen betraktad som oskyldig tills brottet blivit prövat av svensk domstol. Men skumt är det.