2026-08-14, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så du tänker att man på valdagen ska kolla opinionsundersökningen och helt enkelt rösta på det regeringsalternativ som är störst? På fullaste allvar?

Om det är tydligt att ena blocket kommer vinna så blir en röst på ett parti som kommer få noll inflytande bortkastad.
Citera
2026-08-14, 13:51
Medlem
Kom ihåg att vi lever i lilla landet lagom, lilla jantelagslandet, här får man inte säga vad man tycker för då kan ju ens vänner tycka att man är en såndär hemsk rasist! Jag är övertygad om att MÅNGA fler än man tror röstar på Tidö, och i synnerhet SD men säger inget om det förräns de står där i valbåset, med allas dömande blickar borta för ingen av deras vänner kan ju bevisa att de röstade på Tidö.

"Trump kan aldrig vinna, han har inte en chans", hette det inte bara en utan TVÅ gånger. Så en röst på Tidö är absolut inte bortkastad och det är inte över förräns det är över, förutsatt att vår förlegade röstningsprocess går ärligt till, vilket jag tvivlar på.
Citera
2026-08-14, 13:54
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gameboymannen
Om det är tydligt att ena blocket kommer vinna så blir en röst på ett parti som kommer få noll inflytande bortkastad.

Det var inte vad jag frågade.

Jag frågade om du anser att man på valdagen ska kolla på opinionsundersökningar och rösta på det alternativ som sannolikt vinner?

Förstår du skillnaden? Kan du svara?
Citera
2026-08-14, 14:00
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitSvenskMan
"Trump kan aldrig vinna, han har inte en chans", hette det inte bara en utan TVÅ gånger.

Trams. Opinionsundersökningar förutspådde ett tight race 2024 och hade Trump i ledning i 5 av 7 nyckelstater. Men låt inte fakta komma i vägen för din kränkta rant.
Citera
2026-08-14, 14:08
Medlem
Men man får bara be till gud och hoppas svensken inte skjuter sig i foten igen och låter dessa rödgröna partier rasera allt det bra Tidö gjort denna mandatperioden !

För förklara för mig hur man tänker om man röstar på dessa ?

Vill man att allt ska bli dyrare i samhället med höjda bränslepriser och skatter samt det innebär ju också att vi alla kommer ha mindre pengar att röra oss med !

Den enda bortkastade rösten i detta valet är om man väljer rösta Afs istället för SD , vilket är en stor risk många gör då det numera afs som har SDs original partiprogram
Citera
2026-08-14, 14:22
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Hur mycket får du betalt?

Han får nog troligtvis 0 kr för detta. Tycker att tanken är intressant. Om man utgår från premissen att oppositionen vinner valet och att man värdesätter en del av frågorna som C bedriver (egentligen S också eftersom delar av deras politik går i linje med Tidö) så ökar det ju chansen för att MP och V inte får igenom vissa frågor. Med det sagt skulle jag inte rekommendera att man röstar på C om man är Tidöanhängare.
Citera
2026-08-14, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det tål att upprepas om och om igen. Det är mindre än 0,005% chans att just din röst ska ha någon som helst inverkan på mandatfördelningen i riksdagen. Rent matematiskt är din röst alltid bortkastad.
Det är enkelt att säga att val är en charad.

Men det är ändå något bättre att ha val, än att alla val avskaffas och Det Stora Partiet lovar att ta ansvar för landet hädanefter...

En bra anledning med ett högt valdeltagande är att det ökar chanserna för att det blir val även nästa gång. Och det stör politikerna litegrann under valåret.
Senast redigerad av SirDuke 2026-08-14 kl. 14:30.
Citera
2026-08-14, 14:34
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gameboymannen
Hur resonerar ni?

Klart det inte är bortkastat, jag får ju med min röst visa att ingen av de rödgröna partierna duger.
Citera
2026-08-14, 14:36
Medlem
Hermi-Tages avatar
Hur röstar alla invandrare som knappt kan prata svenska?
Citera
2026-08-14, 14:38
Medlem
Skiljer bara ca 3 % enligt senaste undersökningen med många osäkra väljare. Eftersom tidö har lyckats så väl inom många områden och uppfyllt nästan alla vallöften, medan bensin för 30 kr litern, kaos och höjda skatter väntar med vänstern kommer nog valet bli riktigt jämnt när folk kommer till kritan och ska rösta. En röst på tidö är absolut inte bortkastad. Jag uppmanar er som funderar på C att rösta L istället.
Citera
2026-08-14, 14:47
Moderator
Diagorass avatar
Partier och partipolitik --> Valet 2026
/Moderator
Citera
2026-08-14, 14:52
Medlem
swedenistanis avatar
Ja, en röst på Tidöpartierna blir en bortkastad röst ty eftersom hela systemet är genomgående falsk och korrupt. Varför ska politiker få skyhöga löner och jag får jättelåg lön.

//en som har aldrig röstat och kommer aldrig någonsin rösta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in