2026-08-15, 14:05
Medlem
itsallalies avatar
Som anställd på ett bevakningsbolag kan jag inget annat än tycka att detta är [åter] en dum idé med att involvera oss.

Vi gör redan en massa annat skit än det som var tänkt med vår roll, därtill kommer förutsättningarna och upplägget bli som alltid skit och den enda "nyttan" vi kan ha i sammanhanget är att agera mänsklig sköld om en kniv t.ex. kommer farandes.
Citera
2026-08-15, 14:31
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Snälla du lämna storstaden någon gång. I Gävleborg där mordet skedde kan en polisbil ha 15 mil att åka på en utryckning. I Norrbotten och Västerbotten kan det vara ännu längre

Det sker oftare nu att polis inte finns tillgängliga på andra håll där man skulle anta att det nog borde finnas patruller, och det är inte alls ovanligt längre att de inte kommer.

Samtidigt påstår man att det är fler poliser än någonsin etc. något jag erfar inte alls tycks stämma i IG verksamheten åtminstone.

Senast inatt hörde jag av en kollega att vid ett överfallslarm på en mack så gjorde polis inget annat än att ringde dit för att kolla hur det stod till, en ensam väktare åkte dit och fick delvis agera. Någon vidare gehör från polis kom inte, fastän det alltid var så "förr" att de skulle åka fram oavsett pga hot etc. för att säkerställa vad som hänt.

Det är samma när vi är på inbrott, även då är det allt ofta att polis inte dyker upp. Och då är jag/vi inte geografiskt uppe åt helvete i norr där vi pratar avstånd och en väsentligt mindre andel patruller ute.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in