2026-08-14, 00:23
Medlem
Nä, nu får det fan vara nog med lärarnas ständiga löneförhöjningar och krav om ännu högre löner!

I 30år har det tjatats om att lärare är underbetalda, att problemen i skolan beror på lärarnas "låga" löner.

Har det blivit bättre i skolorna, svar nej, det har snarare blivit sämre.

Så med den logiken har de svårt att nå någon framgång om löneökning mer.

Lärsre är snarare, enligt mig, överbetalda primadonnor, bara de själva som tycker att de är underbetalda.

De är helt enkelt inte värda mer än den lön de har nu, inte ens det om jag fick bestämma.

De tjatar om att på 30 talet hade lärare lika hög lön som en riksdagsman, att de strävar efter att det ska bli så igen.

Nej tack, låt lärarnas löner stå och stampa i några år i stället, tills de uppfyller det som de är betalda för att uppnå...
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-08-14 kl. 00:26.
Citera
2026-08-14, 10:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Billigare ha en vakt i de klassrum fär eleverna stökar. Med rätt att med våld kasta ut de som stör.

Nu får Tidä städa efter MPs invandringsfrossa.
Blir rätt tyst och tomt i många klassrum då, men jag håller med dig.

Känner två utbildade lärare som inte arbetar med det i dag och det var inte pga. kass lön de omskolade sig. Ungarna i dag är enligt dem sanslöst ouppfostrade och våldsamma. Redan i lågstadiet är det fel på nästan 50% av ungarna.

Kan lova att ingen av de två jag känner skulle återvända till yrket för 10k, inte en chans!
Citera
2026-08-14, 10:35
Medlem
Oh-be-wans avatar
ILLiberalerna är ju ute nästa kvartal. Och ingen kommer vända sig om.
Citera
2026-08-14, 10:50
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Blir rätt tyst och tomt i många klassrum då, men jag håller med dig.

Känner två utbildade lärare som inte arbetar med det i dag och det var inte pga. kass lön de omskolade sig. Ungarna i dag är enligt dem sanslöst ouppfostrade och våldsamma. Redan i lågstadiet är det fel på nästan 50% av ungarna.

Kan lova att ingen av de två jag känner skulle återvända till yrket för 10k, inte en chans!

Om politikerna lyssnat och läst hur verkligheten är. Ja. Då hade åtgärderna varit mer i linje med verkligheten.
Citera
2026-08-14, 12:16
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Liberalerna vill höja legitimerade lärares löner med 10 000 kronor i månaden, säger partiledaren Simona Mohamsson på en pressträff.

Valfläsk eller är det här ett seriöst genomförbart förslag? Börjar L bli totalt desperata?

https://omni.se/a/oEV1RB
Valfläsk definitivt.
Ja . L är både desperata och vilse i världen.

Det finns förmodligen många andra saker att lägga pengar på inom skolan
Senast redigerad av sonicguide 2026-08-14 kl. 12:18.
Citera
2026-08-15, 07:26
Medlem
Det är läroplanen det är fel på och att man har rekryterat korkade lärare som inte behärskar ämnet.

Höj kravet för att bli lärare istället. Lönen är de inget fel på.

Sedan Folkpartiet/Liberalerna? Man kan inte lita på dem.
De kovände i frågan om kunskapstest i Svenska för att bli svensk medborgare.
Innan valet så lovade de o sedan spottade de väljarna i ansiktet o kallade dem rasister.

Folkpartiet/Liberalerna eller vad fan de heter kan dra åt helvete.
De vet inte ens själva vad de står för.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in