Citat:
Ursprungligen postat av
Connykrim
De hela började för typ 1.5 månad sen strax innan sommarn tog fart.. skulle sälja en pryl på marketplace.
Mötte denna skumma människa, han betedde sig lätt efterblivet o såg ut som en seriemördarpedofil helt ärligt..
Köpte skiten av mig iaf, inget mer med det..
Aldrig sett han tidigare och jag körde typ 45 min för att leverera prylen så vi bor ej nära heller.
Nu till saken.. detta mongo har börjar dyka upp lite överallt, när jag ska ta bilen från parkeringen så såg jag han bara stå vid trädet typ 5m bort o låtsas hålla på med luren.
När jag handlar i OLIKA butiker har jag sett hans fula ansikte stå o typ smygtitta på mig på avstånd.
Jag är säker på att han är cp o vill mig nåt ont men har inga bevis..
Så vad fan gör man? Försökte konfrontera honom igår men han är på ett så pass långt avstånd så han avvek fort nör jag traskade mot cpt..
Nån som vart med om nåt liknande? Tips?
Var det någon speciell pryl, typ en dator? Kan han ha fått information om dig via den prylen (eller av något annat som skedde i samband med er transaktion) som gjort att han blivit nyfiken på dig och vill spionera? Något du skrivit på Facebook?
Är han ung och omogen? Folk som just fått körkort och inte har något annat för sig kan få för sig att spionera på random folk enbart för nöjes skull, speciellt såhär under sommarlovet.
Du har inte psykos och har sett allting i syne?
Är du snygg? Kan det vara en bög som blivit kär i dig?
Oavsett vilket så försök ha så lite kontakt med honom det går, för det är bara så man kan bli av med en stalker.
Är du kontroversiell? Har du något gammalt ex som är sur på dig?
Det kan ju vara så att han köpte saken av dig för att han spionerade på dig redan från början (mest sannolikt isåfall som en tjänst åt en tjej som betalar med sex, sannolikt ett av dina ex) och ville få kontakt. Om saken är billig och går att använda av många människor är det ju något man kan göra i det läget. Men om det är en rotor till en Blackhawk-helikopter som kostar 100 000 kr är det ju mindre sannolikt...
Frågan är ju dock vad personen hoppas få ut av att spionera. Är du kriminell så att han ville se regnumret på den bil du skulle anlända med kanske? Eller är din bil reggad på dig själv?