2026-08-13, 14:00
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Det var säkert ett sjukdomsfall, kor brukar inte attackera människor de känner igen utan de trodde väl han kom med lite pellets till dem och så trillar gubben och de råkar trampa på honom!
Citera
2026-08-13, 14:56
Medlem
Blomsoppas avatar
Vem är mannen det rör sig om?
Citera
2026-08-13, 15:25
Medlem
Guzs avatar
Alex James (i bandet Blur), som i dag är bonde, har i gameshowen Wilty berättat har han jagades av sina egna stutar, alltså unga kastrerade hanar.

Vid 10.45:
https://youtu.be/-L19CEd18QE
Citera
2026-08-13, 16:24
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Är man 80 bast så tål man väl fan inte ens att ramla, så det var väl dags ändå kanske?
80 är det nya 60. Det vet du väl?
https://www.svd.se/a/K8jmb6/forskare-om-att-80-ar-nya-60-kanslan-av-aldrande-farligare-an-aldrandet
Citera
2026-08-13, 16:37
Avslutad
Nåt skaver i historien, är vi säkra på att inte gubben tänkte sätta på en av kossorna och liksom "ramlade av"...?
Citera
2026-08-13, 16:41
Medlem
avulsions avatar
Hundar som attackerar och dödar människor avlivas. Gäller inte samma för kor, eller måste ko-missarie Karlsson kunna peka ut rätt ko? Detta är koko... Ko-KO!
Citera
2026-08-13, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av avulsion
Hundar som attackerar och dödar människor avlivas. Gäller inte samma för kor, eller måste ko-missarie Karlsson kunna peka ut rätt ko? Detta är koko... Ko-KO!

För det fall min tes stämmer och om gubben var kapabel kan det finnas sarre på/ i den skyldiga kossan.
Citera
2026-08-13, 16:47
Medlem
avulsions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
För det fall min tes stämmer och om gubben var kapabel kan det finnas sarre på/ i den skyldiga kossan.
Jag tror din teori ligger mycket nära sanningen! Hoppas verkligen att polisen går till botten med detta och samlar in vaginalsekret från samtliga kor!
Citera
2026-08-13, 17:14
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avulsion
Jag tror din teori ligger mycket nära sanningen! Hoppas verkligen att polisen går till botten med detta och samlar in vaginalsekret från samtliga kor!
Det kan även vara inblandat en hund enligt Sexpressen uppdaterade artikel.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/man-dodades-av-kor-hittades-av-barnbarn/

" Dagen startade som vilken annan för den 82-åriga mannen i Valdemarsviks kommun i fredags förra veckan. Efter det vanliga fixandet på gården åkte han tillsammans med ett av sina barnbarn och sin hund för att räkna familjens kor.

Barnbarnet letade till skogs och mannen kikade i kohagen tillsammans med hunden. Några minuter senare ringde mannen upp barnbarnet för att berätta att han hade sett elva av korna. "
Citera
2026-08-13, 18:26
Medlem
Kor är också individer, vet en ko som stångade en liten flicka. Turligt nog var flickan så liten att hon fastnade mellan hornen och kom undan med en luftfärd.
Citera
2026-08-13, 18:29
Medlem
Finns ju tillfällen när män har förgripit sig på kor.
Och då går korna till attack.

Har hänt tidigare tyvärr

Men det behöver givetvis inte vara på det viset den här gången.
Kan ha varit en ren olyckshändelse
Citera
2026-08-13, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung
Finns ju tillfällen när män har förgripit sig på kor.
Och då går korna till attack.

Har hänt tidigare tyvärr

Men det behöver givetvis inte vara på det viset den här gången.
Kan ha varit en ren olyckshändelse

Det kan ha gått till som så att gubben felbedömde och satte på kon i flocken vilket är dömt att misslyckas, de andra blir stressade och anfaller.

Jag provade en gång när jag var yngre på en ko som låg inne i lagården och det var riktigt skönt faktiskt. Jag tror även att kon njöt lite det verkade så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in