Citat:
Ursprungligen postat av
jack-ass
Ja det är vanligt och det brukar bli en liten varning för kunder och anställda när företaget plötsligt byter ett inarbetat företagsnamn till något typ AB bla bla då brukar konkursen komma efter en kort tid.
Av bluffmakare ja.
Det är ju mycket vanligare med konkurser/likvidationer p g a att företagsledningar är oskickliga.
((T ex då jag som 22-åring blev anställd såg jag snabbt att ägaren försökte göra mycket mer än vad det fanns resurser till så INGEN del fungerade bra. Jag sa att företaget behövde koncentrera sig och skippa delar så de kvarvarande blev bra, men det rådet följde de inte, vilket ledde till konkurs år efter att jag slutat. Då de startade om, gjorde de som jag sagt

och klarade sig i alla fall till huvudägaren dog ett decenium senare.))
Citat:
Ursprungligen postat av
Dagisdanne
Jag hade tänkt att om jag konkat ett bolag så borde namnet man hade under dom aktiva åren vara förknippat med det som ledde till konkurs. Så hade jag startat ett nytt bolag hade jag valt ett annat som inte associeras till det som gått i kk.
Om det går snabbt är det möjligt att kunder inte märker konkursen, namnet är ju samma. Regnumret är inte samma, men hur många kollar det?