2026-08-16, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Det stämmer att M är störst, men när jag kollar valresultatet i Östermalm, Norrmalm och Vasastan är ju S+V+MP tillsammans lika stora eller större, så ändå inte jätteskräll för högern där. Problemet är väl att Östermalm, Norrmalm och Vasastan är omgivna av områden där S+V+MP dominerar.
Kollar du hela Stockholms kommun fick ju S+MP+V 100.000 fler röster än M+SD+L+KD, av totalt 600.000 röster, så visst är väl Stockholm ett vänsternäste?

Blir i vilket fall spännande att se om prognoserna stämmer att vänsterblocket kommer göra ett ännu bättre val i Stockholms kommun i år.

Jo du har rätt i att det inte var nån skräll-seger för Tidölaget direkt. Min poäng (som jag försökte få fram) var nog snarare att ena hälften av stockholmarna röstade för det här, men att det ännu finns gott om innerstads-moderater som inte orkar med det här skränandet (förra året kollade jag av nyfikenhet in några av demonstrationerna. Vid ett tillfälle var det nån som hade hängt en stor israelisk flagga på en lägenhetsbalkong i hörnet av Odenplan. Säkert för att markera att man började tröttna på Hamas-supportrarna)

S+V+MP=50,8% (av kommunrösterna i Stockholm 2022)
M+SD+KD+L=38,17 (av kommunrösterna i Stockholm 2022)

Vi får väl hoppas på att det finns en del förstagångsväljare (eller eventuellt borgerliga soffliggare från 2022) som dyker upp i år?

Så var snäll (döm bara ena hälften av 08 orna
Citera
2026-08-16, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Hemskt detta folkmord - 1948 beboddes Gaza av 55-60 tusen palestinier och nu 2026 efter nästan 80 år av detta hiskliga "folkmördande" är de fler än 2 miljoner palestinier.

Sånt som gör att vanligt folk fetlessnar på dessa återkommande skränande demonstrationer av idel lögner. Antisemiter som får tillstånd av polisen att ockupera stockholms city varenda helg är inte vad vanligt folk vill ha vilket lär visa sig i siffror 13 september.

Du blottar din okunskap och ignorans, och visar helt öppet att du inte har koll på historiska skeenden. Skämskudde delux

Dom människor som lever i Gaza idag är. Inte ursprungligen därifrån, utan fördrevs från det som idag kallas centrala Israel,.Under terrorstatens etniska rensningar på 40 och 50 talet. Till just Gaza.

Och ett folkmord innebär inte nödvändigtvis att befolkningen som utsätts minskar kraftigt utan det handlar om förmedlande av uppstå mm. Men detta vet du inte heller något om då det inte står på fria tider eller instagram

Det är du som.är antisemit då det ärfrämst palestinier och inte israeler som är semiter. Mn inte heller detta känner du till något om som den okunniga pojke du är.

Valet kommer som vanligt visa att svensken inte bryr sig om etik och moral utan endast om man kan köpa den där nya platta tv:n eller ta en julresa till Thailand
Citera
2026-08-16, 07:35
Medlem
"Kill them all, take no prisoners"

Ta bort dom bara. Vi ska inte ens ha araber gående på gatorna. Vi ska ännu mindre ha araber med terroristflaggor skränades på gatorna.
Citera
2026-08-16, 07:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RandomBelgare
Du blottar din okunskap och ignorans, och visar helt öppet att du inte har koll på historiska skeenden. Skämskudde delux

Dom människor som lever i Gaza idag är. Inte ursprungligen därifrån, utan fördrevs från det som idag kallas centrala Israel,.Under terrorstatens etniska rensningar på 40 och 50 talet. Till just Gaza.

Och ett folkmord innebär inte nödvändigtvis att befolkningen som utsätts minskar kraftigt utan det handlar om förmedlande av uppstå mm. Men detta vet du inte heller något om då det inte står på fria tider eller instagram

Det är du som.är antisemit då det ärfrämst palestinier och inte israeler som är semiter. Mn inte heller detta känner du till något om som den okunniga pojke du är.

Valet kommer som vanligt visa att svensken inte bryr sig om etik och moral utan endast om man kan köpa den där nya platta tv:n eller ta en julresa till Thailand

Vanliga normala människor håller inte med dig. Alla har lessnat på palestinaaktivister som beter sig antisocialt som vrålapor i stan så bussarna ställs in.
Citera
2026-08-16, 07:44
Medlem
Citat:
Vanliga normala människor håller inte med dig. Alla har lessnat på palestinaaktivister som beter sig antisocialt som vrålapor i stan så bussarna ställs in.

Det hela är mycket enkelt att lösa. Våra politiker behöver bara visa att dom inte är styrda av främmande makt och behandla israeliska brott mot mänskligheten som man behandlar exempelvis ryska. Man sanktionerar och bryter diplomatiska förbindelser .

Att Sveriges suveränitet och självbestämmande är under tydlig kompromiss är för mig som svensk ett större problem, än att folk demonstrerar mot folkmord och etnisk rensning så att min buss ställs in.

Men jag förstår att du är av en annan uppfattning
Citera
2026-08-16, 07:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RandomBelgare
Det hela är mycket enkelt att lösa. Våra politiker behöver bara visa att dom inte är styrda av främmande makt och behandla israeliska brott mot mänskligheten som man behandlar exempelvis ryska. Man sanktionerar och bryter diplomatiska förbindelser .

Att Sveriges suveränitet och självbestämmande är under tydlig kompromiss är för mig som svensk ett större problem, än att folk demonstrerar mot folkmord och etnisk rensning så att min buss ställs in.

Men jag förstår att du är av en annan uppfattning

Ja jag är av den uppfattningen att vi normala människor ska få åka buss även på lördagarna i stan. Det övriga vänsterextrema svamlet i dina inlägg lämnar jag åt soptippen.
Citera
2026-08-16, 07:51
Medlem
Citat:
Ja jag är av den uppfattningen att vi normala människor ska få åka buss även på lördagarna i stan. Det övriga vänsterextrema svamlet i dina inlägg lämnar jag åt soptippen.

Det är du som extrem , som inte bryr dig om fosterlandets självständighet

Men så länge du få åka buss på lördagar så är det ju inte så viktigt
Citera
2026-08-16, 08:03
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jo du har rätt i att det inte var nån skräll-seger för Tidölaget direkt. Min poäng (som jag försökte få fram) var nog snarare att ena hälften av stockholmarna röstade för det här, men att det ännu finns gott om innerstads-moderater som inte orkar med det här skränandet (förra året kollade jag av nyfikenhet in några av demonstrationerna. Vid ett tillfälle var det nån som hade hängt en stor israelisk flagga på en lägenhetsbalkong i hörnet av Odenplan. Säkert för att markera att man började tröttna på Hamas-supportrarna)

S+V+MP=50,8% (av kommunrösterna i Stockholm 2022)
M+SD+KD+L=38,17 (av kommunrösterna i Stockholm 2022)

Vi får väl hoppas på att det finns en del förstagångsväljare (eller eventuellt borgerliga soffliggare från 2022) som dyker upp i år?

Så var snäll (döm bara ena hälften av 08 orna

Du har såklart rätt, det är väldigt orättvist att dra alla över en kam, men ibland blir man arg och skriver i affekt.
Pratade förresten med en Egyptier som bor i Stockholm om just detta, till min förvåning var han så förbannad på demonstranternas beteende och kunde inte alls förstå hur det tillåts fortgå, så det finns missnöje även där man kanske inte skulle tro det.
Jag hoppas verkligen fler Svenskar ska börja vakna upp någon gång och se vartåt det barkar.

Hope for the best, but prepare for the worst!
Senast redigerad av doncroce 2026-08-16 kl. 08:08.
Citera
2026-08-17, 08:16
Medlem
Citat:
Skyll inte på Tidö när det är S och MP som styr i kommunen. Stockholm styrs av vänsterpacket och då får folket stanna hemma istället på lördagarna.
De styr polisen och vilka som är chefer. Ingenting har gjorts för att förbättra situationen. Tidö är också sionister som vill byta ut svenskarna mot främlingar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in