Citat:
Det stämmer att M är störst, men när jag kollar valresultatet i Östermalm, Norrmalm och Vasastan är ju S+V+MP tillsammans lika stora eller större, så ändå inte jätteskräll för högern där. Problemet är väl att Östermalm, Norrmalm och Vasastan är omgivna av områden där S+V+MP dominerar.
Kollar du hela Stockholms kommun fick ju S+MP+V 100.000 fler röster än M+SD+L+KD, av totalt 600.000 röster, så visst är väl Stockholm ett vänsternäste?
Blir i vilket fall spännande att se om prognoserna stämmer att vänsterblocket kommer göra ett ännu bättre val i Stockholms kommun i år.
Kollar du hela Stockholms kommun fick ju S+MP+V 100.000 fler röster än M+SD+L+KD, av totalt 600.000 röster, så visst är väl Stockholm ett vänsternäste?
Blir i vilket fall spännande att se om prognoserna stämmer att vänsterblocket kommer göra ett ännu bättre val i Stockholms kommun i år.
Jo du har rätt i att det inte var nån skräll-seger för Tidölaget direkt. Min poäng (som jag försökte få fram) var nog snarare att ena hälften av stockholmarna röstade för det här, men att det ännu finns gott om innerstads-moderater som inte orkar med det här skränandet (förra året kollade jag av nyfikenhet in några av demonstrationerna. Vid ett tillfälle var det nån som hade hängt en stor israelisk flagga på en lägenhetsbalkong i hörnet av Odenplan. Säkert för att markera att man började tröttna på Hamas-supportrarna)
S+V+MP=50,8% (av kommunrösterna i Stockholm 2022)
M+SD+KD+L=38,17 (av kommunrösterna i Stockholm 2022)
Vi får väl hoppas på att det finns en del förstagångsväljare (eller eventuellt borgerliga soffliggare från 2022) som dyker upp i år?
Så var snäll (döm bara ena hälften av 08 orna