Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Absolut, det går bra för AfD. Men om de inte får egen majoritet kommer de behöva samarbeta med CDU eller SPD. Ett troligt scenario är att CDU så småningom kastar in handduken och regerar med AfD och då kommer AfD sannolikt att urvattnas på samma sätt som SD har gjort.
Just Ungern och Polen somnade väl aldrig in på samma sätt som västeuropa? Så det handlar väl inte om ett uppvaknande för deras del?
Jag har dålig koll på hur situationen ser ut i Danmark nu. Har de koll på läget?
Frankrike måste väl ändå anses vara bortom räddning? Eller du tror att LePen kan styra upp Frankrike?
Du gör goda poänger. Jag kan ändra uppfattning om jag får goda argument.
Jag tänker att man behöver se till vilket utfall man vill ha. Jag anser att en stor andel av människor från MENA som inte vill och/eller kan vara en del av Sverige och som inte vill Sverige och svenskar väl måste lämna. Det finns ingen anledning att tro att de inte skulle kunna leva goda liv i sina hemländer eller länder som passar bättre med deras kultur och värderingar. Medborgarskap eller var man är född kan vi inte ta hänsyn till. Utan fokus måste vara på om personen eller familjen vill och kan bli en del av Sverige.
Jag har inget problem med att vi har en relativt stor grupp invandrare i Sverige. Jag ser det som något positivt och vi borde vilja locka till oss människor som kan vara med och skapa välstånd. Det viktiga är deras inställning till oss. Men det kan aldrig vara en så stor andel att det på allvar påverkar demografin och majoritetsbefolkningens ställning.
Som sagt, jag tar till mig av dina argument; det finns ett egenvärde i att alltid beskriva saker såsom de är. Om en britt kommer till Sverige och vill bo här och verka så ska den vara välkommen men det betyder inte att vi behöver låtsas som att personen är svensk. Om jag flyttar till UK och betsämmer mig för att leva mitt liv kommer jag naturligtvis fortsatt att vara svensk.
Ja några stora uppvaknanden är det ännu inte, menar mest att det går åt det hållet. Tyvärr kan det vara för sent och när massutvisningar verkligen kommer igång riskeras inbördeskrig vilket lär bli resultatet förr eller senare oavsett.