2026-08-13, 02:05
Medlem
Du märker själv när du börjar komma upp i åren att det känns i kroppen en hel del och hjälpmedel kan vara rätt bra att använda vid behov. Man har sprungit och stått allt för mycket, men nu gör man inte det mer än absolut nödvändigt. Välsignad är den som kan sätta sig ner, sa Kim Larsen de sista åren av sitt liv när han kom in på scen och fann sin stol där. Han kunde ändå göra det han helst gjorde, bara han fick sätta sig ner först.
Citera
2026-08-13, 04:00
Medlem
HassanVonEssens avatar
Ändå är det fler än någonsin som går på gym. Löpartrenden har varit enorm på senare år och håller fortfarande i sig. Mycket är skit med sociala medier men de som har mest inflytande där har ofta en aktiv livsstil. Tycker faktiskt det känns som den yngre generationen blir allt mer medveten om vikten av att aktivera sig. Sen finns det såklart en grupp slöfockar vars liv har kunnat bli ännu mer inaktivt tack vare alla nya bekvämligheter. Smällfeta, lönnfeta och otränade på elsparkcyklar syns ju liksom väldigt tydligt när de blåser förbi. Men är andelen helt inaktiva verkligen större än tidigare? Jag tvivlar på det.
Citera
2026-08-13, 07:00
Avslutad
Hmmm, kan det bero på att det inte finns pensioner föränn du är över 70 år snart. Dvs man har insett det och försöker ha en lugn livsstil så man orkar jobba 5-10 år till, jämfört med dagens pensionärer.
Citera
2026-08-13, 08:14
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Investeringsguden
Men de är ju på gym 80 minuter per vecka. Det kompenserar allt.
På gymmet sitter de ner med mobilen och kollar sociala medier.
"Är du färdig med den där maskinen?"
"öööh aa snart"
Citera
2026-08-13, 08:33
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Har märkt att svenskar oavsett ålder lever mer och mer som om dom vore pensionärer.

- Dom sitter ner jämt så fort dom kan, bussar, tunnelbana osv bara tanken att behöva stå gör dom helt skräckslagna.

- Dom tar aldrig trappan utan det är hiss, rullband eller rulltrappa.

- Dom åker på elsparkcyklar ungefär som permobil.

- Dom får mat hemlevererad precis som hemtjänst som kommer med maten.

Dom är i princip redan gamla i förtid, mentalt, fysiskt, beteendemässigt...

Det är ingen större skillnad mellan livet för en 25-åring och en 100-åring idag.

Dagens äldre däremot, dom har ju levt ett helt annat liv, det blir ju bara en liten av del av deras liv, totalt sett, som ser ut så där.

men dagens unga, dom kommer ju ha levt i stort sett hela livet som om dom vore pensionärer.

Och det lär ju bara bli värre...

För att Sverige blir mer och mer som USA och det kan vi tacka alla äckliga politiker för. I alla partier
Citera
2026-08-13, 08:34
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
På gymmet sitter de ner med mobilen och kollar sociala medier.
"Är du färdig med den där maskinen?"
"öööh aa snart"

Vad jag gör mellan mina reps ska du skita i. Vill jag kolla på kattungar och roliga hundar som snubblar på instagram så gör jag det. Jag vill inte dela svett med fete Åke med högt blodtryck som fått träning på recept. Gå till nästa moment tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in