2026-08-12, 12:53
Avslutad
Kanske står vi här och kan se historiens slut på horisonten, i en global ordning där massorna styrs med AI. Det är dock tveksamt om NWO kommer inledas med ett stort krig. Är det inte mer troligt att denna världsordning sprider sig mer långsamt och organiskt, som cancer?

Förtydligande: Än så länge är AI inte allomfattande i kontroll av människor, och dessutom finns konkurrerande enheter i världen. Så visst haltar cancerjämförelsen lite.
Senast redigerad av schizofrenansikte 2026-08-12 kl. 13:12.
Citera
2026-08-12, 13:45
Medlem
Gingers avatar
Jag ska se Terminator 2 ikväll. Det borde du med göra
Citera
2026-08-12, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Jag ska se Terminator 2 ikväll. Det borde du med göra

Vad jag vet finns ingen självmedveten AI så något terminator-scenario tror jag inte på - ÄN -
Citera
2026-08-12, 14:04
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizofrenansikte
Vad jag vet finns ingen självmedveten AI så något terminator-scenario tror jag inte på - ÄN -

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pB9Ax6/open-ai-skulle-testa-nya-ai-modeller-hackade-sig-in-hos-annan-ai-plattform

Hasta la vista, baby
Citera
2026-08-12, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pB9Ax6/open-ai-skulle-testa-nya-ai-modeller-hackade-sig-in-hos-annan-ai-plattform

Hasta la vista, baby

Visst, de tappade kontrollen, men fortfarande ingen självmedvetenhet med egentlig agenda. Fast om man tränar en AI tillräckligt mycket på Terminator 2 kanske det går åt helvete ändå.
Citera
2026-08-12, 15:21
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizofrenansikte
Visst, de tappade kontrollen, men fortfarande ingen självmedvetenhet med egentlig agenda. Fast om man tränar en AI tillräckligt mycket på Terminator 2 kanske det går åt helvete ändå.

The battle for tomorrow begins today. Come with me if you want to live!
Citera
2026-08-13, 01:15
Avstängd
Absolut.
Ni har snart inget kul att prata om eller ett privatliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in