Det är tvärtom. Det är DDR som som såg ut som sverige vilket beror på att de byggkonstruktioner som uppfördes efter kriget var bistånd från Sverige. En stor del av europa återbyggdes med högre betonghus av svensk konstruktion och såg ut därefter. Men många hade inte råd med fasad de första åren och hade alltså bara målad betong.
År det verkligen Sverige som förstört Östtyskland? Ja, det skulle kunna förklara ett och och annat.
Det byggs ju utav h-vete i Norrtull och det har pågått i mer än 10 år. Jag tror inte att Timell har en aning om hur det kommer att se ut när det är färdigt och om han inte gillar byggarbetsplatser är det svårt att förstå varför han föreslår en till.
Vad gör karln ens nuförtiden? Går han fortfarande runt och är påflugen mot folk som försöker äta?
Detta måste vara Stockholms största och segaste byggprojekt. Då menar jag även inklusive Karolinska.
Jag har rört mig i områden i snart 40 år men kan inte minnas att det någonsin varit "normalt".
Men att en stor skärm skulle liva upp området, såklart inte.
Största grupperna med turister i Stockholm kommer från USA, UK och Tyskland. De brukar tycka att Stockholm är fint och många har sett värre saker är Norrtull. Tror inte man behöver oroa sig så mycket.