2026-08-13, 17:50
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
<nej. Man sover ju inte i filsinarna! Inget alls. Det du!
När man pruttar på natten hamnar det bajspartiklar i sängen. Du lär ju behöva tvätta ditt pruttiga bajstäcke oftare än två gånger om året. Det är helt sant, kolla upp det.
Citera
2026-08-13, 18:08
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
När man pruttar på natten hamnar det bajspartiklar i sängen. Du lär ju behöva tvätta ditt pruttiga bajstäcke oftare än två gånger om året. Det är helt sant, kolla upp det.

Jag pruttar inte. Jag fiser. Kan driva ett vindkraftverk. Men inga partiklar där inte. Så du pratar. Det var det värsta.

Förresten om det skulle komma några partiklar så kommer de på underlakanet som jag givetvis byter när det behövs, efter tre veckor, typ. På hotellet i Grekland byter de lakan varje dag. Helt sanslöst.
Citera
2026-08-13, 18:11
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyForcester
Påslakan är ett ganska modernt påhitt, de började dyka upp i Sverige på 60-talet. Innan dess bäddade man med ett extra underlakan som veks över täcket/filten i huvudänden så ev monogram eller broderier syntes när sängen var bäddad. Täcken från den tiden var ofta färgglada och/eller mönstrade.
Minns från min tid i hemtjänsten en gumma som ville ha det bäddat så.

Själv använder jag dyra ulltäcken och ullkuddar med sängkläder i halvlin. Kuvertlakan i bomull men skulle nog vilja ha lin eller halvlin där egentligen. Sånt där är viktigt tycker jag. Inga "täcken utan påslakan" som de gör reklam för på tiktok för min del.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in