2026-08-13, 16:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Är det dessa hårda straff högern i Sverige alltid menar finns överallt utom i Sverige?

Nu var det väl kanske en olycka och vapnet måste ju varit någon soft airgun eller annat mindre potent vapen. Men ändå rätt lustigt straff.
Det är inget straff. Han är släppt i väntan på utredning och eventuellt åtal.
Citera
2026-08-14, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inget straff. Han är släppt i väntan på utredning och eventuellt åtal.
OK, jag uttryckte mig illa.

Men vad hade skrivits om detta varit i Sverige och skytten inte hade häktats?
Citera
2026-08-19, 10:01
Medlem
skeghs avatar
Den som sköt är av Portugisiskt ursprung, alla dessa fejk knarklangare brukar vara från Portugal. De som säljer riktig knark brukar vara av utländskt ursprung.

Men in Portugal vill de skylla på utlänningar också haha

Verkar vara bekräftat "tugo cigano" (portugisisk zigenare) och såg lite kommentarer där det nämner honom som "Lolo" men vet inte om det betyder nått och skulle kunna vara någon annan av dessa "män".

Svenskan var svensk och hon var på ett bageri. Skjutningen var mellan två rivaler som säljer pressade lagerblad eller t.o.m. Knorr packat i aluminiumfolie.
Jag har flippat på dem flertal gånger för de hetsar så jävla mycket och jag hatar vad de gör. Blev aldrig nävar tur nog. Visste inte de hade skjutvapen!

Han som skjöt sägs vara 25. Vapnet för dådet hittades inte men polisen fann hagelgevär i hemmet. Han släpptes fri med incheckning till polisen 2x veckan:
CCTV var inte tydligt nog enligt rättegången och man går mer på andra brott han har gjort sig skyldig till.

De verkar väldigt emot vittnesmål i detta jävla efterblivna land för polisen måste "se med sina egna ögon att ett brott sker i momentet", och videobevis kan också kastas ibland för polisen såg inte. Men titta på videon då jävla idiot!

Jag blev offer för ett "rån" där en av Cais de Sodre barerna antagligen satte nåt knark i min drink (hade bara druckit 2 öl innan) och jag hade 6 timmars blackout och vaknade på sjukhus mitt på natten med världens värsta huvudvärk, extrem förvirring, utan mobil och bara mitt bankkort i fickan. Jag gick till snuten för att raportera... "Sånt händer inte här, du var säkert för full", "du har inga skador och hotades inte med våld"... Så jag fick inte polisrapport som kunde användas för min försäkring.. de skrev i princip som om jag hade hittat på allt så mobilen jag köpt veckan innan för 600€ fick inte ersättning.

Det här landet är så jävla äckligt ju mer jag håller till här. Planerar utvandring igen men blir mer å mer förbannad med allt som händer.

Nån krascha in i min bil när den var parkerad. Skrev om det i gruppen för byn jag bor i för att hetsa lite och försöka få vittnen för att finna äcklet. Slutade med att alla sa att det var mitt fel och att jag kommer hit för att förstöra. OK att de är lite nationalistiska och inte vill ha mig där, men detta representerar Portugisisk kultur: inget du kan göra, det var säkert på grund av något du gjorde, ska du klaga vill vi inte ha dig här....
Såg flertal kommentarer under skjutning poster där de skyller på henne "hon köpte säkert knark och hamnade i bråk".. samma tankesätt som med min bil.

Spanien är bättre, folk bryr sig mer om varann. Vetejfan vad som bygger en sån invalid kultur som i Portugal.

Förlåt för min efterblivna svenska. Jag har ödelagt mig i djupa portugisiska intet flertal år men börjar vakna nu haha
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in