2026-08-11, 12:23
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Hoppsan, nu ska hon visst inte det längre pga en "miss" från SVT.

Dom är roliga på SVT, efter överläggning insåg dom att detta kan ligga dom i fatet. Först Palestina-firande, sedan släpa dit en av sossarnas valtalare på primetime i ett populärt underhållningsprogram.
SvT är lilla Östtyskland.
Citera
2026-08-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://via.tt.se/pressmeddelande/4489495/eva-dahlgren-gastar-magdalena-anderssons-valvinnartal?publisherId=142377&lang=sv

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1659358105549901&id=magdalena eandersson

Här tackar Magdalena Andersson Eva för hennes fina ord. Dahlgren talade altså om politik.

Idag två dagar senare medverkar hon på Allsång på Skansen i SVT. Är detta opartiskt av SVT. Jag tycker inte det.

Alla människor har politiska åsikter, ska därför ingen få uppträda i SVT?
Citera
2026-08-11, 14:27
Medlem
Absolut löjligt att avboka snusket, men vad har bögsång på skansen med en spelning i Växjö att göra?
Citera
2026-08-13, 01:11
Medlem
Vill hon stödja S och fortsatt islamisering? Tror hon att muslimer gillar homosexuella?
Citera
2026-08-13, 01:37
Medlem
Inte nog med att hon var med utan PW frågade efter en autograf på scen under direktsändning. Inte objektivt och neutralt som SVT ska vara enligt deras sändningstillstånd. Bara det är värt en anmälan.
Citera
2026-08-16, 05:38
Medlem
Mycket konstigt att Sveriges Radio inte kunde lyfta ut Felicia Erikssons sommarprogram efter att hon valtalat för Sverigedemokraterna
Citera
2026-08-16, 06:16
Avslutad
Detta är väl ett gränsfall som inte betyder så mycket dvs. så länge artisterna inte uttrycker politik på scen så kvittar det för min del. Men att någon svensk fortfarande tror att Public service är opartiskt och neutralt är naivt på en nivå gränsande till efterblivenhet i mina ögon.

Minns ni inte när hela SVT "tog avstånd" från SD och höll på som värsta dårarna och det enda som hände var en notis efter att granskningsnämnden hade fällt dem 2-3 månader efteråt. Nä, det behövs en ny "myndighet" som tar ett helhetsgrepp om partiskheten och slagsidan åt vänster i primärt SR men även SVT.

En översyn som grundar sig i ett helikopterperspektiv nu, tack för ordet.
Citera
2026-08-16, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Jag ser inget problem? Oroar du dig för att Eva ska sjunga om politik?

Artistern på Allsång på Skansen brukar ju slänga in lite har mot judar och SD i sina låtar så varför inte?
Citera
2026-08-16, 07:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Artistern på Allsång på Skansen brukar ju slänga in lite har mot judar och SD i sina låtar så varför inte?

Det har jag missat. I och för sig ser jag aldrig på eventet i fråga....
Citera
2026-08-16, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Alla människor har politiska åsikter, ska därför ingen få uppträda i SVT?

Så är det såklart. Det är hyckleriet som är problemet.

Är du offentligt för SD, mot invandring osv kan du glömma att få va med I finrummet.
Citera
2026-08-16, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Det har jag missat. I och för sig ser jag aldrig på eventet i fråga....
Ett exempel.

https://www.expressen.se/noje/ropade-free-palestine--sandning-provas/

Citat:
Rappartisten Stor ropade ”Free Palestine” under sitt framträdande i Allsång på Skansen.

Enligt SVT var det ett regelbrott.
Citera
2026-08-16, 11:42
Medlem
brianmolkos avatar
Men de hade vart OK om hon valtalat åt SD?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in