2026-08-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Låter något som polisen här på fb skulle säga 🤔
Av vilket skäl skulle polisen på rutin lägga resurserna på att gå igenom avlidnas mobiler utan brottsmisstanke? För att ställa de döda inför rätta?
Citera
2026-08-11, 16:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Av vilket skäl skulle polisen på rutin lägga resurserna på att gå igenom avlidnas mobiler utan brottsmisstanke? För att ställa de döda inför rätta?
🤔

Mår du bra idag?
Citera
2026-08-11, 16:20
Medlem
Citat:
🤔

Mår du bra idag?
Jag mår bra alla dagar. Själv då?
Citera
2026-08-11, 16:45
Avstängd
Citat:
Jag mår bra alla dagar. Själv då?
......bra..🧐

Du vet väl att man måste utreda?
Citera
2026-08-11, 17:10
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:

Om det inte är ett uppenbart självmord så är det nog möjligt att polisen går igenom telefonen. Och sen beror det nog på vem som tagit självmord. Om det är en känd kriminell person till exempel så är det nog större chans att polisen söker igenom telefonen.
Citera
2026-08-11, 20:22
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantTuttar
Vet någon om polisen faktiskt lägger resurser på att göra detta? Jag undrar för om jag skulle göra det skulle vara fett pinsamt även om jag är död. Om dom vill leta efter en rimlig förklaring tll varför låter det ändå ganska rimligt och det oroar mig lite granna
Japp,de kollade igenom min stora systers mobil
då hon,tyvärr,tog sitt liv.
Det gjorde detta för att få tag på oss anhöriga.
Citera
2026-08-11, 20:47
Medlem
Citat:
......bra..🧐

Du vet väl att man måste utreda?
Du vet väl om att polisen aldrig utreder brott? Googla hur många anmälningar som läggs ner omedelbart med olika motiveringar.

Jag vet ett tiotal självmord och bara några enstaka har utredits.

Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Om det inte är ett uppenbart självmord så är det nog möjligt att polisen går igenom telefonen. Och sen beror det nog på vem som tagit självmord. Om det är en känd kriminell person till exempel så är det nog större chans att polisen söker igenom telefonen.
Jag tror inte det faktiskt. Det beror nog på hur mycket den döde blodat ner omkring sig.
Citera
2026-08-11, 23:19
Medlem
Citat:
Som den där krypterade mobilen som kriminella trodde var säker men gjordes av typ i samarbete med Interpol etc.. för att lura kriminella att använda den och blev stormknullade världen över?

Lol, du är verkligen Guds perfekta lilla idiot eller hur?

Du kan lika gärna böja dig ner och visa arslet sen sätta en skylt där det står "welcome to my backdoor go in dry"

Fast varför skulle kriminella 2026 fortfarande kunna radera telefoner med några knapptryck med pixels om dom är till för att lura kriminella? Varför säljs dom överallt? Nyligen var det en man som lyckades radera en telefon i samband med en sprängning i nyköping. Du är säkert en sån som läser vad som helst på internet och tror det stämmer lär dig källkritik vännen ..
Citera
2026-08-11, 23:21
Medlem
Citat:
Du vet väl om att polisen aldrig utreder brott? Googla hur många anmälningar som läggs ner omedelbart med olika motiveringar.

Jag vet ett tiotal självmord och bara några enstaka har utredits.

Jag tror inte det faktiskt. Det beror nog på hur mycket den döde blodat ner omkring sig.

Vadå så beroende på hur mycket blöder så utreder polisen självmord?
Citera
2026-08-11, 23:22
Medlem
En bekant till mig hängde sig för ett tag sen. En mordutredning inleddes, vilket jag förstod var standard vid "onaturlig" död. Polisen gick ej igenom dennes mobil.
Citera
2026-08-11, 23:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TantTuttar
Fast varför skulle kriminella 2026 fortfarande kunna radera telefoner med några knapptryck med pixels om dom är till för att lura kriminella? Varför säljs dom överallt? Nyligen var det en man som lyckades radera en telefon i samband med en sprängning i nyköping. Du är säkert en sån som läser vad som helst på internet och tror det stämmer lär dig källkritik vännen ..
Man måste göda djuren först innan man äter dom och då måste dom "härja fritt"

Och kriminella är inte så smarta

Annars skulle operationen inte fungerat.
Citera
2026-08-12, 01:22
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
tagit självmord
* begått självmord
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera