2026-08-11, 00:31
Medlem
PerOFs avatar
Häromdagen sökte jag medlemskap i SJ:s poängklubb.

Ja, jag har åkt ett helt liv med SJ utan poäng, tänkte det var dags nu. Och man kanske får en gratis kaffekopp nån gång, när man är trött!

Men vad förvånad jag blev när det dök upp en kreditupplysning från SJ. De som inte ens ger kredit!

Är det här vanligt att företag lockar in sina kunder i medlemsklubbar och sen tar en kreditupplysningen på en? Vad säger flashback om detta beteende?
Citera
2026-08-11, 00:40
Medlem
JustTrollings avatar
Kreditupplysningen är väl för den som tar ut ett kreditkort märkt SJ.
Citera
2026-08-11, 00:52
Medlem
Märkligt om det bara är SJ Prio. Är kanske ett kreditkort du ansökt om?
Citera
2026-08-11, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerOF

Ja, jag har åkt ett helt liv med SJ utan poäng, tänkte det var dags nu. Och man kanske får en gratis kaffekopp nån gång, när man är trött!

Men vad förvånad jag blev när det dök upp en kreditupplysning från SJ. De som inte ens ger kredit!

Är det här vanligt att företag lockar in sina kunder i medlemsklubbar och sen tar en kreditupplysningen på en? Vad säger flashback om detta beteende?
Kan det vara ett "SJ Prio Mastercard" du ansökt om?
Citera
2026-08-11, 08:37
Medlem
Vanligt Prio - ingen kreditupplysning

Med MasterCard - Ja

Det går för övrigt att köpa biljetter, få dem hemskickade, och betala med faktura. Även då tas en upplysning.
Citera
2026-08-11, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerOF

Som andra skrev, du har ansökt om kreditkortet. SJ Prio är ju inget man behövs söka till, det är bara att bli medlem. Och kreditupplysningen är väl från SEB och inte SJ?
Senast redigerad av Engineer 2026-08-11 kl. 10:22.
Citera
2026-08-11, 22:17
Medlem
godboys avatar
https://www.sj.se/sj-prio/sj-prio-mastercard

Som redan sagts så är det ett kreditkort TS ansökt om. Han borde väl fått ange önskad kreditgräns vid ansökan kan jag ju tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in