2026-08-10, 14:38
Medlem
Detta kommer inte synas i media!
På 68-vänsterns tid var IRA "de goda", eftersom de var "revolutionärer" på samma sätt som Che Guevara, Castro och Daniel Ortega. Eller för den delen Yassir Arrafat.
"Goda" trots att (eller kanske tack vare) IRA dödade fler än Hamas gjorde 7 Oktober.
Citera
2026-08-10, 14:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Det kan ju bli den tändande gnistan. Det bästa hade varit ifall man hade kunnat synkronisera något liknande i flera länder samtidigt, men vi lever väl inte i den bästa av världar och jag tänker inte gnälla över att situationen ännu inte är den rätta och allt vad defaitister av olika slag nu kan tänkas komma med. Någonstans måste ju någon börja, och om inte du vill så får någon annan göra det.
Och du skulle såklart ta dig från datorn och våga stå för dina åsikter utanför Flashback och delta i något sånt? Nej, trodde inte det heller.

Bra dock att Flashbacks rasister visar vilka idioter de är i den här tråden!
Citera
2026-08-10, 14:48
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag gillar din avatar. Vem är invandrare och hur ska de jagas ut? Det är mina två frågor...
Jag tror du vet vilka dom avses. Jag skulle gissa på folk från Mellanöstern och Afrika.

Och du, man kan avgöra genom okulär besiktning och kultur/värderingar… det vet du med!
Citera
2026-08-10, 14:52
Medlem
puterealbas avatar
Vad menar du med "något sånt"? Väpnad kamp? Det har jag inte deltagit i nej. Men jo, jag har varit ute på gatorna såväl i Sverige som flera länder i Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Och du skulle såklart ta dig från datorn och våga stå för dina åsikter utanför Flashback och delta i något sånt? Nej, trodde inte det heller.

Bra dock att Flashbacks rasister visar vilka idioter de är i den här tråden!
Citera
2026-08-10, 15:15
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Enligt Daily Mail hotar IRA med kaos om inte invandrarna lämnar landet - inom tjugofyra timmar. Annars kommer man starta inbördeskrig och slakta blattar.

https://www.friatider.se/ira-planerar-inbordeskrig-att-driva-ut-invandrarna-ur-irland

Från och med när dessa tjugofyra timmar börjar gälla är oklart. Tror ni att det kommer att bli ett bli ett blodbad med negerlik överallt på Belfasts gator?
Jag tror på det, när jag ser det
Citera
2026-08-10, 15:22
Medlem
Mailmanss avatar
Haha hur känner alla vänstermänniskor som hyllat IRA i alla dessa år nu? 😂

Ont: IRA är väll inte i närheten av lika starka idag som på 70talet? Så känns inte som något kommer hända
Citera
2026-08-10, 15:24
Medlem
santos_devilles avatar
Jag pratade precis med min irlänska vän som är väldigt patriotisk och vill befria Irland från förtryckarna och hela det spelet. Jag frågade vad som händer eftersom jag hela tiden ser irländare stå upp för Palestina, mot Israel och USA osv. Jag får inte ihop det!

Han förklarade att det finns tre grupperingar av IRA som inte alls har något med varandra att göra

IRA (De vi alla känner till)
The Real IRA (Avhoppare från gamla IRA med mer högerlutande åsikter)
The New IRA (Avhoppare från The Real IRA + Andra "Nationalist/Nazi-grupperingar"+Nationalistiska Skottar)

Det ska vara New IRA som hotar och skriker, och även där säger många att det är mycket känslor och saker som sägs i affekt efter händelser med flyktingar, men att inget kommer hända. De kommer misshandla några migranter sen är det över. Och New IRA är inte så stora. Men vi får se
Citera
2026-08-10, 15:28
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Du refererar till en låst artikel! Hur hade de tänkt det skulle gå till? Skjuta alla som inte är rödhåriga eller?
Citera
2026-08-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du refererar till en låst artikel! Hur hade de tänkt det skulle gå till? Skjuta alla som inte är rödhåriga eller?

Vet du inte hur en invandrare ser ut?
Citera
2026-08-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
https://www.dailymail.com/news/article-16038861/New-IRA-terrorists-plan-drive-migrants-Ireland-campaign-violence.html
Artikel utan betalvägg
Citera
2026-08-10, 15:37
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Enligt Daily Mail hotar IRA med kaos om inte invandrarna lämnar landet - inom tjugofyra timmar. Annars kommer man starta inbördeskrig och slakta blattar.

https://www.friatider.se/ira-planerar-inbordeskrig-att-driva-ut-invandrarna-ur-irland

Från och med när dessa tjugofyra timmar börjar gälla är oklart. Tror ni att det kommer att bli ett bli ett blodbad med negerlik överallt på Belfasts gator?

Vore det inte effektivare och rättvisare att rikta in sig på ansvariga politiker, journalister och andra makthavare som ligger bakom haveriet?
Citera
2026-08-10, 15:38
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Vet du inte hur en invandrare ser ut?

Nej faktiskt inte, det ser ofta ut som vem som helst eller det kanske bara är mörkhyade de tänker på, fast de kan ju vara adopterade som Ulf Kristerssons kinesiska barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in